“The Crazies” er snublende tæt på at være i samme klasse som Snyders “Dawn of the Dead”-remake, men modsat Snyders habile horrorfilm ved “The Crazies” ikke, hvornår den skal runde af. Den truer med at slutte alt for mange gange, og den begynder at løbe tør for ideer mod slutningen, hvor den alt for ofte forfalder til billige chokeffekter. Til sidst har man så ofte set zombier, der springer tilfældigt ud fra mørket, at man bliver immun over for filmens sansebombardement. Men når filmen er bedst, indgyder den en følelse af paranoia og angst, som vækker varme minder om John Carpenters “The Thing”. Hvis du er fan af genren, bør du afgjort give filmen en chance. Alt andet ville være crazy.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 NightHawk 14 år siden

Det lyder bestemt som en film der skal tjekkes ud.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#2 DarkLight 14 år siden

Jeg havde det noget blandede fornøjelse at se filmen med Evermind + Entourage til Macho Mandag i....mandags.
Jeg synes filmen starter godt og viser gode takter ind til midten af filmen, hvor den så desværre begynder at tabe momentum og det hele udvikler sig til en gå-film. Vi var vist nogenlunde enige om at den lovende trailer ikke blev helt indfriet af filmen, og befandt os alle på "underholdt men mildt skuffet". For meget militær og stavgang, og for lidt Zeh Crazies.

Jeg vil give filmen 3 / 6. Evermind fik ikke slutningen med, da han truede med sprængt blære, og Per var vist bare en bitter sur mand :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg tjekker alt med Timothy Olyphant. Han er fantastisk i Deadwood. Og også i Justified.

Han er noget så sjælden, som en mand med en enorm mængde karisma, af den slags man så Clint Eastwood med i spaghetti dagene. Han vil ikke fungere i alle slags roller (Hitman f.eks), men de rigtige vil kunne transformere Olyphant til stor stjerne. Et godt udgangspunkt er at beholde cowboyhatten på og sørge for god dialog. Så kommer resten selv.

Jeg vil se denne af samme årsag.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 chandler75 14 år siden

Bruce (3) skrev:
Han vil ikke fungere i alle slags roller


Enig. Han var heller ikke særlig overbevisende som skurk i "Die Hard 4".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

#4 Hans performance i den rolle, er vokset på mig. Kan godt lide stilen, den ironiske attitude, men nej ... rollen som skurk blev ikke udnyttet fuldt ud, som den f.eks. blev med Hans Kruger.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 elwood 14 år siden

Synes det er fedt når han laver hans kiggen ind i cam'et, det er som om han stirre ondt på en.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 elwood 14 år siden

Billede 1
Something is wrong here... why is the coffe still on?

Billede 2
Da Fridas Venner fandt gasmaskerne og hazmat suitene frem, tog hendes Polterabend pludselig en hel anden drejning.

Billede 3
Den mandschauvinistiske
Så så skat det gør ikke noget... det gør ikke noget... Jeg vil da gerne ud og spise i byen igen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 chandler75 14 år siden

# 5 Jeg indrømmer, at Jeremy Irons var endnu værre... ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 filmz-Bruce 14 år siden

#8 Helt enig :) Synd, for han kan nu også godt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 DarkLight 14 år siden

Bruce (3) skrev:
Jeg tjekker alt med Timothy Olyphant. Han er fantastisk i Deadwood. Og også i Justified.


Enig. Og grunden til A Perfect Getaway var værd at se ;)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: