“The Crazies” er snublende tæt på at være i samme klasse som Snyders “Dawn of the Dead”-remake, men modsat Snyders habile horrorfilm ved “The Crazies” ikke, hvornår den skal runde af. Den truer med at slutte alt for mange gange, og den begynder at løbe tør for ideer mod slutningen, hvor den alt for ofte forfalder til billige chokeffekter. Til sidst har man så ofte set zombier, der springer tilfældigt ud fra mørket, at man bliver immun over for filmens sansebombardement. Men når filmen er bedst, indgyder den en følelse af paranoia og angst, som vækker varme minder om John Carpenters “The Thing”. Hvis du er fan af genren, bør du afgjort give filmen en chance. Alt andet ville være crazy.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 misuma 14 år siden

Så fik jeg set den og den levede fint op til mine forventninger. Godt skuespil, gode effekter og dejlig fri for unødvendig dialog.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#22 filmz-ab 14 år siden

Bruce (5) skrev:
Hans performance i den rolle, er vokset på mig. Kan godt lide stilen, den ironiske attitude, men nej ... rollen som skurk blev ikke udnyttet fuldt ud, som den f.eks. blev med Hans Kruger.


pudsigt, hans præstation har mistet for mig efter gensyn og eftertanke - han er ganske enkelt ikke skræmmende som skurk i den film, som skurk fra den første og tredje die hard film. Men enig i, at manden har karisma og kan da også spille skuespil. Så den seneste dvd film med ham, A Perfect Getaway, hvor han gjorde det fint. Også her i The Crazies, selvom rollen kunne spilles af hvem som helst.

Og så til The Crazies. Absolut fin lille film (har ikke set originalen) hvor behovet nogenlunde er tilfredsstillet, hvis man altså har de rette forventninger til genren. Den rammer en fin stemning af isolation, desperation og uhygge, mens den underholder ganske solidt, næsten hele vejen igennem. Den løber tør for ideer (enig med anmeldelsen) og har da sine klicheer, men hvad pokker - den underholder fint mens den er på. 4/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#23 duuk74 14 år siden

#20
Kunne du ikke bare ha spurgt om du kunne få pengene tilbage?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#24 wiseguy 14 år siden

duuk74 (23) skrev:
#20
Kunne du ikke bare ha spurgt om du kunne få pengene tilbage?


Joo det ku jeg vel, men det tror jeg ikke, jeg havde fået ret meget ud af. Jeg overvejede som nævnt også, om jeg skulle forsøge at finde noget personale.
Jeg mener dog grundlæggende, at et billede, der er indstillet til det bedste, som det givne anlæg nu kan præstere, burde være inkluderet i prisen på 85 kr. pr. billet!! Men ham den 15-16-årige knægt der samler popcorn op fra gulvet og får lov til at pille ved indstillingerne før hver film, havde vel travlt med at bundsnave en af sine kollegaer ;)

Jeg synes efterhånden, jeg har haft alt for mange øv oplevelser i biograferne i Kolding og Vejle, til at jeg gider at blive ved med at smide penge i deres retning. Billedet under "The Crazies" slog dog alle rekorder!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#25 Highland Park 14 år siden

#24: Jeg forstår godt din frustration, men når du ikke klager, nytter det jo ikke en skid. En klage resulterer i bedste fald (og som regel) i, at der bliver strammet op, så problemet ikke gentager sig. Under alle omstændigheder er det vigtigt at gøre både personale og ledelse opmærksom på den slags. Jeg har kun positive erfaringer med det.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#26 wiseguy 14 år siden

#25 Det har du fuldstændig ret i og det burde jeg dælme også ha' gjort.
Nå fuck det!! næste gang tager vi sku ud til Michael i Klovborg :)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#27 filmz-ab 14 år siden

Jeg har ihvertfald ofte (forgæves) klaget over lydsystemet i sal 2 og 3 der hvor jeg kommer fra, som nogle gange går ud, hvor man kun får center lyd, samt når en film har eksplosioner, afgiver basen en mærkelig rystelse på luftet, som forværrer lyden. Lidt ligesom når en Johnny-brian har skruet godt op for techno musikken, mens nummerpladen på bilen afgiver en irriterende ekstra lyd. Derudover kan jeg stort set intet høre, når der blot er en dialog i filmen...derfor har jeg droppet at gå i biffen dér, og vælger selvfølgelig at besøge de gode steder.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: