Og ‘letfordøjelighed’ er nøgleordet. Som de fleste traditionelle populære ‘page-turner’ romaner, der er umulige at lægge fra sig, lever og dør “Da Vinci mysteriet”-filmen med sin evne til at vedligeholde et stødt, spændingsmættet tempo uden slinger i valsen – det vil sige tålmodige, intime stunder, hvor pulsen daler og plottet og personerne får lov til at ånde lidt. Selvom “Da Vinci mysteriet” nok ikke lever helt op til sit enormt populære litterære forlæg, står vi nu alligevel med en god og effektiv, omend ganske anonym, thriller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 filmz-callsen 17 år siden

Fuldstændig latterlig fortolkning af en fremragende bog.
Selv en Tom Hanks kan ikke redde denne ualmindelige dårlige film.
Fravigelserne fra bogen starter fra begyndelsen af filmen og det tager ingen ende.
Absolut en af de dårligste film jeg nogensinde har set.
Gravatar

#92 Patriarch 17 år siden

Så er du sku' heldig :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#93 Yoda 17 år siden

Jeg synes nu, at roman og film går fint hånd i hånd. Elendig litteratur er blevet til en elendig film.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#94 SpielbergFreak 17 år siden

Nu vil jeg også være med.

Uden tvivl en af de mest overhypede historier. Men ender alligevel, med en latterlig "lille" og yderst utilfredstillende slutning.

Det eneste gode i den film er fra de ankommer til Leighs hus, til de ankommer til London med Leigh.

ØV ØV ØV

Skriv ny kommentar: