Og ‘letfordøjelighed’ er nøgleordet. Som de fleste traditionelle populære ‘page-turner’ romaner, der er umulige at lægge fra sig, lever og dør “Da Vinci mysteriet”-filmen med sin evne til at vedligeholde et stødt, spændingsmættet tempo uden slinger i valsen – det vil sige tålmodige, intime stunder, hvor pulsen daler og plottet og personerne får lov til at ånde lidt. Selvom “Da Vinci mysteriet” nok ikke lever helt op til sit enormt populære litterære forlæg, står vi nu alligevel med en god og effektiv, omend ganske anonym, thriller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 pulse83 17 år siden

Interessant og, set i kølvandet på det sidste døgns noget negative omtale af filmen, positiv anmeldelse. Så glæder jeg mig bare til at se filmen på lørdag. Forventer dog heller ikke mere end en 4/6 film.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#2 Bates 17 år siden

God anmeldelse. Skal da også ind og se filmen på et tidspunkt.
Gravatar

#3 Lady Arwen 17 år siden

Kan ikke vente med at se den. Bogen var jo fantastisk, læste den på under en uge sidste år i sommerferien og jeg havde så svært ved at lægge den fra mig. Håber filmen er god skal ind og se den til premieren fredag.
Doctor Who <3
Gravatar

#4 zamm- 17 år siden

Okay.. nu er jeg rolig igen... når bare Filmz siger den er god nok er jeg tilfreds, hader alle andre anmeldelser, men Filmz, thumps up! :D
Jeg troede ellers det vil blive årets mest ventede flop (istedet for årets mest ventede succes) da den i de sidste 12 timer er blevet svinet til jorden... men håber ikke det bliver værre!

Jeg skal ind og se den på lørdag da der ikke var plads i BioCity Aalborg om fredagen :/ men jeg glæder mig!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#5 e-male 17 år siden

Jeg var vild med "Da Vinci mysteriet" og jeg skal helt klart ind og se den, selvom der næppe kommer nogen overaskelser i handlingen.
Jeg håber også de filmatiserer "Engle og dæmoner" da jeg synes den var endnu bedre.

btw er jeg den eneste, der er ved at være godt træt af alle mulige underlige eksperter, der skal holde os i hånden mens de analyserer "Da Vinci mysteriet" til bunds og fortæller os, at romanen er fiktion og at nogle at de påståede fakta ikke er sande?
Nu er jeg ikke gammel nok til at huske det, men lavede de det samme fis dengang Indiana Jones 1 og 3 kom og fortolkede myter fra biblen?
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#6 Scherlund 17 år siden

Hmm en udmærket anmeldelse. Bogen er en rigtig page-turner (læste den på ca. 8 timer.) Er glad for at Filmz ikke er gået med på populær bølgen. Det er jo nærmest blevet in at svine historien til, selvom den modtog meget ros til at starte med.

Personligt mener jeg ikke at den skal ses som andet end et oplæg til diskussion angående den kristenehistorie. Det kan godt være at alle beskrivelser af malerier/bygningsværker/ect. er rigtige. Men det er stadigt muligt at overfortolke ting.

Mit råd er at læse bogen/se filmen og nyde den gode historie, man får fortalt. Bagefter kan man danne sin egen mening om man vil vælge at tro på nogle af de teorier som bliver fremvist. Nøjagtigt som med mange andre film.
Gravatar

#7 myggen 17 år siden

Hvis filmen var andet end en tro kopi af bogen, ville jeg nok smutte ind og se den, men da intet tyder på, at det er tilfældet, kan jeg godt vente på dvd'en.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#8 wiseguy 17 år siden

Alle de negative anmeldelser er sku da en del af et komplot imod filmen! de er betalt af Opus Dei og Pope-manden ;o)

Var som de fleste vild med bogen, så jeg går ind og ser filmen i morgen med bevidst undertrykte forventninger - den bli'r svær at filmatisere. På den anden side kan jeg ikke huske, hvornår Hanks og Howard har leveret noget bæh - så jeg håber!!

Er lidt misundelig på konen, hun har ikke læst bogen, så hun får jo nok en lidt mere spændende oplevelse i morgen.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#9 filmz-Don Drift 17 år siden

#8:

Hehe, ja, de tør ikke sige deres rigtige mening, de er bange for the big guys..!
"Sideways, all days!"
Gravatar

#10 filmz-michaell 17 år siden

God anmeldelse, som altid :) Men jeg har lige et spørgsmål til The Insider: Jeg har hørt noget om at folk, der så filmen i Cannes sad i biografen og grinte på tidspunkter, hvor de ikke skulle grine! Det var noget med at filmen var ufrvilligt morsom til tider, er det noget du kan relatere til?
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables

Skriv ny kommentar: