Og ‘letfordøjelighed’ er nøgleordet. Som de fleste traditionelle populære ‘page-turner’ romaner, der er umulige at lægge fra sig, lever og dør “Da Vinci mysteriet”-filmen med sin evne til at vedligeholde et stødt, spændingsmættet tempo uden slinger i valsen – det vil sige tålmodige, intime stunder, hvor pulsen daler og plottet og personerne får lov til at ånde lidt. Selvom “Da Vinci mysteriet” nok ikke lever helt op til sit enormt populære litterære forlæg, står vi nu alligevel med en god og effektiv, omend ganske anonym, thriller.
Skriv ny kommentar:
#81 caks 18 år siden
#82 tiny 18 år siden
Jeg har læst bogen og jeg tror, det tager nerven ud af filmen. Min søster var helt væk og fanget af spændingen. Jeg sad bare helt roligt og blev faktisk mere forskrækket, da min søster på et tidspunkt fløj ½ meter op i luften af forskrækkelse...
Jeg forstår dog ikke helt ændringen af slutningen i forhold til bogen:
Men jeg kunne godt lide, at de nedtonede "romancen" mellem Langdon og Sophie. Jeg fandt den helt malplaceret i bogen.
#83 Winniepooh 18 år siden
Gode skuespillere (Jeg elsker Tom Hanks, men han passede meget dårligt med bogens beskrivelse af Robert Langdon synes jeg)
Fin instruktion, godt romanforlæg, flotte locations osv.
Men tilsammen gav det bare ikke nogen wauw oplevelse.
#84 SpielbergFreak 18 år siden
This should have been the biggest cover-up in the moviehistory! Da Vinci Code mig et vist sted!?!?!?!
#85 filmz-Oddj0b 18 år siden
Filmen mangler de mange spændings øjeblikke som bogen har, og de fremstiller Robert Langdon som et super menneske i forhold til bogen.
Jeg vælger alligevel at give filmen 2 stjerner fordi den har nogle gode elementer så længe man holder sig fra bogen.
Napoleon Dynamite
#86 HonoDelLoce 18 år siden
Undskyld jeg svarer på dette over 3 måneder efter du postede, men har først fået set filmen her til aften, og tror at du tager fejl..
Jeg tror at Sophies bedstemoder til sidst er hendes biologiske, og ikke Sauniere's kone. Som jeg ser det, skulle bedstemoderen have taget sig af Sophie efter ulykken, men for ikke at sætte hendes liv på spil, overdrog hun Sophie til Sauniere. Derfor hun siger "jeg gav dig op for længe siden" eller noget i den retning.
Jeg vil dog give dig ret i, at det virker underligt, at delen med hendes bror er udeladt, men på den anden side kan filmen jo sagtens fungere uden, og har ikke den store værdi for slutningen alligevel, når nu ændringer om det biologiske forhold til Sauniere er lavet..
#87 filmz-Mizz-freak 17 år siden
#88 filmz-Mizz-freak 17 år siden
[Spoiler indsat af admin.]
#89 filmz-michaell 17 år siden
#90 filmz-Mizz-freak 17 år siden
den film er jo bare fantastisk !! alt fra skuespillet (Især til Paul Bettany , Audrey Tautou og Sir. McKellen til historien og stederne .... uden tvivl 6/6