Og ‘letfordøjelighed’ er nøgleordet. Som de fleste traditionelle populære ‘page-turner’ romaner, der er umulige at lægge fra sig, lever og dør “Da Vinci mysteriet”-filmen med sin evne til at vedligeholde et stødt, spændingsmættet tempo uden slinger i valsen – det vil sige tålmodige, intime stunder, hvor pulsen daler og plottet og personerne får lov til at ånde lidt. Selvom “Da Vinci mysteriet” nok ikke lever helt op til sit enormt populære litterære forlæg, står vi nu alligevel med en god og effektiv, omend ganske anonym, thriller.
#11 filmz-stente 18 år siden
#12 The Insider 18 år siden
#13 dolphinfriendly 18 år siden
#14 dyg 18 år siden
#15 filmz-tagmusen 18 år siden
#16 filmz-Is 18 år siden
Synes at den var top underholdende, og virkelig spændende. Vil give den 5/6
#17 filmz-Avenger- 18 år siden
Nu har jeg ikke læst bogen, men det må åbenbart være derfor de hader filmen? Jeg kan godt give dem ret i at kemien mellem Tom Hanks og Audrey Tautou ikke var helt optimal, men synes filmen var godt, og Ian McKellen spillede virkelig godt :)
4/6 herfra
Next stop X-men på onsdag hehe!
#18 filmz-incubus 18 år siden
Var inde og se den i eftermiddag. Jeg har ikke læst bogen, så jeg kunne se den uden at være "farvet" af den. Synes det var en ganske glimrende film; super spændende historie, nogle effektive, omend forudsigelige, plot-twists og visuel lækker at lægge øjne til. McKellen spiller som sædvanligt fantastisk godt!
#19 [email protected] 18 år siden
Jeg mener at der er blevet taget alt for dårlig imod denne film!
Det er en super filmatisering!
Tom Hanks, Audrey Tautou, Jean Reno, Paul Bettany og Sir Ian McKellen.
Var det perfekte cast til denne film, (og håber hvis Engle og Demoner bliver filmatiseret, at Tom Hanks vil spille Robert Langdon igen)
Super film!
5/6 !
#20 filmz-Munk 18 år siden
Især ros til Paul Bettany som spiller Silas eminent! 4/6 herfra!
- Steve Carell