Og ‘letfordøjelighed’ er nøgleordet. Som de fleste traditionelle populære ‘page-turner’ romaner, der er umulige at lægge fra sig, lever og dør “Da Vinci mysteriet”-filmen med sin evne til at vedligeholde et stødt, spændingsmættet tempo uden slinger i valsen – det vil sige tålmodige, intime stunder, hvor pulsen daler og plottet og personerne får lov til at ånde lidt. Selvom “Da Vinci mysteriet” nok ikke lever helt op til sit enormt populære litterære forlæg, står vi nu alligevel med en god og effektiv, omend ganske anonym, thriller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-stente 17 år siden

#5 - helt enig! Bare nogle der ønsker sine 15 minuttes of fame! - Jeg er da så ligeglad om noget af det er fiktion! Bare den har en interessant historie at fortælle!
Gravatar

#12 The Insider 17 år siden

#10, yo! Som sagt i anmeldelsen gik effekterne af og til en smule over stregen, hvilket godt kunne putte et kækt, utilsigtet smil på læben. Men nej, mindes ikke at decideret grine på tidspunkter, hvor der ikke blev lagt op til det :-)
War. War never changes.
Gravatar

#13 dolphinfriendly 17 år siden

#6 Ligesom det var in engang, at mene bogen er fantastisk. ;)

Gravatar

#14 dyg 17 år siden

#13 - Jeg har ingen mening om/holdning til bogen, mon det snart bliver populært? :]
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#15 filmz-tagmusen 17 år siden

en virkeligt god og spændene film som kan ses af alle uanset om de har læst bogen eller ej (Havde ikke selv læst bogen )
Gravatar

#16 filmz-Is 17 år siden

En anderledes film
Synes at den var top underholdende, og virkelig spændende. Vil give den 5/6
Gravatar

#17 filmz-Avenger- 17 år siden

Jeg må også sige at jeg var positivt overrasket efter al den negativitet fra pressen i de sidste par dage.

Nu har jeg ikke læst bogen, men det må åbenbart være derfor de hader filmen? Jeg kan godt give dem ret i at kemien mellem Tom Hanks og Audrey Tautou ikke var helt optimal, men synes filmen var godt, og Ian McKellen spillede virkelig godt :)

4/6 herfra

Next stop X-men på onsdag hehe!
Gravatar

#18 filmz-incubus 17 år siden

#17 Dit skarn!! Hvor har du fået billetter til X3 fra inden premieren???? :D

Var inde og se den i eftermiddag. Jeg har ikke læst bogen, så jeg kunne se den uden at være "farvet" af den. Synes det var en ganske glimrende film; super spændende historie, nogle effektive, omend forudsigelige, plot-twists og visuel lækker at lægge øjne til. McKellen spiller som sædvanligt fantastisk godt!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#19 [email protected] 17 år siden

Jeg har lige været inde og se den og... WAW!!!

Jeg mener at der er blevet taget alt for dårlig imod denne film!

Det er en super filmatisering!

Tom Hanks, Audrey Tautou, Jean Reno, Paul Bettany og Sir Ian McKellen.
Var det perfekte cast til denne film, (og håber hvis Engle og Demoner bliver filmatiseret, at Tom Hanks vil spille Robert Langdon igen)

Super film!

5/6 !
Gravatar

#20 filmz-Munk 17 år siden

Blev ganske positivt overasket over denne film, og selvom den halter lidt i forhold til bogen og skuespillerne sjældent for lov til at udtrykke sig i deres rolle, så var det rigtigt god underholdning.

Især ros til Paul Bettany som spiller Silas eminent! 4/6 herfra!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell

Skriv ny kommentar: