Biljagter og skuddueller er der ingen af, og i stedet opbygges spændingen gennem personerne samt et par sublimt sammensatte, nervepirrende sekvenser, der ville passe lige ind i en Hitchcock-film. Man bliver suget ind i denne stemningsmættede film med det labyrintiske plot, der fremtræder overskueligt og klart, men dog bibeholder nok mystik til, at man hurtigt får lyst til at gense den blot for at se, hvordan alle brikkerne passer sammen. I det hele taget er det en triumf af intelligent og atmosfærefyldt filmkunst, vi her er vidne til. Det er en film, der står skulder til skulder med de bedste spionfilm, der nogensinde er lavet. En ubehagelig verden af mistro og paranoia udspiller sig i denne fortælling, men det hele fremstår så besnærende og fascinerende, at det er lige ved, at man ønsker sig den kolde krig tilbage.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Mr.Creosote 12 år siden

#50 Tak for det :)
4 meninger om Drive: http://www.cinefil.dk/?p=1178
Gravatar

#52 MMB 12 år siden

Mr.Creosote (51) skrev:
#50 Tak for det :)


Så lidt! Så "synderen" er Hazanavicius.
Gravatar

#53 Hart 11 år siden

Det var da godt nok det værste lort jeg længe har set !!!!!!
Utrolig langsom og langtrukken film.
Der er dog ikke noget galt med skuespillerne og Kamera manden og lyssætningen er godt nok i top!
....men historien er utrolig tynd og man falder jo i søvn af den film.
Jeg prøvede at holde mig vågen hele tiden, da jeg tænkte at den måske ville blive bedre, men det gjorde den bestemt ikke.
Nu havde jeg lige glædet mig til en ikke amerikansk film (da jeg snart har fået nok af det amerikanske bullshit) og som havde fået 6 stjerner ud af 6.
Dog en kæmpe skuffelse og ikke pengene værd overhovedet !!!
Jeg elsker kunst og en god film som man kan tale om bagefter. Denne film her er for nogle mærkelig tænkende fjolser, som der nok tror at de er intelligente og kunstneriske, men glemmer at det skal fange publikums interesse. Ja der skal nok være nogle derude der syntes den er formidabel og tillykke med det..
Det er værre end det amerikanske lort der bliver spyttet ud på samlebånd.

Gravatar

#54 Richard Burton 11 år siden

Smid lige nogle indlæg fremover i "Det er fredag - hvad skal du se tråden". Jeg vil gerne vide, hvad jeg skal undgå.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#55 Hart 11 år siden

LIge en bemærkning mere.
Kan se at der er nogle som mener at lyssætningen og kamera føring var dårlig.
Det syntes jeg tværtimod var rigtigt godt lavet. Det er jo en fortælling far 70'erne, så det er oplagt at kvaliteten skal være fra dengang. Det giver filmen en mere troværdighed. Hvis den var lavet i nutidens HD med specielle effekter ville det være endnu værre.
Men som sagt er filmen noget lort og ikke værd at se, grundet opbygningen og den utrolig langsomme pace og fange slet ikke. Ja, ikke mig i hvert fald.
Gravatar

#56 Castanea 11 år siden

Ak, den mærkelige, ak, den tænkende symfoni,
gennemført som tanketråde,
avlet med fjolsets og Karlas harmoni.
Gravatar

#57 fubar 11 år siden

#56
Hvad syntes du om filmen?

Skriv ny kommentar: