Biljagter og skuddueller er der ingen af, og i stedet opbygges spændingen gennem personerne samt et par sublimt sammensatte, nervepirrende sekvenser, der ville passe lige ind i en Hitchcock-film. Man bliver suget ind i denne stemningsmættede film med det labyrintiske plot, der fremtræder overskueligt og klart, men dog bibeholder nok mystik til, at man hurtigt får lyst til at gense den blot for at se, hvordan alle brikkerne passer sammen. I det hele taget er det en triumf af intelligent og atmosfærefyldt filmkunst, vi her er vidne til. Det er en film, der står skulder til skulder med de bedste spionfilm, der nogensinde er lavet. En ubehagelig verden af mistro og paranoia udspiller sig i denne fortælling, men det hele fremstår så besnærende og fascinerende, at det er lige ved, at man ønsker sig den kolde krig tilbage.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 wiseguy 12 år siden

Har også svært ved at få armene helt derop...
4/6 herfra.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#12 Troels 12 år siden

theassociate2010 (4) skrev:
Ekstremt rodet, usammenhængende og utrolig dårlig film i mine øjne. Jeg kan absolut godt følge argumentet om denne film nok skal skille vandene. Jeg hører til en af dem der er forbløffet over Alfredson overhovedet er blevet nomineret for en BAFTA, for han fejler på et meget centralt område: At involvere seeren. Jeg var ikke det mindste engageret i hvem skurken var, man bliver dårligt præsenteret for de hobevis af karakterer og navne som bliver kastet op i luften hele tiden og jeg følte generelt meget lidt for nogen af de medvirkende. Overvejede at smutte fra filmen flere gange, men tænkte man nok i slutningen fik forløsning for plottet. Niks.

1/6


+1


Gravatar

#13 BN 12 år siden

Steve (10) skrev:
#9 Filmen er udkommet på DVD og BD i England


Tak for tippet. Jeg regner dog med at leje den på dvd, før jeg beslutter om den er et køb værd eller ej.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 dhad 12 år siden

Filmen er helt igennem eminent og fantastisk castet! 6/6

Har taget hul på le Carré forfatterskab af samme grund.
Gravatar

#15 TP-DK 12 år siden

Har lige fået den på Blu-ray fra Amazon :)

Jeg glæder mig virkelig til at se den.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#16 Babo84 12 år siden

#15

Du kunne have fået min til 100kr ;)
Gravatar

#17 Collateral 12 år siden

Babo84 (16) skrev:
#15

Du kunne have fået min til 100kr ;)


Er den stadig til salg?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#18 Babo84 12 år siden

Helt sikkert Collateral. På blå i metalbox, dog uden danske tekster.
Gravatar

#19 Collateral 12 år siden

Babo84 (18) skrev:
Helt sikkert Collateral. På blå i metalbox, dog uden danske tekster.


Hvor meget koster den inklusiv forsendelse? (Evt. PM)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#20 TP-DK 12 år siden

Babo84 (16) skrev:
#15

Du kunne have fået min til 100kr ;)


Jeg gav 115,- for den på Amazon så jeg tror jeg overlever ;-)

Men næste gang du har Blu-rays du vil af med kan du godt lige give et heads up, eller lave en salgstråd ;-)
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"

Skriv ny kommentar: