Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#151 Aggeri 12 år siden
Store krav, men for sivans hvor synes jeg musikken var episk! Christian Bale gjorde igen sublimt og alt hvad man kan forlange, og Anne Hathaway skræmte mig ikke som jeg havde frygtet. All over synes jeg det var fantastisk :)
Filmen får sgu 6/6, den leverer alt hvad man forlanger i en superhelte film!
Oh og Tom Hardy? One manly motherfucker! Hans statur og den positur hvor han tager armene ind til trøjen og blot afventer modstanden, pretty fucking epic! :)
Edit: Forresten de der "Warcries" eller opråb, som der kommer mange gange i filmen, jeg kan ikke finde den sang i netop OST'et? Nogen der ved hvad sangen hedder, eller bare lydklippet? Det lyder frigging amazing
#152 Aggeri 12 år siden
#153 theassociate2010 12 år siden
#154 Lord Beef Jerky 12 år siden
#155 Isse 12 år siden
#156 The Insider 12 år siden
#157 Lord Beef Jerky 12 år siden
#158 Therien 12 år siden
Ligger mellem 3 og 4 stjerner..
#159 BN 12 år siden
Så kan du lære det!
#160 Frederik 12 år siden
Nope! Se mit tidligere indlæg. Jo mere jeg tænker over filmen, jo dårligere bliver den. Der er simpelthen for mange ting der ikke giver nogen mening, og Nolan har et totalt forskruet forhold til tid og tempo.
-Hvordan fanden kommer Wayne fra Ras Al Ghul's hul og ind i Gotham - Der er totalt spærret af fra omverdenen?
Ambitionen er i top, men udførelsen er så fandens middelmådig.