Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 Aggeri 12 år siden

Hans Zimmer fortjener en eller anden pris for musikken i filmen, den gjorde oplevelsen tusinde gange bedre og samtidigt så forlanger jeg Michael Caine for en Oscar for bedste mandlige birolle. Som nævnt tidligere i filmen så stjæler han billedet hver evig eneste gang.

Store krav, men for sivans hvor synes jeg musikken var episk! Christian Bale gjorde igen sublimt og alt hvad man kan forlange, og Anne Hathaway skræmte mig ikke som jeg havde frygtet. All over synes jeg det var fantastisk :)

Filmen får sgu 6/6, den leverer alt hvad man forlanger i en superhelte film!

Oh og Tom Hardy? One manly motherfucker! Hans statur og den positur hvor han tager armene ind til trøjen og blot afventer modstanden, pretty fucking epic! :)

Edit: Forresten de der "Warcries" eller opråb, som der kommer mange gange i filmen, jeg kan ikke finde den sang i netop OST'et? Nogen der ved hvad sangen hedder, eller bare lydklippet? Det lyder frigging amazing
Gravatar

#152 Aggeri 12 år siden

Ok jeg forstår overhovedet ikke rettelses funktionen, men oh well :<
Gravatar

#153 theassociate2010 12 år siden

Helt fantastisk film - SÅ gennemført og så god underholdning. Kan vist ikke nævne noget udover de rosende ord i anmeldelsen og fra de mange kommentarer. 6/6 for et mesterværk og - sammen med LOTR, den mest gennemførte trilogi i moderne filmhistorie.
Gravatar

#154 Lord Beef Jerky 12 år siden

Der er en ting, jeg ikke forstår:

Hvorfor er Jokeren slet ikke nævnt i filmen? Hvis den skal kæde alle filmene sammen, er det vel meget naturligt at inddrage skurken fra den sidste film på en eller anden måde? Jeg gætter på, at det må være af en eller anden form for respekt for Ledger, men det er ikke helt en måde at respektere på, som jeg selv forstår. Personligt så jeg ham gerne nævnt på et tidspunkt, og muligvis en skikkelse af ham, når byen går helt til hundene i slutningen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#155 Isse 12 år siden

154#
Nolan har du som selv har skrevet udeladt Jokeren på alle måder for Respekt for Heath.
Gravatar

#156 The Insider 12 år siden

#154,
Nolan: "We're not addressing The Joker at all. That is something I felt very strongly about in terms of my relationship with Heath and the experience I went through with him on The Dark Knight. I didn't want to in any way try and account for a real-life tragedy. that seemed inappropriate to me. We just have a new set of characters and a continuation of Bruce Wayne's story. Not involving The Joker."
War. War never changes.
Gravatar

#157 Lord Beef Jerky 12 år siden

#155 og #156 Ok tak... så var det nok som jeg tænkte.

Jeg forstår dog stadig ikke helt, hvordan man respekterer nogen ved, at udelade den karakter de spillede i en film. Jeg har nok et helt andet etisk regelsæt end Nolan.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#158 Therien 12 år siden

Umiddelbart er jeg ikke imponeret over The Dark Helicopter Pilot Rises.. Den føltes meget lang og kliche fyldt.. At man forsøger at hamre de "vigtige" samtaler igennem med Zimmers musik bliver trættende i længden (Savnede Newton Howard), og Alfreds funktion i historien blev for mekanisk. Overordnet var der for meget Bruce Wayne, for lidt Batman og alt for lidt Rises.. Fandt den ufyldestgørende.. Skal se den igen om 1½ uges tid, håber problemet ligger hos min vinkel/indstilling - kan se jeg er ret alene med min mening..

Ligger mellem 3 og 4 stjerner..
Gravatar

#159 BN 12 år siden

Therien (158) skrev:
kan se jeg er ret alene med min mening

Så kan du lære det!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#160 Frederik 12 år siden

Therien (158) skrev:
Umiddelbart er jeg ikke imponeret over The Dark Helicopter Pilot Rises.. Den føltes meget lang og kliche fyldt.. At man forsøger at hamre de "vigtige" samtaler igennem med Zimmers musik bliver trættende i længden (Savnede Newton Howard), og Alfreds funktion i historien blev for mekanisk. Overordnet var der for meget Bruce Wayne, for lidt Batman og alt for lidt Rises.. Fandt den ufyldestgørende.. Skal se den igen om 1½ uges tid, håber problemet ligger hos min vinkel/indstilling - kan se jeg er ret alene med min mening..

Ligger mellem 3 og 4 stjerner..

Nope! Se mit tidligere indlæg. Jo mere jeg tænker over filmen, jo dårligere bliver den. Der er simpelthen for mange ting der ikke giver nogen mening, og Nolan har et totalt forskruet forhold til tid og tempo.

-Hvordan fanden kommer Wayne fra Ras Al Ghul's hul og ind i Gotham - Der er totalt spærret af fra omverdenen?

Ambitionen er i top, men udførelsen er så fandens middelmådig.

Skriv ny kommentar: