Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#141 BN 12 år siden
Men min udtalelse, som du linkede til, sagde jo ikke noget om en ensartet type action. I mine tidligere indlæg har jeg været inde på, at Nolan gør det forskelligt fra film til film, men dog altid lægger vægt på STEMNING. ... Så når jeg siger, at Nolan helst ikke skal gøre det anderledes, sigter jeg til den stemning og stil/tone, der er karakteristisk for ham. Det er med andre ord kun i tilfælde af, at dette er fraværende, at jeg vil være skuffet.
#142 Uncanny 12 år siden
#143 TP-DK 12 år siden
#144 Babo84 12 år siden
#145 Babo84 12 år siden
#146 Uncanny 12 år siden
# 144
#147 Kyllingebenet 12 år siden
#148 Babo84 12 år siden
Måske. Men Alfred så ikke specielt overrasket ud.
#149 TheAviator 12 år siden
Der kommer skam en Robin film. Pokker, der kommer 3. Jonathan Nolan instruerer den. Christopher Nolan bliver producer og kommer ind over manus/historie. Det bliver en Robin der kommer til at passe til Nolans univers, meget lig med den Robin i Batman:Arkham City :-)
#150 Ericmase 12 år siden
Godt tænkt, men tror ikke det sker, hehe. :P