Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 BN 12 år siden

Lord Beef Jerky (97) skrev:
#95 Min konklusion er baseret på din egen udtalelse som jeg skam også linkede til.

Men min udtalelse, som du linkede til, sagde jo ikke noget om en ensartet type action. I mine tidligere indlæg har jeg været inde på, at Nolan gør det forskelligt fra film til film, men dog altid lægger vægt på STEMNING. ... Så når jeg siger, at Nolan helst ikke skal gøre det anderledes, sigter jeg til den stemning og stil/tone, der er karakteristisk for ham. Det er med andre ord kun i tilfælde af, at dette er fraværende, at jeg vil være skuffet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#142 Uncanny 12 år siden

Robin Blake er på mange måde ligesom Tim Drake - den tredje Robin - som også regner sig frem til at Bruce Wayne er Batman. The mantle of the bat er flere gange gået til forskellige person fx Azrael var Batman (Azbat) efter at Bane brækkede Bruce's ryg. Slutningen på trilogien ender også med en stor åben slutning til at vi selv kan forestille hvad ville sker. Er Bruce Wayne og/eller Batman død eller levende?
"Eh, don't. Every joke, every pun, done to death, seriously".
Gravatar

#143 TP-DK 12 år siden

Uncanny (142) skrev:
Slutningen på trilogien ender også med en stor åben slutning til at vi selv kan forestille hvad ville sker. Er Bruce Wayne og/eller Batman død eller levende?

Jeg synes da det er ret åbenlyst at Bruce ikke er død. Han havde lavet autopiloten, han lavede batsymbolet og Alfred ser ham.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#144 Babo84 12 år siden

Men Alfred begræder ham ;) Og vi ser en bruce-wayne grav ;)
Gravatar

#145 Babo84 12 år siden

Jeg tror dog også, at Wayne overlever, men lader alle andre undtagen Alfred, tro på det modsatte. For så kan han komme videre, mens Levitt så formentlig, som der kraftigt antydes, overtager rollen, for der er stadig brug for et symbol og tingene er ligesom ikke færdige, selvom dette er konklusionen. Nolan lader smart nok døren stå åben, selvom han på en måde også lukker den.
Gravatar

#146 Uncanny 12 år siden

# 143

Me too! Men andre har en anden mening og det er også det der er meningen med slutning, forskellige POV.

# 144

Jeg tror ik at Alfred græder over Bruce grav, men overfor Bruce's forældre grav. Alfred er eller ik overasket over at se Bruce ved bordet - hvis han så ham -!
"Eh, don't. Every joke, every pun, done to death, seriously".
Gravatar

#147 Kyllingebenet 12 år siden

Babo84 (144) skrev:

Men Alfred begræder ham ;) Og vi ser en bruce-wayne grav ;)

Jeg tror ikke Alfred ved at Wayne er i live, før han ser ham på caféen
Gravatar

#148 Babo84 12 år siden

Måske. Men Alfred så ikke specielt overrasket ud.
Gravatar

#149 TheAviator 12 år siden

TP-DK (140) skrev:
Kyllingebenet (139) skrev:

Ja, Batman er et symbol og et symbol kan bruges på mange måder. Gordon lod nogengange Bat-lampen være tændt for at skræmme thugs i nattens mulm og mørke, og Wayne's Mansion er også Robins base i Batmanuniverset - derfor mener jeg heller ikke, at Blake er nogen ny Batman - han er bare en der bliver sat ind i tingene.

Det er jo ikke for sjov at vi for at vide, at Blake's fornavn er Robin. Skulle han være den næste Batman, så ville den information være overflødig og derfor også unødvendig.

Jeg tror nærmere Bruce Wayne vil have, at Blake tager sin egen identitet, end at nogen skulle overtage rollen som Batman. Der har være flere Robin'er igennem tegneserien, (netop fordi Bruce har set potentiale i dem), men kun været én Batman/Bruce Wayne.

Bruce Wayne og Batman er uadskillelig - da de er én og samme person.

Men i Batman universet overtager Robin jo faktisk også rollen som Batman da han tror at Bruce Wayne er død. Og her i filmen tror John Robin Blake også at Bruce er død, og vil overtage rollen som Gothams helt.

Men det er jo bare spekulation fra os begge to af, og jeg tvivler sgu meget på at vi får en film hvor JGL er Robin eller Batman.

Der kommer skam en Robin film. Pokker, der kommer 3. Jonathan Nolan instruerer den. Christopher Nolan bliver producer og kommer ind over manus/historie. Det bliver en Robin der kommer til at passe til Nolans univers, meget lig med den Robin i Batman:Arkham City :-)
Gravatar

#150 Ericmase 12 år siden

TheAviator (149) skrev:
TP-DK (140) skrev:
Kyllingebenet (139) skrev:

Ja, Batman er et symbol og et symbol kan bruges på mange måder. Gordon lod nogengange Bat-lampen være tændt for at skræmme thugs i nattens mulm og mørke, og Wayne's Mansion er også Robins base i Batmanuniverset - derfor mener jeg heller ikke, at Blake er nogen ny Batman - han er bare en der bliver sat ind i tingene.

Det er jo ikke for sjov at vi for at vide, at Blake's fornavn er Robin. Skulle han være den næste Batman, så ville den information være overflødig og derfor også unødvendig.

Jeg tror nærmere Bruce Wayne vil have, at Blake tager sin egen identitet, end at nogen skulle overtage rollen som Batman. Der har være flere Robin'er igennem tegneserien, (netop fordi Bruce har set potentiale i dem), men kun været én Batman/Bruce Wayne.

Bruce Wayne og Batman er uadskillelig - da de er én og samme person.

Men i Batman universet overtager Robin jo faktisk også rollen som Batman da han tror at Bruce Wayne er død. Og her i filmen tror John Robin Blake også at Bruce er død, og vil overtage rollen som Gothams helt.

Men det er jo bare spekulation fra os begge to af, og jeg tvivler sgu meget på at vi får en film hvor JGL er Robin eller Batman.

Der kommer skam en Robin film. Pokker, der kommer 3. Jonathan Nolan instruerer den. Christopher Nolan bliver producer og kommer ind over manus/historie. Det bliver en Robin der kommer til at passe til Nolans univers, meget lig med den Robin i Batman:Arkham City :-)

Godt tænkt, men tror ikke det sker, hehe. :P
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: