Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#201 Babo84 12 år siden

Bruce

Jeg håber også Nolan vender tilbage til mindre film. Nu har vi set ham i blockbusters og det har for mig været vellykket men han skal nu søge tilbage til mere krævende projekter.
Gravatar

#202 Kruse 12 år siden

Collateral (198) skrev:
Omkring stemmen tænker jeg næsten det er pga. klagerne over at folk har haft svært ved at forstå hvad der bliver sagt. Sjovt at der stadig er nogle der beklager sig over det nu. Så den godt nok med tekster, men dem benytter jeg mig ikke - i hvert ikke bevidst - af. Og havde ikke problemer med det. Så jo de kunne fint have skruet ned for mig, men tror næsten årsagen ligger der.

Jeg forstår udemærket godt årsagen, men jeg forstår ikke at resultatet med stemmen ikke er blevet bedre. Som #199 også er inde på, så virker det næsten som en parodi i prologen, og det virker ikke som om at der er taget hensyn til akustik i mange scener. Uden at vide om jeg ville kunne have hørt replikkerne ordentligt, så tror jeg at jeg ville have foretrukket hans originale stemme.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#203 Richard Burton 12 år siden

#201 Og jeg er helt enig Babo
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#204 Kruse 12 år siden

#201: Det er jeg helt med på. Jeg vil med glæde se en ny film fra Nolan, der er på samme skala og niveau som "The Prestige".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#205 Therien 12 år siden

Eller Memento..
Gravatar

#206 Babo84 12 år siden

Kruse (204) skrev:
#201: Det er jeg helt med på. Jeg vil med glæde se en ny film fra Nolan, der er på samme skala og niveau som "The Prestige".

Therien (205) skrev:
Eller Memento..

Afgjort. Han har stadig mange år endnu, så mon ikke det næste projekt bliver mere i stil med de to film. Kunne virkelig godt tænke mig en Howard Hughes film fra hans hånd, men det bliver vist ikke til noget alligevel. Under alle omstændigheder, så tror jeg han kan vælge frit projekterne nu.
Gravatar

#207 Collateral 12 år siden

Kruse (202) skrev:
Jeg forstår udemærket godt årsagen, men jeg forstår ikke at resultatet med stemmen ikke er blevet bedre. Som #199 også er inde på, så virker det næsten som en parodi i prologen, og det virker ikke som om at der er taget hensyn til akustik i mange scener. Uden at vide om jeg ville kunne have hørt replikkerne ordentligt, så tror jeg at jeg ville have foretrukket hans originale stemme.

Jamen så beklager jeg at have gentaget allerede kendt viden for dig. Jeg kan sagtens følge jeres problemer. Dog var jeg væsentligt mindre generet af det end det lyder til i har været. Men sært fremstår det da.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#208 Babo84 12 år siden

Jeg var kun en smule generet af Bane's stemme i åbningsscenen, hvor hans stemme var for høj og tydeligt dubbet. I resten af filmen fungerede det faktisk glimrende, og synes han havde en cool og creepy stemme. Bane's oprindelige stemme var ikke til at forstå. Så noget skulle der selvfølgelig gøres.
Gravatar

#209 Lord Beef Jerky 12 år siden

Babo84 (208) skrev:
Jeg var kun en smule generet af Bane's stemme i åbningsscenen, hvor hans stemme var for høj og tydeligt dubbet. I resten af filmen fungerede det faktisk glimrende, og synes han havde en cool og creepy stemme.

Ganske enig... det fungerede noget bedre efter åbningsscenen.

Babo84 (208) skrev:
Bane's oprindelige stemme var ikke til at forstå. Så noget skulle der selvfølgelig gøres.

Ganske uenig... det havde sikkert været meget interessant og fungeret på en anden måde med den oprindelige stemme.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#210 Babo84 12 år siden

Lord Beef Jerky (209) skrev:
fungeret på en anden måde med den oprindelige stemme.

Måske. Men jeg hørte den oprindelige stemme da jeg så åbningsscenen da den kom frem, og det var altså ikke til at forstå sådan for alvor. Og efter at have set filmen, så har Bane alligevel sin del af dialogen, som formentlig ville have gået tabt med den oprindelige stemme. Måske ikke for os med undertekster, men stadig.

Skriv ny kommentar: