Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#191 Babo84 12 år siden
Man kan ikke få det i hoved og numse ;) Hvad synes du om action? Jeg var personligt mest imponeret over åbningsscenen.
#192 Babo84 12 år siden
#193 Richard Burton 12 år siden
Undskylder :(
#191 Jeg er lidt tvetydig. På den ene side, er det en storslået scene og ganske givet vildere endnu på et IMAX lærred. På den anden side, så irriterede Zimmers trommer mig allerede fra introsekvensen, fordi de faktisk overdøver lyden fra action'en. Jeg mener, at den første Batman/Bane scene er uden musik og det føltes bare så meget bedre.
Jeg er desværre ikke så imponeret over Nolans action, selvom det var bedre end i Inception. For mig virker det mest intenst i de små sekvenser med slagsmål. Du nævnte barscenen f.eks. Jeg synes stadig Nolan glimrer bedst med det psykologiske aspekt og ikke mindst får Batman til at glimre samt Hathaway/Caine. Jeg håber meget, at han vil prøve og vende tilbage til det, jeg selv mener han behersker.
Jeg havde høje tanker om ham, så høje, at jeg endda engang mente, han kunne blive den nye Hitchcock. Jeg håber han prøver suspense vejen næste gang, for vi er i sørgelig nød for gode instruktører inden for det felt og jeg mener det er dér, han virkelig kan sit kram.
#194 Kruse 12 år siden
#195 bhs 12 år siden
Hans stemme var absurd høj i starten af filmen. Tænkte om det var et eller andet galt med lyd indstillingerne, men har nu hørt fra flere der har set den, at det bare er sådan.
#196 Kruse 12 år siden
Jeps, det var også der hans stemme stak mest ud, og hvor jeg ikke synes at det fungerede specielt godt. Kunne de ikke bare have skruet en lille smule ned for det?
#197 Richard Burton 12 år siden
Umuligt! Tænk på, at manden skulle overdøve dette:
#198 Collateral 12 år siden
Omkring stemmen tænker jeg næsten det er pga. klagerne over at folk har haft svært ved at forstå hvad der bliver sagt. Sjovt at der stadig er nogle der beklager sig over det nu. Så den godt nok med tekster, men dem benytter jeg mig ikke - i hvert ikke bevidst - af. Og havde ikke problemer med det. Så jo de kunne fint have skruet ned for mig, men tror næsten årsagen ligger der.
#199 Daedalos 12 år siden
PRoblemet er jo så bare at de fuldstændigt har ødelagt Bane's stemme i intro sekvensen.. Den er nu næsten en parodi på sig selv, og ret komisk. Man tror det er for sjov at det er lavet, og at den rigtige intro kommer lige bagefter.. og nolan bare troller.. men nej
Ikke nok med at den er ALT for høj, så er den også helt anderledes end før, og der er slet ikke taget højde for at Bane snakker inde i et fly.. der er ingen akustik i hans stemme, og slet ikke in-action følelse... Der er optaget i et studie, og så har man bare porteret stemmen direkte ind i scenen.. det er direkte dumt og sløset arbejde af nolan.. det er en ommer
Desuden er dialogen som Bane har også fuldstændigt ændret fra originalen... det er dumt og unødvendigt.. Havde ingen problemer med at forstå ham i den originale intro.. så må folk fandme skaffe et høreapperatus :P
#200 Richard Burton 12 år siden