Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#51 elwood 12 år siden
Men ja jeg glæder mig til "kampen"
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#52 Ericmase 12 år siden
Filmz - 6/6
B.T. - 6/6
Onfilm - 6/6
Politiken - 5/6
Berlingske - 5/6
Ekstra Bladet - 5/6
Jyllands-Posten - 4/6
Ekko - 3/6
Information - Meget positive (de giver ingen karakter)
CinemaZone - 5/6
Ericmase - 6/6
#53 Tommy Kristensen 12 år siden
#54 daneimp 12 år siden
#55 BN 12 år siden
"'The Amazing Spiderman' er en pubertær undermåler i sammenligning med den potente flagermus!"
Well, men det har Spider-Man nu altid været - også Sam Raimis Spider-Man-trilogi.
#56 Ericmase 12 år siden
#57 JokerzReality 12 år siden
Tror jeg venter en lille uge, men se den i biografen, det skal jeg, om så biografen får bombe trusler!
#58 The Insider 12 år siden
#5, jo, introen er formidabel (og jeg er VIRKELIG ærgerlig over, at jeg ikke får den set i IMAX - kan forestille mig, den tager pusten fra én), men jeg var faktisk endnu mere begejstret for Bane og Batmans episke opgør :-) Selv her i anden omgang blev jeg så revet med, at jeg nærmest skar tænder og rystede i sædet.
#7, faktisk var det jo oprindeligt meningen, at Nolan gerne ville bruge alle optagelserne af Tom Hardys replikker fra selve optagelserne - han foretrækker åbenbart at lave så lidt dubbing som overhovedet muligt. Det er også replikkerne fra selve optagelserne, som blev brugt i den oprindelige IMAX-prolog, hvor ingen fattede, hvad Bane sagde. Men nu er SAMTLIGE replikker eftersynkroniserede. Synes heldigvis, det fungerer fortrinligt, og det er godt timet med Hardys "kindbevægelser" :-)
#9, not Bat, man! Not Bat at all!
#32, puha... den får skarp konkurrence fra "Battleship" ;-) Men den er helt klart på top 5!
#33, 110% enig omkring Nolans tidligere håndtering af action. Glæder mig til at høre, om du er enig med mig omkring TDKR :-)
#37, jeg er naturligvis ærgerlig over, at du har fået et helt andet indtryk af anmeldelsen, end det har været mit formål at skabe. Jeg har netop forsøgt at gøre handlingsreferatet så kort som muligt (som jeg altid gør) - ud over tekstens tredje paragraf refereres der praktisk talt ikke til plottet, og jeg afslører intet, der ikke er soleklart inden for filmens første 10-15 minutter - netop med henblik på ikke at svække filmoplevelsen for den uindviede læser. Jovist, jeg kunne snildt have afsløret senere twists og gennemgået andre scener mere møjsommeligt, men når nu der netop er tale om en så ventet sidste del af en så populær trilogi, føler jeg, at læseren bør få så lidt afsløret som overhovedet muligt. Derudover mener jeg selv, at jeg får gennemgået dens styrker, og hvorfor de - netop for mit vedkommende - gør filmen værdig til en topkarakter - lige fra skuespillet og filmens smukke sammenvæning af trilogiens tre historier til den eminente action og dens emotionelle slagkraft.
#42, jeg var stadigvæk ikke 100% overbevist af fodboldscenen :-) Men heldigvis var den endelige udgave kortere end i traileren!
#59 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#60 Chian 12 år siden
Fantastisk film andet har jeg sådan set ikke at sige