Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.
Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews
#61 elwood 12 år siden
Nå ja og så er der en bunke kendte og standupper der aner hat om tingene.
Kino tv
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#62 Richard Burton 12 år siden
#63 IK 12 år siden
#64 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#65 Svagin 12 år siden
#66 Kviesgaard 12 år siden
Så er det også dejligt, når en instruktør overrasker en under filmen, og hele forløbet ikke lige er til at regne ud på forhånd. Det gør, at jeg får en oplevelse ud af at se filmen, kontra bare at se filmen. Afslutningen synes jeg også er rigtig god, og tegner nogle interessante perspektiver.
Jeg må tilstå, at jeg mindes ikke at der var nogen teaser til Man of Steel i den biograf, som jeg frekventerede. Det var for mit tilfælde Biocenter Kolding.
Ps. Meget trist med den skudepisode i USA. Kan ikke rigtig begribe sådan en begivenhed.
#67 Stilund 12 år siden
#68 misuma 12 år siden
( Jeg var ikke så heldig at se Superman teaseren desværre. Jeg håber den snart lander på nettet)
#69 IK 12 år siden
#70 misuma 12 år siden