Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 elwood 12 år siden

Og i skal ikke forskånes for den pinlige/irreterende værtinde med udtalelserne Promeeeeethus hendes "gemick" den her gang er hun bruger forkortelsen TDKR i sin udtale dvs. bogstaverne TDKR udtaler hun.

Nå ja og så er der en bunke kendte og standupper der aner hat om tingene.

Kino tv
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#62 Richard Burton 12 år siden

Hold kæft hvor er hun lækker! Jeg fik en ubrudt række af orgasmer af det syn.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#63 IK 12 år siden

Jeg er lige hjemvendt fra biografen, og sikke en drømme afslutning på en fantastisk trilogi. Den skal ses et par gange før jeg kommer med en konkret helhedsbedømmelse af den, for der er ret mange ting og detaljer i filmen, som jeg ikke helt fik med ved første syn. Jeg kan pænt konstatere, at det er det mest imponerende action vi har fået fra Nolan. Fornemmer at filmen ligesom med TDK vil vinde en del ved gensyn.
Gravatar

#64 elwood 12 år siden

#62 Hehe, somehow I don't quite believe you 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#65 Svagin 12 år siden

Sindsygt god film! Den afrunder perfekt trilogien. Jeg er meget enig med Johan, og jeg har lavet min egen anmeldelse -SPOILER FRI - HER
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#66 Kviesgaard 12 år siden

Er også lige kommet hjem fra biografen. Sikke et brag af en film. Jeg følte mig godt underholdt. Bane synes jeg var håndteret rigtig godt, men endnu bedre var plot tvistet næsten sidst i filmen. Så var der især en scene, der virkelig fik grebet mig.

Der, hvor Bruce Wayne lykkedes med sit flugtforsøg. Den kryb virkelig ind under huden på mig.

Så er det også dejligt, når en instruktør overrasker en under filmen, og hele forløbet ikke lige er til at regne ud på forhånd. Det gør, at jeg får en oplevelse ud af at se filmen, kontra bare at se filmen. Afslutningen synes jeg også er rigtig god, og tegner nogle interessante perspektiver.

Jeg må tilstå, at jeg mindes ikke at der var nogen teaser til Man of Steel i den biograf, som jeg frekventerede. Det var for mit tilfælde Biocenter Kolding.

Ps. Meget trist med den skudepisode i USA. Kan ikke rigtig begribe sådan en begivenhed.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#67 Stilund 12 år siden

Jeg rystede da jeg kom ud, for jeg var Blown away!! Sikke en vild omgang, den skal ses i bio inden den går af listen!!
Gravatar

#68 misuma 12 år siden

Jo mere jeg tænker over oplevelsen jo bedre karakter læner jeg mig op ad.

( Jeg var ikke så heldig at se Superman teaseren desværre. Jeg håber den snart lander på nettet)
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#69 IK 12 år siden

The Insider (58) skrev:

#5, jo, introen er formidabel (og jeg er VIRKELIG ærgerlig over, at jeg ikke får den set i IMAX - kan forestille mig, den tager pusten fra én), men jeg var faktisk endnu mere begejstret for Bane og Batmans episke opgør :-) Selv her i anden omgang blev jeg så revet med, at jeg nærmest skar tænder og rystede i sædet.

Jeg er ret enig her Insider. Prologen er klasse, men den intensitet nærkampene byder på, er helt ubeskrivelig. Hvilken fight kunne du egentlig bedst lide? Jeg synes at det første møde med Bane i hans undergrunds-base er helt eminent udført. Jeg husker ikke hvornår jeg sidst har haft en så utryg følelse for en karakter under en film. Batman kunne intet stille op, og øjeblikket hvor Bane brækker hans ryg er hjerteskærende. 
Gravatar

#70 misuma 12 år siden

Et spørgsmål

Havde Bruce Wayne lavet The Bat's autopilot således han kunne flygte inden bomben sprang?
Det synes jeg nemlig jeg missede.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: