Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Daedalos 11 år siden

BTW:

Var der andre end mig som var virkelig forbavset og næsten pinlig over introen sekvensen og Bane's stemme der?

De har jo fuldstændigt smadret hans stemme i introen, fra den prologue jeg så første gang for mange måneder siden er den jo perfekt.. og dyster...

Men seriøst... det lyder jo bare sjovt og dumt.. var næsten ved at grine første gang han snakkede... ej ej ej... hvad skete der for at de lavede sådant et dårligt re-DUB af lyden til den endelige film, når den gamle stemme var perfekt? Folk sad seriøst og kiggede på hinanden da han begyndte at tale..

BEMÆRK: det var kun i intro sekvensen, hans stemme var ok i resten af filmen... men er der andre der lagde mærke til det? :-O'

Jeg har introen liggende på min computer, hvis nogen vil sammenligne... den gamle intro stemme er LAAANGT mere fed og meget mere ondskabsfuld og dyster... :(

Nolan, sometimes you dont have to listen to da fans ! :(
Gravatar

#82 Zaphix 11 år siden

Jeg har et par ord at sige om filmen, den var ekstremt langtrukken, og yderst utroværdig ang. fysikken bag fly scener, og bomben sidst i filmen, gør at jeg var mere end almindeligt skuffet.

Ja, der var dele af filmen der var rigtigt god, der var så tilgengæld også dele hvor jeg gabte kæberne af led, eller ufrivilligt grinte af det de vil have os til at tro på sker på lærredet.

3 stjerner, for selvom jeg kedede mig, så var der alligevel noget af det der virkede.
Gravatar

#83 TP-DK 11 år siden

Nu har jeg kun set den endelige intro, men jeg synes da hans stemme lyder det samme gennem hele filmen.

En ting jeg kom til at tænke på er:

Er Selina Kyle egentlig nødvendig i filmen? Det er lidt som om at man kan fjerne hendes scener fra filmen uden at ville gøre helheden af filmen dårligere. Ikke at hun var en dårlig tilføjelse, jeg synes slåsscenen med hende og Batman var fed, men hendes historie virker bare lidt unødvændig


Og så lige en ting om alle tre film:

Er Bruce / Batman ikke lidt af en pivskid? Jeg synes der er lidt mange tilfælde hvor han bare giver op. "Åh de brændte mine forældres hus ned, jeg giver op", "Buhu Jokeren er sindssyg, jeg giver op", "æv Rachel er død, og Batman er jaget, jeg låser mig inde i mit værelse i otte år fordi jeg har det så hårdt". Det er satme heldigt at Alfred kan fyre sådan nogle gode taler af.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#84 Daedalos 11 år siden

#83, hvis du ser den gamle intro, vil du med det SAMME sige at den er bedst.. mest frygtindgydende osv. Den nye intro er virkelig skod i hvertfald med bane's stemme. Og det er for mig meget meget tydligt at han ikke snakker sådan i resten af filmen. MEn ok.. Jeg kan sende dig den gamle intro hvis du vil, og så kan du selv lytte hvad der lyder mest skræmmende :)
Gravatar

#85 TP-DK 11 år siden

#84

Jeg fandt et klip på nettet med den gamle intro, og jeg må nok indrømme at jeg har lidt sværere ved at høre hvad han siger. Jeg tror jeg foretrækker den nye udgave, men det har jo også en hel del at gøre med jeg så den først, og har vænnet mig til stemmen. Hvis jeg havde set den gamle intro først, ville min mening måske være anderledes :)
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#86 Daedalos 11 år siden

#85.

Fair nok, men jeg kan se på imdb, at der er mange tråde omkring netop det samme, at folk synes det lyder plat i den nye intro.. og dialogen er også lavet helt om i den nye, end fra den gamle.. ordlyden, og måden bane siger det på er også lavet om.. hvorfor.. forstår jeg virkelig ikke..

Det er ikke så meget det at man ikke kan høre hvad han siger, det er måden han siger det på, og hans accent som er meget anderledes. og ja.. komisk i den nye intro.. det er sq ærgerligt, fordi det ødelægger faktisk introen for mig øvøvøv :D

Gravatar

#87 Kviesgaard 11 år siden

#72

Jeg synes du har en pointe med Bane/ Talia tvistet. Personligt kunne jeg godt lide, hvad Nolan havde gjort med Talia, da det kom som en overraskelse for mig personligt. Men vil give dig ret i, at det kommer til at gå ud over Bane, da hun bliver flettet ind i filmen. Glansen bliver ligesom pillet lidt af ham.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#88 elwood 11 år siden

[url= point for at gætte, hvad der blir sagt til sidst.[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#89 cronick 11 år siden

Den får 9/10 herfra. Det er en rigtig god film, og kræver omend nok også at blive genset en gang mere, for at få alt med, men den kom aldrig på højde med TDK. Derudover var der simpelthen for mange irritationsmomenter i løbet af filmen, som nogle også allerede har givet udtryk for. Faktisk overraskende mange når man ellers er kommet hjem og bedre kan reflektere over filmen. Men det skal naturligvis ikke ødelægge en ellers fed film, og derfor får den stadig en flot karakter.
Gravatar

#90 Lord Beef Jerky 11 år siden

BN (35) skrev:
Jeg ville virkelig blive ked af det, hvis han gjorde det anderledes. I mine øjne er det perfektion.


I så fald er TDKR ikke en perfekt film i dine øjne, for han har satme gjort det anderledes (og lært en masse) siden sidst.

Er lige kommet hjem fra biografen, og på trods af et par få kritikpunkter, så er det her altså hands down den bedste Batman-film indtil nu! Jeg er i hvert fald ovenud begejstret. 6/6 herfra også.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: