“Batman Begins” og “The Dark Knight” var fremragende film, men i min optik overgår “The Dark Knight Rises” begge sine forgængere. “The Dark Knight” havde måske et større intellekt og mere stof til eftertanke, men Nolans tredje, sidste Batman-film har en markant større emotionel pondus. Vi kommer langt længere ind under huden på karaktererne end nogensinde før her i “The Dark Knight Rises”, som derudover er uhyre underholdende og ekstremt vellavet. Filmens betagende billedside ser overvældende godt ud på Blu-ray, og lydsporet er fænomenalt. Lidt mere dybdeborende ekstramateriale om filmens tilblivelse havde været velkomment, men dette er under alle omstændigheder en uundværlig udgivelse af en af årets allerbedste film.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Batsy 11 år siden

Riqon (20) skrev:
Det kan være, jeg gør bedst i at blande mig helt udenom denne gang, så jeg undgår tæv, men af ren nysgerrighed: Hvad var egentlig det morsomme i BN's indlæg?


At han synes det han synes, altså BN, Foeller er ikke særlig vild med Rises, så han driller ham med at han er uenig med BN. Jeg er dog enig med BN på alle punkter!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#22 MMB 11 år siden

Batsy (21) skrev:
Foeller er ikke særlig vild med Rises, så han driller ham med at han er uenig med BN.


Bravo! :D

Selvfølgelig er BN's indlæg ikke sjovt, men ved at sige, at det er morsomt, så får jeg udtrykt min meget store uenighed med hans postulat! Havde det været nemmere at skrive direkte, at jeg var uenig? Utvivlsomt, men det får jeg ikke noget sjov ud af. :D
Gravatar

#23 Lord Beef Jerky 11 år siden

Ligesom tilfælder med The Dark Knight var, så fik gensynet hevet mig ned på jorden. Jeg anser den stadig som den bedste i Nolans trilogi, men holder mig til 8/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#24 ietord 11 år siden

Wow, jeg har godt nok svært ved at forstå, hvordan man kan synes, at dette er den bedste af Nolans tre batman-film. Personligt var jeg en smule skuffet da jeg forlod biografen, og med flere uforklarlige elementer i historien, til tider tam action og en latterlig plan fra skurkens side, er denne film efter min mening klart den svageste af de tre nyeste batman-film. Dog stadig en udmærket batman-film. Jeg vil give den 4/6.


Gravatar

#25 Lord Beef Jerky 11 år siden

#24 For mit vedkommende er Nolan en elendig actioninstruktør. Den måde han klipper scenerne, forvirrer unødvendigt. Lige netop med The Dark Knight Rises har han dog endelig udviklet sig, og skabt actionscener der giver mening og ligefrem har en ekstrem intensitet. Første kamp mellem Batman og Bane er det bedste action manden endnu har skruet sammen. Derudover er jeg glad for, at filmen fokuserer på Bruce Wayne i langt højere grad end Batman, og historien der bliver fortalt har, lige netop som anmelderen her påpeger, den største emotionelle pondus af de tre, endnu en ting jeg værdsætter højt. The Dark Knight var en glimrende spændingsfilm, men bestemt også en film der hurtigt forsvandt ud af hukommelsen hurtigt for mig, for den havde ikke skide meget andet at byde på end det. Batman Begins var lidt mere på niveau med denne, men her ser den sig altså overgået på stort set alle plan. Det er dog 3 glimrende film i mine øjne, dog er jeg ikke helt oppe og ringe som de fleste over dem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#26 BN 11 år siden

ietord (24) skrev:
til tider tam action


Nå? Flere herinde har ellers rost actionsekvenserne for at være nogle af de bedste Nolan har lavet.

ietord (24) skrev:
en latterlig plan fra skurkens side


Skurkens plan er ellers nøjagtigt denne samme som i 'Batman Begins':
At ødelægge Gotham - og om nødvendigt ofre dit eget liv for at få planen gennemført. Ligeså simpelt og uhyggeligt som det der nutildags står på mange virkelige terroristers dagsorden
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#27 MMB 11 år siden

Foeller (22) skrev:
Bravo! :D

Selvfølgelig er BN's indlæg ikke sjovt, men ved at sige, at det er morsomt, så får jeg udtrykt min meget store uenighed med hans postulat! Havde det været nemmere at skrive direkte, at jeg var uenig? Utvivlsomt, men det får jeg ikke noget sjov ud af. :D


+ Grunden til, at jeg ikke brugte Insider som eksempel er, at han er meget mere modtagelig for lidt stikkeri, og han sender bare en tilsvarende kommentar den anden vej. Med BN derimod ved man aldrig, hvad man får. :D
Gravatar

#28 Ispep 11 år siden

Lord Beef Jerky (25) skrev:
film der hurtigt forsvandt ud af hukommelsen hurtigt for mig, for den havde ikke skide meget andet at byde på end det


Så du fandt ikke den havde bare en lille smule kant, særligt ift. mange andre blockbusters? Og hvad for nogle blockbusters mener du har meget andet at byde på?
Gravatar

#29 Batsy 11 år siden

Foeller (22) skrev:
Bravo! :D


:D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#30 Riqon 11 år siden

#22 -

Og her troede jeg (næsten), at jeg var gået glip af noget decideret morsomt...

Anyway: Mit take på The Dark Knight Rises. God film, mange underholdende scener, ikke så vellykket som sine forgængere (dog bedre action), og bedre film er helt sikkert set fra Nolans hånd. Ligesom film som "Inception" lider den under for meget kunstig info-dialog for at formidle sit plot til publikum. Så var den langtrukken; jeg tror, den snildt kunne skæres en halv time ned i længde uden at den var blevet mere usammenhængende. Skurkens endeligt var lidt sølle, men derudover var slutningen på Batman-sagaen særdeles storartet.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: