“Batman Begins” og “The Dark Knight” var fremragende film, men i min optik overgår “The Dark Knight Rises” begge sine forgængere. “The Dark Knight” havde måske et større intellekt og mere stof til eftertanke, men Nolans tredje, sidste Batman-film har en markant større emotionel pondus. Vi kommer langt længere ind under huden på karaktererne end nogensinde før her i “The Dark Knight Rises”, som derudover er uhyre underholdende og ekstremt vellavet. Filmens betagende billedside ser overvældende godt ud på Blu-ray, og lydsporet er fænomenalt. Lidt mere dybdeborende ekstramateriale om filmens tilblivelse havde været velkomment, men dette er under alle omstændigheder en uundværlig udgivelse af en af årets allerbedste film.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Kruse 11 år siden

Jeg fandt nu også stor menneskelig dybde i de to tryllekunstnere(i "The Prestige"). Deres stræben på at overgå hinanden, som alt sammen bunder i uforløst kærlighed og tab.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#42 Aggeri 11 år siden

Jeg er enig med Riqon i at Banes undergang var ret tam, og man havde håbet på en mere snedig måde hvorpå hans skulle lide sit endeligt. Det er klart, at Batman aldrig nogensinde ville matche ham fysisk og måske ikke engang på kløgt, da Bane eftersigende skulle være ret intelligent. Men ak, man kan vel ikke få det hele. Anyways jeg synes også anmeldelsen er lidt for "storladen" i sin rosen overfor TDKR. Den er dog stadig på en 5/6 for mig. Der er nogle virkelige imponerende scener i filmen, som især Michael Caine står bag, som for mig er filmens absolut stærkeste.

At man kan finde The Prestige kedelig og anstrengende er mig dog et under, især hvis man er tilhænger af Nolan.
Gravatar

#43 Ispep 11 år siden

#41

Nemlig. Portrættet af de to mennesker er nok ikke nemt at kunne lide, da filmen udstiller deres svage og grumme sider, men fascinerende portræt af to mænd der dyster mod hinanden for at få den ultimative hævn og hvor langt i det hele taget man vil gå for kunsten. Nolans i øvrigt mest atmosfæriske film.
Gravatar

#44 Kruse 11 år siden

Ispep (43) skrev:
Nolans i øvrigt mest atmosfæriske film.


Og hans bedste :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#45 Ispep 11 år siden

#44

På en god dag :D
Gravatar

#46 Ericmase 11 år siden

Kruse (44) skrev:
Og hans bedste :)


Naa... Det er dog et mesterværk, men kan bedre lide "Inception" (you are going to kill me now, right?). :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#47 Neranders 11 år siden

Ikke hvis du når at ændre det til Memento. ;)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#48 Riqon 11 år siden

#42 - Hvem sagde, at det var Bane, jeg tænkte på? ;)

Talia al Ghul's død var virkelig nedern, ikke mindst at hun dør i den tro, at hun har vundet... :p Faktisk havde jeg foretrukket, Nolan ikke "killed them off" i det hele taget, men at deres planer bare blev spoleret af flagermusen, og at de så trak sig tilbage til skyggerne (som Jokeren), indtil de evt. kommer tilbage. At de ligesom Batman ikke kan dø. I tilfældet med Harveys død, føler jeg, man kan forsvare det, fordi hans død får betydning for historien, men ellers synes jeg ikke, det hører sig til, at skurke dør! På det punkt er jeg dog meget forståelig for, at folk har forskellige præferencer ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#49 MMB 11 år siden

Riqon (48) skrev:
#42 - Hvem sagde, at det var Bane, jeg tænkte på? ;)

Talia al Ghul's død var virkelig nedern, ikke mindst at hun dør i den tro, at hun har vundet... :p Faktisk havde jeg foretrukket, Nolan ikke "killed them off" i det hele taget, men at deres planer bare blev spoleret af flagermusen, og at de så trak sig tilbage til skyggerne (som Jokeren), indtil de evt. kommer tilbage. At de ligesom Batman ikke kan dø. I tilfældet med Harveys død, føler jeg, man kan forsvare det, fordi hans død får betydning for historien, men ellers synes jeg ikke, det hører sig til, at skurke dør! På det punkt er jeg dog meget forståelig for, at folk har forskellige præferencer ;)


Så du mener generelt ikke, at skurke må dø, ved mindre det har nogen decideret betydning for historien?
Gravatar

#50 Riqon 11 år siden

#49 -

Folk kan fortælle historier, som de vil. Min pointe er, at det ikke i sig selv giver mig et kick, om skurkene dør - bare de taber! :) Og i det Batman-univers jeg kender, dér har skurkene det med altid at overleve og skabe nye problemer igen senere. (Yes, jeg har set for meget TAS i Snurre Snups søndagsklub.)
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: