“Batman Begins” og “The Dark Knight” var fremragende film, men i min optik overgår “The Dark Knight Rises” begge sine forgængere. “The Dark Knight” havde måske et større intellekt og mere stof til eftertanke, men Nolans tredje, sidste Batman-film har en markant større emotionel pondus. Vi kommer langt længere ind under huden på karaktererne end nogensinde før her i “The Dark Knight Rises”, som derudover er uhyre underholdende og ekstremt vellavet. Filmens betagende billedside ser overvældende godt ud på Blu-ray, og lydsporet er fænomenalt. Lidt mere dybdeborende ekstramateriale om filmens tilblivelse havde været velkomment, men dette er under alle omstændigheder en uundværlig udgivelse af en af årets allerbedste film.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Hr. Nielsen 11 år siden

Kruse (41) skrev:
Deres stræben på at overgå hinanden, som alt sammen bunder i uforløst kærlighed og tab.
Det gør også filmen for mig!

Kruse (44) skrev:
Og hans bedste :)
When you're right you're right and there is nothing left to say about that!!!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#52 BN 11 år siden

Ispep (40) skrev:
Menneskelig dybde? Altså genkendelige karaktertræk?


Både ja og nej. Jeg følte ikke, at jeg kendte nogen af de to konkurrenter.

Ispep (43) skrev:
Portrættet af de to mennesker er nok ikke nemt at kunne lide, da filmen udstiller deres svage og grumme sider


Lad dem for alt i verden have svage, ja, endog grumme sider - det er kun et plus for troværdigheden. Nej, problemet var, at jeg ikke følte, at jeg kendte dem. Man får simpelthen for lidt at vide om dem. Der er tale om en ond cirkel, idet Nolan for at bevare mysteriet og spændingen ikke giver os ret mange informationer om de to mænd, men holder kortene tæt ind til kroppen, hvilket betyder, at han ikke KAN lade os kende dem særlig godt. ... Resultatet er desværre, at jeg føler en kølig distance, ja, ikke føler mig involveret eller bekymret på deres vegne.

Aggeri (42) skrev:
At man kan finde The Prestige kedelig og anstrengende er mig dog et under, især hvis man er tilhænger af Nolan.


Jeg er indtil videre absolut tilhænger af Nolan, men det betyder ikke, at jeg automatisk kan lide alle film han laver eller HAR lavet. 'The Prestige' er i mine øjne en forholdsvis kedelig film om et uinteressant emne, og den kommer kvalitetsmæssigt slet ikke i nærheden af Batman-filmene og 'Inception'. Jeg giver den 5/10 eller i bedste fald 6/10.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#53 The Vossen 11 år siden

Det eneste, der får mit pis i kog, er at, de snakkede om at man ville kunne finde noget ekstramatriale om ansigtet bag Bane's maske. Det irriterre mig derfor, at man ikke fandt noget der vedrørede dette. Er fuldstændig forbløffet over Bane karakteren, den står for mig som en af de værste superskurke, der tog adskillige pust fra mig. Derfor var det nok noget af det jeg så mest frem til.
Gravatar

#54 Lord Beef Jerky 11 år siden

Ispep (28) skrev:
Så du fandt ikke den havde bare en lille smule kant, særligt ift. mange andre blockbusters? Og hvad for nogle blockbusters mener du har meget andet at byde på?


Næh, ikke specielt. Blockbusters har generelt ikke skide meget mere end underholdning at byde på, så jeg kan ikke rigtigt nævne nogen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#55 Batsy 11 år siden

The Vossen (53) skrev:
værste superskurk


Den kunne misforstås!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#56 Ispep 11 år siden

BN (52) skrev:
Jeg følte ikke, at jeg kendte nogen af de to konkurrenter


Det kan da også være, at portrætterne i denne film blot er mere subtilt fremstillet og faktisk en del af handlingen? Begge personer gør jo alt for at holde på hemmelighederne da de udgør en stor del af deres liv som showmen. Der er masser her om uforløst kærlighed og tab, som Kruse er inde på, det er blot ikke skåret ud i pap som i Inception. Jeg har intet imod en mere "kølig distance". Det gør en film ikke svagere i min optik. At du finder emnet kedeligt er da.... kedeligt, men Nolan har ellers mange af hans teamer med her, som kendetegner ham.
Gravatar

#57 Ispep 11 år siden

#54

Noget firkantet sat op synes jeg, for jeg mener altså der er en afgørende forskel.
Gravatar

#58 The Vossen 11 år siden

Batsy (55) skrev:
Den kunne misforstås!


Jeg håber du ved hvad jeg mener!
Gravatar

#59 Riqon 11 år siden

#58 -

Altså den bedst-værste skurk, der findes!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#60 Batsy 11 år siden


The Vossen (58) skrev:
Jeg håber du ved hvad jeg mener!


Jeg er ret postiv over at jeg gør! ;)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: