I 1951-filmen blev rollen som Klaatu spillet af den relativt ukendte Michael Rennie, som netop havde den fordel, at publikum ikke genkendte ham. Denne gang bæres rumdragten af Keanu Reeves, som jo ikke ligefrem er ukendt og derfor bringer en uheldig velkendt følelse til rollen. Når han trækker i et mørkt jakkesæt, ligner han ærlig talt mere “Johnny Mnemonic” eller Neo fra “The Matrix” end en besøgende fra en anden planet. Det hjælper ikke just, at han leverer alle replikker i et monotomt Mr. Spock-stemmeleje og udstråler omtrent så meget begejstring som en selvstændig til et torskegilde.

De indledende scener har en vis energi, men den pifter dog ud, efterhånden som filmen fortaber sig i en lang række selvmodsigelser, og det bliver tydeligt, at Klaatus tilstedeværelse ikke giver den mindste form for mening, eftersom rumvæsnerne allerede er så langt henne i deres planer. Tilbage er kun en ganske jævn og temmelig steril dommedagsfilm, hvis lige man har set utallige gange før. Hvor den oprindelige film var en simpel historie med betydelige dybder, så er dette i stedet en meget stor fortælling, men med meget lidt af betydning at sige.

Læs i Den nærmeste fremtid – Kommende science fiction-remakes.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 RFriis 15 år siden

#19 The Day the Face Stood Still - gør det ikke altid det? :)

Anyway, en tilforladelig omgang hollywoodunderholdning af den letfordøjelige slags fyldt med bulder og brag og monumentale ødelæggelser. Handlingen er imidlertid en værre omgang nonsens, ligesom man man må spejde forgæves efter den dybere mening (filmen har en "mening", men dyb er den sgu ikke).
Gravatar

#22 Bohemian 15 år siden

The Day The Earth Stood Stupid.
Free in serenity.
Gravatar

#23 natterjack 15 år siden

xero (13) skrev:
#12
nej du har ret. jeg har et liv, så jeg har ikke tid til at sidde og nærsturdere alle scener og finde ud af de der bitte små fejl som jo ødelægger filmen helt, og bestemme mig for at jeg synes der skulle være filmet fra en anden vinkel og alt det crap.

måske skulle du komme lidt mere ud.
Slap dog af, jeg svinede dig sgu da ikke til, og de fleste ville nok være enige i at kan man lide film som Hitman er man ikke særlig kritisk, det er der da nødvendigvis ikke noget galt med.
Gravatar

#24 filmzkim 15 år siden

#14
TDTESS??
Gravatar

#25 Patriarch 15 år siden

En af gutterne på AICN synes rigtig godt om den... Hmmm...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 dolphinfriendly 15 år siden

#24 E og W er to taster, der er tæt på hinanden - så nok derfor han kom til at skrive TDTWSS. Jeg gør ud fra, at det er det, som du studser over? :)

Gravatar

#27 Spanner 15 år siden

Korrekt. Det skulle have været TDTESS
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#28 filmz-rasmusg 15 år siden

udstråler omtrent så meget begejstring som en selvstændig til et torskegilde.

Fantastisk kommentar :-)
Gravatar

#29 filmz-replich 15 år siden

Som premiere tilskuer på denne velskrevet film vil jeg ikke lytte til jeres anmeldelser da jeg ikke kan se hvad jeres erfaringer for andmeldelser skulle være efter at have studeret jeres profiler samt navne. jeg mener derfor i burde give en tilkendegivelse for hvorfor i mener hvad i gør, indtil da må i have en betænksom god jul.
Gravatar

#30 Michael Andersen 15 år siden

#29 Jeg hedder Michael og jeg kan lide "A Clockwork Orange" og "The Empire Strikes Back", men "The Day the Earth Stood Still" kunne jeg ikke lide. Ikke fordi den var dårlig dårlig, men fordi den var uinspireret på en så irriterende måde at jeg ville have penge tilbage bagefter, på trods af at jeg fik løn for at se filmen. Så ligegyldig var den. God jul.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: