I 1951-filmen blev rollen som Klaatu spillet af den relativt ukendte Michael Rennie, som netop havde den fordel, at publikum ikke genkendte ham. Denne gang bæres rumdragten af Keanu Reeves, som jo ikke ligefrem er ukendt og derfor bringer en uheldig velkendt følelse til rollen. Når han trækker i et mørkt jakkesæt, ligner han ærlig talt mere “Johnny Mnemonic” eller Neo fra “The Matrix” end en besøgende fra en anden planet. Det hjælper ikke just, at han leverer alle replikker i et monotomt Mr. Spock-stemmeleje og udstråler omtrent så meget begejstring som en selvstændig til et torskegilde.

De indledende scener har en vis energi, men den pifter dog ud, efterhånden som filmen fortaber sig i en lang række selvmodsigelser, og det bliver tydeligt, at Klaatus tilstedeværelse ikke giver den mindste form for mening, eftersom rumvæsnerne allerede er så langt henne i deres planer. Tilbage er kun en ganske jævn og temmelig steril dommedagsfilm, hvis lige man har set utallige gange før. Hvor den oprindelige film var en simpel historie med betydelige dybder, så er dette i stedet en meget stor fortælling, men med meget lidt af betydning at sige.

Læs i Den nærmeste fremtid – Kommende science fiction-remakes.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-xero 15 år siden

bare fordi anmelderne synes den sutter behøver det jo ikke være tilfældet. kan huske hitman fik sygt dårlige ratings, og den sparkede da røv imo :)
Gravatar

#12 natterjack 15 år siden

#11
23% er alligevel en god indikator for at det er en dårlig film, men hvis du kunne lide Hitman kan man nok hellere ikke kalde dig vildt kritisk. :)
Gravatar

#13 filmz-xero 15 år siden

#12
nej du har ret. jeg har et liv, så jeg har ikke tid til at sidde og nærsturdere alle scener og finde ud af de der bitte små fejl som jo ødelægger filmen helt, og bestemme mig for at jeg synes der skulle være filmet fra en anden vinkel og alt det crap.

måske skulle du komme lidt mere ud.
Gravatar

#14 Spanner 15 år siden

Fra de anmeldelser jeg har læst er det nærmere helheden, der gør, at både TDTWSS og Hitman har fået lave karakterer.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 Outbound Sith 15 år siden

Jeg synes ikke, at den var så slem, som jeg kunne have frygtet.

Mindre effekt-jageri og mere eftertænksomhed (og ikke mindst nogle bedre replikker!) ville have pyntet. Men opdateringen af tematikken synes jeg fungerede fint, og ulig mange andre middelmådige film var den ikke for lang.

Vil dog til enhver tid foretrække originalen.

3/6
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#16 Kram 15 år siden

Må se mig enig i anmeldelsen, dette er desvære et elendigt remake af en ellers god klassiker. Syntes egentlig ikke der er noget specielt godt at fremhæve, fra hverken CGI eller skuespil.

1/6

Trist, fordi vi mangler sgu en god sci-fi film :(
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#17 Léon 15 år siden

Syntes langt fra filmen er så slem som anmelderen giver udtryk for, om dette skylds at jeg ingen kendskab havde til forgængeren ved jeg ikke?

Jennifer Connely gør det rigtig godt i hendes rolle og måske bedste. Keanu Reeves har jeg ikke de store problemer med som Klaatu og præstere det man nu kan forvente af Reeves ud fra tidligere film. Jade Smith udgør dog et irritationsmoment igennem hele filmen for mit vedkommende.

Effekter er ikke det bedste jeg har set. Især denne overdimensioneret robot virker til tider helt falsk. Syntes generelt at de fleste effekter ser okay ud og fortæller det de skal.

Temaet i filmen med ”vores planet” syntes jeg fungere rigtig godt. Men man finder hurtig ud af hvorfor disse ”fremmende” er kommet til jorden.

Syntes klart filmen fortjener 3/6. Underholden rollercoaster uden loops.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#18 x marks the spot 15 år siden

Sorry, men den film "sucked" big time!!
Havde rigtig glædet mig til endelig at se en sci-fi-film i biffen, men nøøj hvor blev jeg skuffet. Robert Wise's original er jo en ægte klassiker, og Hollywood burde aldrig ha' rørt den igen.

Hvis der er nogen derude, der kan forklare mig hvad hele den lange intro-scene havde med resten af filmen at gøre, så værsgo'.. Var det blot for at finde en menneskekrop?? Der var ingen hentydninger til den senere i filmen. Gort var ok - men alt for CGI-agtig - og brugt alt for lidt.
Hele stadions kunne udviskes på få sekunder (som set i traileren, så det er ingen spoiler), men Klaato kunne kravle igennem med et par huller i det fine jakkesæt..
Samtlige skuespillere virkede mærkeligt distancerede og filmen var generelt bare kedelig - og hvad skete der lige med den slutning?!! Resten af salen virkede lige så skuffede som jeg selv.

Kan Hollywood ikke snart producere bare én go' sci-fi film uden at ende i klicheer og genbrug? PLEEASE!! Der mangler seriøst go'e ufo-film i biograferne!!
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#19 Spanner 15 år siden

Hvis der er nogen derude, der kan forklare mig hvad hele den lange intro-scene havde med resten af filmen at gøre, så værsgo'.. Var det blot for at finde en menneskekrop?? Der var ingen hentydninger til den senere i filmen.


Der er et callback til det i scenen, hvor Klaatu tager menneskeform og det bliver nævnt, at de må have haft en DNA prøve at arbejde udfra - hvorfor Klaatu ligner den skæggede bjergbestiger (eller hvad han nu er)


Jeg er mest irriteret over hele præmissen: at vi mennesker skulle kunne ødelægge Jorden med vores teknologi pt. er ikke holdbart. Vi kan sikkert fint ødelægge os selv og tage 90% af dyrelive med os, men om 1-100 millioner år ville alting alligevel være i udvikling igen.

Min største ros går til casteren, der har fundet den perfekte rolle til Keanu Reeves i The Day the Face Stood Still.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#20 Norrah 15 år siden

Efter alt hvad jeg hørte af negativ slander.
Så er jeg positivt overrasket.
Ikke nogen storfilm, men den var absolut ikke uden underholdnings værdi.
og den nye måde robotten gik amok med, var da ikke uden charme


3/6.

Skriv ny kommentar: