Filmen bliver af producenterne præsenteret som en familiefilm, der henvender sig lige meget til børn og voksne. Dog er “De fortabte sjæles ø” helt klart mest oplagt til de yngre biografgængere. For dem venter der et livagtigt eventyr med befriende sjove kommentarer, hver gang det har været lidt for uhyggeligt. For de voksne venter der et interessant eksempel på en dansk Spielberg-film, der dog ikke tåler for mange spørgsmålstegn til kausaliteten i filmens handling. Nikolaj Arcel har med sin debutfilm “Kongekabale” bevist, at han kan skrive et lydefri manuskript. I “De fortabte sjæles ø” er der til tider blevet hugget en hæl og klippet en tå i forhold til logikken. Men det er småting i forhold til filmens opnåede mål: At give danskerne – ikke mindst børnene – en rigtig, dansk eventyrfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Asta 17 år siden

Så fik jeg endelig set den :D ! Den er da superfed! Jo, den er da lidt uhyggelig (jeg synes at fugleskræmslet var godt lavet), men nej, ikke en gyser ;) Dog mente min kæreste at den var for uhyggelig til 12-årige børn, men han er også lidt en tøs mht film ;)
Den var ihvertfald langt bedre end jeg egentlig havde forestillet mig :D
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#52 filmz-windingrefn 17 år siden

Arcel var ude og tale til min klasse, og han viste rough cuts fra den her film. Dér sagde han, at han var inspireret af Ringu, dog.
Han virkede oprigtigt ivrig for endelg at lave en ordenligt, dansk gyserfilm. Det blev åbenbart til en eventyrsfilm.
Gravatar

#53 Hal60 17 år siden

Skal 'muligvis' ind og se den i morgen, da min kusine har haft plaget mig om at tage med... er dog ikke ligefrem særlig begejstret, men skal heldigvis ikke selv betale... så det går vel nok.

Nu får vi at se...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#54 filmz-tito-emo 17 år siden

bedste danske film nogensinde
glæder mig til at den kommer på DVD
Gravatar

#55 Outbound Sith 17 år siden

#48 Jeg kan heller ikke få mavekramper over navnet, men jeg kan da godt trække lidt på smilebåndet over det. Jeg kan bare ikke umiddelbart forklare hvorfor.

Ikke meget hjælp til blondinen i det, men nu ser du også ud til at være en temmeligt mørkhåret en af slagsen... ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#56 filmz-pandora 17 år siden

Okay, det var bare "sjovt navn, haha". Jeg torede, der lå en lille intelligent reference bag, men nej. ;) Hallo..Herman er altså bare et navn. Et udemærket germansk navn, som bare ikke bruges ret meget nu til dags. Men der er flere kendte Herman'er i historiebogen, som Herman Melville, Herman Bang ..og.. Hermann Hesse...og Hermann Göring...

Hm. Der er en vis tendens. Det kan måske være en del af årsagen til at det ikke er så poulært længere, lissom Adolf?
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#57 Outbound Sith 17 år siden

Eller Saddam. Eller Idi (ikke så almindeligt i det hele taget)...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#58 filmz-jeangrey55 16 år siden

den er ikke så god men den var fin
Gravatar

#59 thomaxz 16 år siden

#50 og andre


Jeg forstod det som Herman sagde en besværlgelse da ga Lulu kræfterne.
Loge bogen indholde trodsalt et utal af forskellige formularer.


http://thomasc.tk - http:/danskestemmer.dk

Skriv ny kommentar: