Filmen bliver af producenterne præsenteret som en familiefilm, der henvender sig lige meget til børn og voksne. Dog er “De fortabte sjæles ø” helt klart mest oplagt til de yngre biografgængere. For dem venter der et livagtigt eventyr med befriende sjove kommentarer, hver gang det har været lidt for uhyggeligt. For de voksne venter der et interessant eksempel på en dansk Spielberg-film, der dog ikke tåler for mange spørgsmålstegn til kausaliteten i filmens handling. Nikolaj Arcel har med sin debutfilm “Kongekabale” bevist, at han kan skrive et lydefri manuskript. I “De fortabte sjæles ø” er der til tider blevet hugget en hæl og klippet en tå i forhold til logikken. Men det er småting i forhold til filmens opnåede mål: At give danskerne – ikke mindst børnene – en rigtig, dansk eventyrfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 HonoDelLoce 17 år siden

#40

What?

så krafterne flyver bare rundt til de rammer en, der kan klare dem? Helt ærligt..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#42 cluq 17 år siden

#41

I mit hovede er det ikke specielt underligt.. Hele filmen er jo ikke specielt realistisk, så det er lidt svært at argumentere for og imod hvad der giver mening...

Jeg undrede mig ikke over det da jeg så filmen og jeg har ikke specielt svært ved at acceptere det nu.
Gravatar

#43 HonoDelLoce 17 år siden

#42

Men det gjorde jeg ? Jeg begyndte faktisk at grine i biografen, da det skete.. Og derved kommer vi vel ikke længere med den diskussion ?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#44 Munchkim 17 år siden

Jeg syntes det var en rigtig flot film når man tænker på den kommer fra danmark. Ja ganske vist lugtede flere ting lidt for meget af Harry Potter, men den var nu ganske underholdende alligevel.

Der var nu een ting som fik mig til at gyse noget så grusomt, og det var det urimeligt klamme valg af navn til skurken.... Necromancer... Det hedder Nekromantiker på dansk...
Gravatar

#45 elwood 17 år siden

Jeg klukkede mere over navnet Herman 8-)

Der var bare noget ved det navn der fik mig til at grine 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#46 lagoni 17 år siden

Hvordan er den i 'uhyggelighed'? Skal nok se den med min søster på 11 år, der normalt ikke er sart, men film er tit mere uhyggelige i en stor, mørk biograf end derhjemme i stuen på lille tv. Er der mange chok-effekter og creepy stemning?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#47 elwood 17 år siden

#46 jeg vil sige den har en del uhygge fugleskræmslet kunne jeg godt forstille mig er lidt scary for børn (for det meste er ting der bliver vakt til live lidt scary)

og så har den dag lidt bøh! effekter hist og her.

men hvis man kan se Harry Potter, så vil man også kunne se DFSØ er min mening 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#48 filmz-pandora 17 år siden

Til trods for at jeg ikke kan lide hende on screen, så er hun da en køn pige.. Hvis det er en trøst :D


Det kan jeg jo så heller ikke tage æren for. Og du behøver altså ikke trøste. Jeg tror, at jeg - og hun - overlever din kritik ;)

Til "logik eller ej" i slut-standoff: Jeg vil altså holde fast i, at det netop er
Lulus særlige evner, der er pointen ved filmen - altså at hun er særligt gifted og ligeså vild som Linnea-figuren eller mere - og det er det, som afsløres i den scene.
Det var soleklart for mig.

Men, you guys, hjælp mig lige: Nu er det ANDEN gang nogen har nævnt, at det er sjovt at han hedder Herman. WHY? Jeg fatter ikke joken...? Hjælp blondinen her...
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#49 elwood 17 år siden

Der ikke nogen dybere joke med det, anden end jeg synes Herman er et lidt sjovt navn til en Ånd 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#50 HonoDelLoce 17 år siden

#48

Men selv Linea skulle recitere de der gloser for at ku bruge kræfterne
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: