Kristen Scott Thomas bærer undseeligt og faktisk ydmygt rollen som den søgende Julia. Der er langt fra den glamourøse Katharine i “Den engelske patient” til den nydelige, men lidt musede Julia. Men Scott Thomas mestrer alle ender af spektret. Ud over Kristin Scott Thomas’ dragende portræt af Julia fungerer “De kaldte hende Sarah” ikke mindst takket være den unge Mélusine Mayance som titlens Sarah. Mayance, der debuterede i Francois Ozons fabel “Ricky”, har et ansigt og et sæt så gennemborende øjne, at man ikke sådan lige ryster billedet af hende af sig. Hendes præstation er manisk og udført med en sjælden tæft for skuespilfaget.
I “De kaldte hende Sarah” er intet bare sort eller hvidt. Mellemnuancerne er konstant på spil, også i Julias utrættelige jagt på Sarahs hemmelighed. Journalisten i hende søger sandheden instinktivt, men er det altid klogt at gøre? Sandhed har altid konsekvenser, og det er ikke sikkert, at dem, der konfronteres med sandheden, er klar til disse konsekvenser. En pointe, Pacquet-Brenner sobert og vedkommende arbejder sig frem imod.
#1 Skeloboy 13 år siden
Og endnu en god anmeldelse fra dig :) et godt plus til filmz :)
#2 Skeloboy 13 år siden
#3 Highland Park 13 år siden
#4 Skeloboy 13 år siden
#5 Twister 13 år siden
#6 Bruce 13 år siden
#2 Rigtig god fransk thriller!
#7 Twister 13 år siden
Det giver 4/6 i min bog(fire store stjerner vel at mærke) svarende til 7/10
#8 Nicki52 13 år siden