På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.
Skriv ny kommentar:
#91 filmz-xlarti 17 år siden
Er jeg den eneste der spottede den her brøler i aller første linie af anmeldelsen?
"I Quentin Tarantinos halvfjerdsernostalgiske "Death Proof" trisser Abernathy (Rosario Dawson) nonchalant ud i regnen for at ryge sig en smøg uden for den beværtning, der danner ramme om det meste af filmens spændingsopbyggende optakt.
Det var så ikke Rosario Dawson, men derimod Vanessa Ferlito.
#92 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#93 filmz-JON 17 år siden
#74: "psykospalten? fornærmer du mig?"
Hvad mener du? Jeg tror ikke du har fattet #73. (Nu fornærmede jeg dig til gengæld :-D )
#94 blymchen 17 år siden
#95 filmz-JON 17 år siden
#96 Yoda 17 år siden
#97 JannikAnd 17 år siden
#98 filmz-JON 17 år siden
Det er altså ikke 4-5 minutters dialoger a la Reservoir Dogs cool 'tip-or-no-tip'-diskussion eller Jules / Vincent foot massage-diskussion.
Nej, vi taler om LANGE dialoger. Hvis det så bare var det; de er også dræbende kedelige.
Jeg er en stor fan af de øvrige Tarantino-film. Det er da friskt, at han begår sig i forskellige genrer. Denne gang er det bare ikke vellykket, synes jeg.
Som nogle skriver ovenfor, så skulle denne film aldrig have stået alene men være vist sammen med Planet Terror. Og i så fald kunne den passende være kortet en halv time ned.
#99 chronaden 17 år siden
#100 Yoda 17 år siden
Ja, jeg har set "Death Proof" og finder dialogerne spændende.
I øvrigt kunne det aldrig falde mig ind at bedømme din Tarantino-glæde - den kender jeg jo absolut intet til!