På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 Herrguth 17 år siden

Jeg føler mig også som fast på forummet. Dog skriver jeg kun ca. 1-2 gange om ugen. Men jeg læser dog (næsten) alle tråde igennem og besøger siden flere gange om dagen og bruger tit F5-knappen på forummet... ;)

Mht. Death Proof, så var jeg inde og se den i tirsdags, og jeg gik ud af biografen med en wow-følelse. Alle andre (ca. 15 som sad i biografen), sad umiddelbart med en ØV-følelse (og de brokkede sig højlydt under filmen... tsk tsk...).
Og stadig her senere på ugen, har jeg wow-følelsen. Jeg synes det var en fantastisk film, og jeg elskede dialog-scenerne. Og jeg synes generelt at alle skuespillere gjorde et godt job. Især Kurt Russel og Rose McGowan. Så jeg glæder mig meget til at se Death Proof.
Håber virkelig på en superdeluxe-udgave af filmen på DVD, med begge de forlængede udgaver af filmene på hver sin disk, og så hele Grindhouse-oplevelsen på en anden, samt en disk med en dokumentar om hele genren... *savle savle*
Gravatar

#162 evermind 17 år siden

Vel talt, filt! Vi er bare de fjerne fætre, folk helst ikke benævner ... ;) Bortset fra dét, vil jeg i givet fald også mene, at Vallo a.k.a. Kaptajnen hører med, eftersom det var ham, der i sin tid fik mig lokket herind. ( - så ved I, hvem der bærer ansvaret, folkens! :P)

Men ja, der har afgjort også været nogle klassiske momenter ... nogle gange, når vi mindes store personligheder som Ikea_fan, thomasb84 (jeg mener, det var 84 og ikke 85, hvilket er underordnet, selv om det selvfølgelig ikke ville blive bedre af, at han var et år ældre og stadig opførte sig sådan) og lignende, får jeg den grimme mistanke, at alle disse net-alter-ego'er i virkeligheden kan føres tilbage til en og samme meget, meget syge og sørgelige person. Og så, blot for en kort stund, overrisles min krop af kuldegysninger og mine tæer rammes af ufrivillige krumninger, der dog gudskelov forsvinder lige så hurtigt, som de dukkede op. Et eller andet sted sidder måske denne Internettets "end of level troll" og forpester fora verden over med sine fangarme, og vi kan ikke stille andet op end til stadighed at bekæmpe fjenden, få ham udelukket fra siderne og se tilbage på det og grine overbærende og uvidende om, at han måske netop i dét øjeblik antager skikkelsen af en ny, tilsyneladende harmløs bruger ...

Sandheden er derude - mellem et utal af Ikea_fans! :S
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#163 evermind 17 år siden

On topic så jeg Death Proof i går og syntes umiddelbart, den godt måtte have været en smule mere tight. Når det er sagt, morede jeg mig dog godt over meget af især filmens anden halvdel. Et af Tarantinos svagere værker, men ikke desto mindre ganske underholdende. Og hold da fest, hvor jeg grinede over slutningen! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#164 filmz-Barry Lyndon 17 år siden

Udover ikke at have styr på sine facts (det er ikke Dawson der ryger uden foran baren i starten af filmen) har denne anmelder tydeligt ikke forstået Tarantinos hensigt med filmen. Uffe Karlsson kalder den "poleret", hvad den lige præcis ikke er. Tarantino har aldrig haft større nosser og vovemod end her. Fraværet af handling og karakterbeskrivelse er jo helt i ånd med de b-film som filmen bygger på. Det er en bevist mangel på dybde. Kort sagt, manglen på dybde ER dybden.
Gravatar

#165 dolphinfriendly 17 år siden

#164 jeg vil ikke ligefrem kalde det vovemod, at kopier andre genrer i så høj stil og så bevidst som Tarantino gør det. Ligemeget om det er hensigten eller ej, er der (stadig) intet nyt under solen.

Gravatar

#166 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Amen to that! Hvor meget jeg end holder af Tarantinos talent som dialogsnedker, så vil jeg altså hellere se nogle ægte spekulationsfilm, som Bo Vibenius' "Thriller" eller Mario Bavas "Rabid Dogs". Tarantinos intertekstuelle glimt i øjet er bare so 1990's!
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#167 dolphinfriendly 17 år siden

#166 Helt enig...Tarantino er ved at være et levn fra en anden tid. Iøvrigt fedt du nævner Bava, han kan nogle ting og sager. :)

Gravatar

#168 chronaden 17 år siden

SÅ syns jeg vi skal stoppe legen her!

There will be no tarantino bashing here!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#169 dolphinfriendly 17 år siden

Ærligt talt - hvad kan Tarantino udover at udføre nogle stilmæssige remakes? Jeg mener absolut at "Reservoir Dogs" og "Pulp Fiction" er gode film, hvor styrken særligt var cool dialog og han var et friskt pust i det hele taget. Udover "Four Rooms" delen, mener jeg oprigtigt at Tarantino har skuffet siden "Jackie Brown".

Gravatar

#170 filmz-Barry Lyndon 17 år siden

I kunne ikke været mere forkert på den. "Death Proof" er en hilsen til den manglende dybde i underholdningsfilmen dags dato. Det er et særdeles modigt værk. Og med Stuntman Mike som symbolet på mandens frustration over den stærke og dominerende kvinde er "Death Proof" således en Tarantinos bedste film, hvis ikke den bedste. I ser ikke indad drenge.

Skriv ny kommentar: