Som historien skrider frem præsenteres vi for adskillige underholdende og fuldstændig overgearede sekvenser, inklusiv en opfindsom biljagt hvori Carlin må køre mod trafikken, mens han knap nok kan se vejen. At filmen bevarer fodfæstet undervejs kan den i høj grad takke Denzel Washington for. I kraft af hans pålidelig præstation bevarer man interessen, selv efter den sidste rest af troværdighed har forladt filmen og slukket lyset efter sig. Efter at Tony Scotts sidste par film ofte har lignet, at de var lavet af en speed junkie med DAMP, er det opmuntrende at se ham lidt mere tilbageholdende, og de indledende samt afsluttende scener er unægtelig særdeles godt sat sammen. Som helhed er “Dèjá Vu” en underholdende og opfindsom thriller, som, på trods af titlen, ikke vil efterlade en med indtrykket af, at man har set det hele før.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 elwood 17 år siden

Synes også det var en underholdene film og ja Denzelcharmer sig ind over alt hel korrekt, ku godt li hans spørgsmål om hvor kaffen var, fordi det var da noget af det vigtigeste i en efterforskning hehe.

Men hvergang en film går ud fra den der teori om at noget er sket før, skal jeg spise øre're, jeg har spørgsmål til denne film, men det ligesom om jeg ikke kan samle dem til noget konkret.


Der er noget med beskeden på køleskabet (eller hvad det lige var) som man finder ud af Denzel selv har skrevet i fortiden, der er noget der puzzler mig ved dette, men argg jeg kan ikke stille spørgsmålet, hvor mærkeligt det end lyder 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#42 BN 12 år siden

Her fire år efter "alle andre" (eller ihvertfald ovenstående skribenter) fik jeg endelig set den her film.

En udmærket film
der viser sig at have en ganske fin variation over tidsrejse-elementet,
solid spænding, fint skuespil over hele linjen. Jovist er det Denzel Washington der trækker læsset med sit intense skuespil, sin karisma og charme, men han bakkes nu godt op af Val Kilmer, Paula Patton, Jim Caviezel og Adam Goldberg.

7/10

Dog synes jeg, at instruktør Tony Scott skulle tage og variere sin visuelle stil lidt mere, ikke nødvendigvis i 'Déjá Vu', men fra film til film. Den der MTV-stil har man både set i 'Enemy of the State', 'Spy Game', 'Man on Fire' og 'Unstoppable', og den bruges - så vidt jeg ved - i flere af hans film, nærmere bestemt i dem jeg endnu ikke har set. ... Det er lidt trivielt i længden.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: