Som historien skrider frem præsenteres vi for adskillige underholdende og fuldstændig overgearede sekvenser, inklusiv en opfindsom biljagt hvori Carlin må køre mod trafikken, mens han knap nok kan se vejen. At filmen bevarer fodfæstet undervejs kan den i høj grad takke Denzel Washington for. I kraft af hans pålidelig præstation bevarer man interessen, selv efter den sidste rest af troværdighed har forladt filmen og slukket lyset efter sig. Efter at Tony Scotts sidste par film ofte har lignet, at de var lavet af en speed junkie med DAMP, er det opmuntrende at se ham lidt mere tilbageholdende, og de indledende samt afsluttende scener er unægtelig særdeles godt sat sammen. Som helhed er “Dèjá Vu” en underholdende og opfindsom thriller, som, på trods af titlen, ikke vil efterlade en med indtrykket af, at man har set det hele før.
#11 HonoDelLoce 17 år siden
Det er der vel egentlig heller nogen der siger, at det gør?
Bruce siger vel bare, at det desværre i de FLESTE tilfælde er sådan, at det visuelle i sådanne sager bliver mere betydende end handlingen..
Det fik jeg virkelig formuleret dårligt :D
#12 filmz-maxhh 17 år siden
#13 filmz-Bruce 17 år siden
Tæller man 0...1...2...3 og 0...1 med 1 sekundsinterval, så er der gigantisk forskel på, hvordan to film med disse klippefilosofier kommer til at tage sig ud.
Bare forestil jer Olivia Magnani nøgen i 1 sekund og i 3 sekunder. Kæmpe kvalitetsforskel :)
#14 Fjog 17 år siden
Personligt synes jeg filmen er rated ALT for højt. Noget mere trivielt og forudsigeligt er ikke set længe! Og magen til latterlige gumpetunge efterforskere skal man sgu lede længe efter (her tænker jeg mest på Denzel Washingtons figur, ikke at han spiller dårligt, han gør det nu ganske godt, men hans figur er ikke den stiveste pik i saunaen). De mest åbenlyse ting kan gå forbi deres næse.
Men der jeg virkelig synes filmen falder igennem er dens basis for det de kan gøre, altså hele filmens omdrejningspunkt. Det er så ikke eksisterende at det gør helt ondt. "Det var rent hel vi opdagede det" lyder det, bummelum et fedt grundlag... Intet af dette bliver rigtig uddybet mere og det gør at man bare ikke kan tage det der sker alvorligt,især ikke når man hele tiden selv er to skridt foran hvad man egentlig ser på skærmen.
Mener bestemt ikke den er værd at bruge penge på. Se den når den engang bliver vist på tv.
På en god dag får den 2/6
#15 jessup 17 år siden
#16 gladiator 17 år siden
Jeg er så kommet dertil hvor jeg er blevet træt af Denzel... Han spiller de samme roller om og om igen, han er virkelig blevet fastlåst i den der politimands rolle... ZZZZZZZZZZ
Har slet ikke taget mig tiden til at se filmen... traileren sagde nok til mig, til at jeg skulle blive væk :)
#17 filmz-sanjo 17 år siden
#18 Benway 17 år siden
#19 filmz-Is 17 år siden
5/6
#20 BossDanmark 17 år siden
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'