Som historien skrider frem præsenteres vi for adskillige underholdende og fuldstændig overgearede sekvenser, inklusiv en opfindsom biljagt hvori Carlin må køre mod trafikken, mens han knap nok kan se vejen. At filmen bevarer fodfæstet undervejs kan den i høj grad takke Denzel Washington for. I kraft af hans pålidelig præstation bevarer man interessen, selv efter den sidste rest af troværdighed har forladt filmen og slukket lyset efter sig. Efter at Tony Scotts sidste par film ofte har lignet, at de var lavet af en speed junkie med DAMP, er det opmuntrende at se ham lidt mere tilbageholdende, og de indledende samt afsluttende scener er unægtelig særdeles godt sat sammen. Som helhed er “Dèjá Vu” en underholdende og opfindsom thriller, som, på trods af titlen, ikke vil efterlade en med indtrykket af, at man har set det hele før.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 HonoDelLoce 17 år siden

#10

Det er der vel egentlig heller nogen der siger, at det gør?

Bruce siger vel bare, at det desværre i de FLESTE tilfælde er sådan, at det visuelle i sådanne sager bliver mere betydende end handlingen..

Det fik jeg virkelig formuleret dårligt :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 filmz-maxhh 17 år siden

Jeg vil give filmen 3/6, og mener bestemt at man har set det hele før... men underholdende, det er den, især hvis man kan lide at slukke hjernen og ignorere de mest pinlige usandsynligheder...

Desuden var jeg SÅ træt af den tåbelige og hollywood-happy slutning filmen havde... Sad og håbede til det sidste at tøsebarnets fingre ville ryge i skruen, og Denzels bil ville sprænge lige under færgen, så status q (næsten) var bevaret... hvorefter Denzel så kunne ankomme til gerningsstedet igen, og filmen gik i ring... se, dét havde været en fin afslutning... ;o)
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#13 filmz-Bruce 17 år siden

#10 Der er stor forskel på klipningen i en film som Domino og The Departed. I The Departed har jeg på intet tidspunkt tænkt over klipningen. Nu er jeg ret paranoid og overfølsom overfor de skide 1 sekunds klip, så hvis jeg ikke har følt det forceret, så har 99% sikkert heller ikke.

Tæller man 0...1...2...3 og 0...1 med 1 sekundsinterval, så er der gigantisk forskel på, hvordan to film med disse klippefilosofier kommer til at tage sig ud.

Bare forestil jer Olivia Magnani nøgen i 1 sekund og i 3 sekunder. Kæmpe kvalitetsforskel :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 Fjog 17 år siden

#12
Jeg sad og tænkte PRÆCIS det samme! Havde ligesom givet filmen en bare nogenlunde anstændig følelse, at han ikke kunne ændre noget. Men ak, hollywood har sgu ingen nosser og alt skal på en eller anden måde have en "happy ending"


Personligt synes jeg filmen er rated ALT for højt. Noget mere trivielt og forudsigeligt er ikke set længe! Og magen til latterlige gumpetunge efterforskere skal man sgu lede længe efter (her tænker jeg mest på Denzel Washingtons figur, ikke at han spiller dårligt, han gør det nu ganske godt, men hans figur er ikke den stiveste pik i saunaen). De mest åbenlyse ting kan gå forbi deres næse.
såsom at ingen var klar over de reelt har en effekt på de personer de overvåger. Om ikke andet så blot at de har fornemmelsen af at de bliver overvåget. What a surprise at Denzel pludselig finder ud af det...


Men der jeg virkelig synes filmen falder igennem er dens basis for det de kan gøre, altså hele filmens omdrejningspunkt. Det er så ikke eksisterende at det gør helt ondt. "Det var rent hel vi opdagede det" lyder det, bummelum et fedt grundlag... Intet af dette bliver rigtig uddybet mere og det gør at man bare ikke kan tage det der sker alvorligt,især ikke når man hele tiden selv er to skridt foran hvad man egentlig ser på skærmen.

Mener bestemt ikke den er værd at bruge penge på. Se den når den engang bliver vist på tv.

På en god dag får den 2/6
Gravatar

#15 jessup 17 år siden

Jeg tænkte selv over klipningen i Departed og synes ikke bare at den ofte "klippede skuespillet i stykker" men også freeze frames inden klip videre til ny scene var irriterende. Men nok om det selvfølgelig er erratic klipning ikke i sig selv dårligt - men en irritation for mig er når man fornemmer at skuspillerne har lavet mange forskellige versioner af en scene hvorefter at disse versioner er klippet sammen til en. Givet at dette ikke er et nyt fænomen men det antyder at for mange beslutninger er taget i klipperummet i stedet for på settet og at det for mig at se kan give dårligere film.
This is just until June
Gravatar

#16 gladiator 17 år siden

Altid noget jeg ikke er den eneste som syntes denne film ser intetsigende ud..

Jeg er så kommet dertil hvor jeg er blevet træt af Denzel... Han spiller de samme roller om og om igen, han er virkelig blevet fastlåst i den der politimands rolle... ZZZZZZZZZZ

Har slet ikke taget mig tiden til at se filmen... traileren sagde nok til mig, til at jeg skulle blive væk :)
Gravatar

#17 filmz-sanjo 17 år siden

Forstår ikke slutningen

Han rejser i fortiden, og dør faktisk i fortiden. Hvordan kan han så leve i nutiden?
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#18 Benway 17 år siden

#17

Som jeg opfatter det så er det en uafhængig Carlin der slet ikke har været involveret. Da filmen starter har Carlin allerede været tilbage i fortiden en gang, og efterladt beskeden på køleskabet, men tilsyneladende fejlet, eftersom pigen er død og færgen springer i luften. Om det giver meget mening at tænke for meget over det, tvivler jeg dog på.

"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#19 filmz-Is 17 år siden

Fremragende film.. selvom den var total ulogisk synes jeg alligevel at den var god og godt lavet..
5/6
Gravatar

#20 BossDanmark 17 år siden

Faktisk ret fre action... der sker bare noget hele tiden....
"Jeg ska' ha' noget coke. Det ska' jeg da ha'. Det ska' jeg da haaaaa'"
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'

Skriv ny kommentar: