Som historien skrider frem præsenteres vi for adskillige underholdende og fuldstændig overgearede sekvenser, inklusiv en opfindsom biljagt hvori Carlin må køre mod trafikken, mens han knap nok kan se vejen. At filmen bevarer fodfæstet undervejs kan den i høj grad takke Denzel Washington for. I kraft af hans pålidelig præstation bevarer man interessen, selv efter den sidste rest af troværdighed har forladt filmen og slukket lyset efter sig. Efter at Tony Scotts sidste par film ofte har lignet, at de var lavet af en speed junkie med DAMP, er det opmuntrende at se ham lidt mere tilbageholdende, og de indledende samt afsluttende scener er unægtelig særdeles godt sat sammen. Som helhed er “Dèjá Vu” en underholdende og opfindsom thriller, som, på trods af titlen, ikke vil efterlade en med indtrykket af, at man har set det hele før.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Bruce 17 år siden

Tja, jeg slugte sgu dens præmisser fint (men jeg har det nok med at sluge alle aspekter om tidsrejser, inden jeg ser en film om tidsrejser) og var godt underholdt :) Synes "jagten" på motorvejen var herligt anderledes.

Jo! Sgu en underholdende film, som jeg glæder mig til at gense på HD.

7-7.5/10.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 The Insider 17 år siden

Jeg må også indrømme, at jeg blev virkelig glædeligt overrasket over Tony Scotts seneste thriller. Så den i går på dvd, og selvom den til tider er en anelse rodet og tåbelig, så er den virkelig velspillet, gennemført og ofte uhyre underholdende.
War. War never changes.
Gravatar

#33 dolphinfriendly 17 år siden

#31 Lidt OT, men mht. HD/Blu-Ray har jeg haft en PS3 til låns siden weekenden, hvor jeg fik set KoH DC...det var sgu frækt. ;)

Mht "Déjá Vu" virkede den slet ikke på kæresten og jeg - det udviklede sig til en go' gammel daws sviner mere end noget andet, men det skal man jo heller ikke kimse af hehe.

Gravatar

#34 filmz-Bruce 17 år siden

#33 Uha. Den glæder jeg mig dæleme til at gense på HD, selvom det er en skam, at ouverture og entr'acte er skåret væk :( Var det ikke et syn værd?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 dolphinfriendly 17 år siden

#34 Absolut - det er jo film som "KoH DC" der gør sig allerbedst på Blu-Ray, så det var en ren fornøjelse at få taget sin HD mødom med sådan en film. ;) Jeg er enig i at det er ærgeligt, at de klassiske storfilm elementer som outeruren og entracten er revet væk - men det er til at leve med, nu billedet står så imponerende skarpt.

Glæd dig - ærgeligt jeg ikke har en forstærker med HDMI udgang mht. lyden, jeg er spændt på at høre forskellen der.

Gravatar

#36 Patriarch 17 år siden

KoH?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#37 dolphinfriendly 17 år siden

#36 Kingdom of Heaven.

Gravatar

#38 filmz-Bruce 17 år siden

#35 Glæder mig! Med mindre jeg støder ind i en ven med en PS3'er, så må blu-ray mødommen nok også vente til vintertid :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#39 chandler75 17 år siden

Jeg var ret skuffet over "Deja Vu", men havde også svært ved at acceptere hele dens grundlag. Jeg ved godt, at det nok var meningen, at hjernen skulle sættes på pause, men det lod sig ikke gøre. Og som dolphinfriendly er inde på, fungerer dens egne præmisser ikke rigtig inden for filmens rammer.

Det med sattelitbillederne var svært nok at sluge, men det med, at Denzels karakter sendes tilbage i tiden... nahhh


Det kunne dog have været sjovt, hvis
han ikke var død i eksplosionen, men i stedet var svømmet op og have hilst på sig selv. Ifølge Doc fra "Back to the Future" ville universet jo så kollapse, eller noget... det havde været en sjov slutning.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#40 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg har ikke læst bogen (hvis der ér en altså) og jeg kender da lidt til teorien der hurtigt forklares, men forstår den ikke. Jeg vil medgive, at nok så mange satelitter ikke vil kunne gengive detaljer visuelle eller audiofile detaljer, som vi ser i filmen. Men jeg behøver ikke at blive overbevist udfra hvad jeg ved om nutidens teknologi for at sluge konceptet. Teknisk kan meget af den overvågning vi ser i filmen fungere.

Det sjove kommer, når man kombinerer med en videnskabelig teori. Det eneste jeg behøver, at vide er:

Når man ser i et spejl, ser man i fortiden, fordi det tager X tid førend lyset rammer øjet!

Herefter kan jeg godt sluge det lille tidseksperiment, ihvertfald så det bliver underholdende.

Der var en masse andre kameler jeg skulle sluge i Minority Report, 12 Monkeys, Terminator, Sliding Doors, It's a wonderful life, Back to the Future, Groundhog Day, Frequency, Butterfly Effect, Donnie Darko, Peggy Sue Got Married, Primer, Planet of the Apes og Timeline. Og faktisk synes jeg de alle er underholdende på deres egen måde. Det er jo sci-fi og man kan som sådan ikke vide, hvad der kan lade sig gøre. En af mine venner plejer at kritisere BSG for dens plothuller, hvortil jeg kun kan svare: "At lede efter plothuller i en scifi film, skal nok give resultat".

Derudover var det fedt at se en film, hvor man
sprang en hel færge i luften
. Ikke noget forpulet CGI, som ikke virker. Det var fedt at se
Caviezel som en overbevisende ideologisk inspireret skurk
. Og så er Denzel sgu en charmerøv, uanset om han er det på rygraden. Han har charisma og nærvær på et lærred, hvilket mange såkaldte mainstream storfilm lider af ikke at have disse dage.

En god artikel om filmen, hvor min sætning om fortiden er citeret fra:

Sci Fi interviews
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: