Som historien skrider frem præsenteres vi for adskillige underholdende og fuldstændig overgearede sekvenser, inklusiv en opfindsom biljagt hvori Carlin må køre mod trafikken, mens han knap nok kan se vejen. At filmen bevarer fodfæstet undervejs kan den i høj grad takke Denzel Washington for. I kraft af hans pålidelig præstation bevarer man interessen, selv efter den sidste rest af troværdighed har forladt filmen og slukket lyset efter sig. Efter at Tony Scotts sidste par film ofte har lignet, at de var lavet af en speed junkie med DAMP, er det opmuntrende at se ham lidt mere tilbageholdende, og de indledende samt afsluttende scener er unægtelig særdeles godt sat sammen. Som helhed er “Dèjá Vu” en underholdende og opfindsom thriller, som, på trods af titlen, ikke vil efterlade en med indtrykket af, at man har set det hele før.
#31 filmz-Bruce 17 år siden
Jo! Sgu en underholdende film, som jeg glæder mig til at gense på HD.
7-7.5/10.
#32 The Insider 17 år siden
#33 dolphinfriendly 17 år siden
Mht "Déjá Vu" virkede den slet ikke på kæresten og jeg - det udviklede sig til en go' gammel daws sviner mere end noget andet, men det skal man jo heller ikke kimse af hehe.
#34 filmz-Bruce 17 år siden
#35 dolphinfriendly 17 år siden
Glæd dig - ærgeligt jeg ikke har en forstærker med HDMI udgang mht. lyden, jeg er spændt på at høre forskellen der.
#36 Patriarch 17 år siden
#37 dolphinfriendly 17 år siden
#38 filmz-Bruce 17 år siden
#39 chandler75 17 år siden
Det kunne dog have været sjovt, hvis
#40 filmz-Bruce 17 år siden
Det sjove kommer, når man kombinerer med en videnskabelig teori. Det eneste jeg behøver, at vide er:
Når man ser i et spejl, ser man i fortiden, fordi det tager X tid førend lyset rammer øjet!
Herefter kan jeg godt sluge det lille tidseksperiment, ihvertfald så det bliver underholdende.
Der var en masse andre kameler jeg skulle sluge i Minority Report, 12 Monkeys, Terminator, Sliding Doors, It's a wonderful life, Back to the Future, Groundhog Day, Frequency, Butterfly Effect, Donnie Darko, Peggy Sue Got Married, Primer, Planet of the Apes og Timeline. Og faktisk synes jeg de alle er underholdende på deres egen måde. Det er jo sci-fi og man kan som sådan ikke vide, hvad der kan lade sig gøre. En af mine venner plejer at kritisere BSG for dens plothuller, hvortil jeg kun kan svare: "At lede efter plothuller i en scifi film, skal nok give resultat".
Derudover var det fedt at se en film, hvor man
En god artikel om filmen, hvor min sætning om fortiden er citeret fra:
Sci Fi interviews