Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chuck 18 år siden

Er nummer 200 på Empires nylige liste over bedste film nogensinde.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#2 The Insider 18 år siden

Yes, læste jeg også godt i det seneste blad. Ganske imponerende og fortjent :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 DarkLight 18 år siden

Jeg hører også til dem der blev enormt positiv overrasket over denne film. Karakteren er bestemt fortjent.
Derudmod er den faldet igennem hos samtlige jeg med iver har vist den til.
Skal man være filmglad eller hvordan er det? Erfaringsmæssigt har den amerikanske The Grudge fået mange flere pige op af sofaen end de lykkes mig med denne.
Og det er egentlig en skam.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 filmz-darthfrede 18 år siden

Den fulde effekt af denne film, kan kun opnås ved at se den alene.

Jeg så den i en næsten-tom bio-sal i England... jeg sked sgu næsten i bukserne (af skræk)!
We would destroy the Cybermen with ONE Dalek!
Gravatar

#5 Bates 18 år siden

Jamen den skal da helt sikkert ses.
Gravatar

#6 Yoda 18 år siden

Lyder som en film, man skal se! Er der nogen, der kender til en ekstra fed luksusudgave af "The Descent"?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#7 The Insider 18 år siden

#6, som du kan læse i anmeldelsen findes der en 2-disc udgave i England, som er den mest "luksusagtige" udgave af dvd'en so far (og som der nok nogensinde vil blive udgivet). Der er dog ikke meget mere ekstramateriale på den engelske udgivelse, men billedsiden bliver, som også sagt i anmeldelsen, præsenteret korrekt.
War. War never changes.
Gravatar

#8 Skum 18 år siden

Rigtigt god anmeldelse der virkeligt giver filmen de credits den fortjener. Jeg er enig i alle anmelderens synspunkter omkring selve filmen (Selve DVD'en kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har set den danske udgave.)

Descent rykker virkeligt hårdt og var noget af en overrraskelse da jeg så den uden nogle forventninger overhovedet. Selv min kæreste var helt vild :)
w00tness...
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 18 år siden

Jeg var også vild med den. Den er langt mere "moden" end Dog Soldiers, og filmen formår virkelig at opretholde en atmosfære af suspense i lang, lang tid, uden at der egentlig sker ret meget. De første slagsmål nede i hulerne er også meget velkoreograferede og filmet på en måde, der får det hele til at virke enormt hektisk og virkelighedstro.

Efter min mening bliver den en smule for ordinær hen imod slutningen (bortset fra selve slutningen, altså), så jeg giver den et enkelt hak nedad i forhold til filmz' anmelder.

Ikke for folk med tendenser til klaustrofobi!

4/6
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 Skobbolop 18 år siden

fin gyser efter min mening...

LANGT bedre end the cave, som slet ikke når op til sokkeholderne af the descent...
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"

Skriv ny kommentar: