Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.
#1 chuck 18 år siden
#2 The Insider 18 år siden
#3 DarkLight 18 år siden
Derudmod er den faldet igennem hos samtlige jeg med iver har vist den til.
Skal man være filmglad eller hvordan er det? Erfaringsmæssigt har den amerikanske The Grudge fået mange flere pige op af sofaen end de lykkes mig med denne.
Og det er egentlig en skam.
#4 filmz-darthfrede 18 år siden
Jeg så den i en næsten-tom bio-sal i England... jeg sked sgu næsten i bukserne (af skræk)!
#5 Bates 18 år siden
#6 Yoda 18 år siden
#7 The Insider 18 år siden
#8 Skum 18 år siden
Descent rykker virkeligt hårdt og var noget af en overrraskelse da jeg så den uden nogle forventninger overhovedet. Selv min kæreste var helt vild :)
#9 filmz-yoshimura 18 år siden
Efter min mening bliver den en smule for ordinær hen imod slutningen (bortset fra selve slutningen, altså), så jeg giver den et enkelt hak nedad i forhold til filmz' anmelder.
Ikke for folk med tendenser til klaustrofobi!
4/6
#10 Skobbolop 18 år siden
LANGT bedre end the cave, som slet ikke når op til sokkeholderne af the descent...
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"