Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.
#11 filmz-banditten 18 år siden
#12 filmz-yoshimura 18 år siden
#13 duuk74 18 år siden
#14 hey now 18 år siden
#15 chandler75 18 år siden
#16 Hal60 18 år siden
#17 wiseguy 18 år siden
#18 wiseguy 18 år siden
#19 El vez 18 år siden
#20 king b 18 år siden
Og angående selve anmeldelsen: Descent er vitterligt en effektiv sag. Og noget så sjældent som en gyser, man kan se flere gange - jeg synes faktisk, den var bedre anden gang. Den farvepalet, som Marshall benytter sig af, er dog ikke specielt tv-venlig - kraftige røde farver har aldrig været tv- eller dvd-mediets stærke side - så alene af den grund ville jeg gerne se filmen i biffen. Men gerne alene i biffen. Er efterhånden træt af biografgæster, der storsnakker, snorker eller taler i mobiltelefon under filmen. Under "King Kong" sad jeg bag en, der hørte musik på sin walkman under hele forestillingen! Goddamn!