“Det femte element” er i sin afpudsede form et herligt gensyn med en af 90’ernes fremtrædende film. I forhold til sidenhen tilkommende inden for sin genre er tiden efterhånden løbet fra Luc Bessons fremtidsfabel, men de kerneværdier, der bærer filmen frem, visner til gengæld aldrig. Og så er det indbydende at opleve de alt taget i betragtning vellykkede lyd- og billedforhold.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 akerman 14 år siden

multipass! big bada boom!
Gravatar

#2 MOVIE1000 14 år siden

#1 :)

4 stjerner synes jeg er lidt tyndt.

Det femte element er min yndlings Bruce willis film, den har også en meget anderledes humor der lige præcis fanger mig, jeg synes det er en af de bedste sci/fi film der er lavet, lige nu er den på min top 150 liste, på nr 12. http://filmz.dk/forum/tagwall/min-top-150-dvd-saml...
men jeg giver filmen 6/6 jeg glæder mig til at se den på BD eller når de engang viser den på DR HD
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 filmz-Utyske 14 år siden

Hvordan er billedkvaliteten på denne i forhold til den amerikanske, er der nogen der ved det?

For købere, der er afhængig af danske undertekster, håber jeg da at den er ligeså flot som den amerikanske, der virkelig er lækkerhed.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 14 år siden

#3 Jeg har læst nogle andre anmeldelser der ikke er helt ligeså positive omkring billedkvaliteten som denne, men desværre ingen der nævner forskellen på den danske og amerikanske.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Twister 14 år siden

#2

Jeg synes også filmen er en klassiker. Var klart en af mine absolute favoritter da jeg var mindre. Filmen ender nok på 5/6 stjerner fra mig.

Kunne virkelig godt tænke mig at se den på Blu-Ray men nu skal jeg lige have købt et HDTV først og så ser jeg på det :). Men helt sikkert en af Bruce Willis rigtig gode film.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#6 Antlion 14 år siden

#3:

Jeg tror nu nærmere, at det er region 2, som folk er afhængige af.

EDIT: "The Fifth Element" er regionsfri, så det er underordnet. :)
Gravatar

#7 filmz-Utyske 14 år siden

#6 -

Ja, det er kun underteksterne det drejer sig om. :)

Jeg har selv den amerikanske udgave og en PS3, der selvfølgelig kun er kodet til region 2/B. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#8 wimmie 14 år siden

Èn af de mest overvurderede film jeg har set. Bruce Willis er nu sej og filmen har skam flotte og opfindsomme effekter - dog var Milla Jovovich og Chris Tucker irriterende nok til at ødelægge resten af filmen og jeg synes den som helhed var uinteressant og halvkedelig.

2/6

(den ene stjerne tilfalder Bruce Willis og den anden scenariet (især de flyvende biler ) ;P )
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 dyg 14 år siden

Napoleon Dynamite er god, men The Fifth Element er overvurderet? ..Suk.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#10 wimmie 14 år siden

Haha :D

Napoleon Dynamite er langt sjovere og mere underholdende...og har naturligvis langt bedre effekter end The Fifth Element ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: