“Det femte element” er i sin afpudsede form et herligt gensyn med en af 90’ernes fremtrædende film. I forhold til sidenhen tilkommende inden for sin genre er tiden efterhånden løbet fra Luc Bessons fremtidsfabel, men de kerneværdier, der bærer filmen frem, visner til gengæld aldrig. Og så er det indbydende at opleve de alt taget i betragtning vellykkede lyd- og billedforhold.
#1 akerman 14 år siden
#2 MOVIE1000 14 år siden
4 stjerner synes jeg er lidt tyndt.
Det femte element er min yndlings Bruce willis film, den har også en meget anderledes humor der lige præcis fanger mig, jeg synes det er en af de bedste sci/fi film der er lavet, lige nu er den på min top 150 liste, på nr 12. http://filmz.dk/forum/tagwall/min-top-150-dvd-saml...
men jeg giver filmen 6/6 jeg glæder mig til at se den på BD eller når de engang viser den på DR HD
#3 filmz-Utyske 14 år siden
For købere, der er afhængig af danske undertekster, håber jeg da at den er ligeså flot som den amerikanske, der virkelig er lækkerhed.
#4 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5 Twister 14 år siden
Jeg synes også filmen er en klassiker. Var klart en af mine absolute favoritter da jeg var mindre. Filmen ender nok på 5/6 stjerner fra mig.
Kunne virkelig godt tænke mig at se den på Blu-Ray men nu skal jeg lige have købt et HDTV først og så ser jeg på det :). Men helt sikkert en af Bruce Willis rigtig gode film.
#6 Antlion 14 år siden
Jeg tror nu nærmere, at det er region 2, som folk er afhængige af.
EDIT: "The Fifth Element" er regionsfri, så det er underordnet. :)
#7 filmz-Utyske 14 år siden
Ja, det er kun underteksterne det drejer sig om. :)
Jeg har selv den amerikanske udgave og en PS3, der selvfølgelig kun er kodet til region 2/B. :)
#8 wimmie 14 år siden
2/6
(den ene stjerne tilfalder Bruce Willis og den anden scenariet (især de flyvende biler ) ;P )
#9 dyg 14 år siden
#10 wimmie 14 år siden
Napoleon Dynamite er langt sjovere og mere underholdende...og har naturligvis langt bedre effekter end The Fifth Element ;)