Måske er formatet hos “Direktøren for det hele” en anelse undseeligt, og man mistænker Trier for at have valgt at holde et filmisk frikvarter med denne spøjse komedie. Men når resultatet er så befriende morsomt og intelligent skruet sammen, som det er tilfældet her, så under man gerne instruktøren den slags fritid. Undertegnede har i hvert fald ikke grinet så højt og så længe i biografen i lang tid!
#31 HonoDelLoce 17 år siden
Javel, en vældig debat, man kan få ud af det..
"Jeg synes den er bedst.."
- "Nej, JEG synes den er bedst, altså"
"Nej, nu stopper du.. JEG synes altså, at den er bedre"
..
Tror du ikke selv du skulle smutte over i et hjørne?
#32 filmz-Jensen1981 17 år siden
#33 HonoDelLoce 17 år siden
#34 filmz-Kadann 17 år siden
Giver det da mere mening at svine film til man kan lide, nu når vi ikke må svine film til vi ikke kan lide..?
#35 jessup 17 år siden
#36 NOWhere 17 år siden
Han hyre en stand-in, som er "Direktøren for det hele"
I historien kravler denne konfliktsky direktør om bag en skuespiller, som ta'r "skraldet", så er han selv fritaget for ansvar.
Trier gør det samme, og siger "det er ikke mig, men computeren, der har bestemt det"
Han siger vel i virkeligheden, at han er en rigtig dårlig instruktør og måske ovenikøbet et dårligt menneske, som ikke kan stå ved sine beslutninger.
Men denne mangel står han dog ved...
Jeg synes, det er en rigtig sjov idé.
#37 mr gaijin 17 år siden
Der er jo også masser af selvparodi i Albinus' karakters ævl om en dramatiker.
#38 NOWhere 17 år siden
Og efter have set Doville og Mandalay, som jo også refererer til hele den kreative proces og opbygningen af en film, så er det meget naturligt at tage skridtet videre...
Jeg kan rigtig godt li' den slags metasfortællinger.
#39 MadMartigan 16 år siden
Den er næsten lige så dårlig, som Humørkort Stativ Sælgerens Søn, men også kun næsten...