Scott præsterede bedre action med “Man on Fire” og en klart mere forrygende historie med den lækre “True Romance” – begge dele forsøger han at efterligne i “Domino” unde held. Men er man til meskalininducerede køreture der ender i seksdobbelte kolbøtter for køretøjet (og en besætning der slipper uskadt), eller sindssyge latinogangstere der smider deres våben for en lap dance, så er man kommet til det helt rigtige sted.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 16 år siden

#29 - Doctor Doom:

ja, den liste understreger det som jeg altid har ment om Christopher Walken:

Han har spildt sit store talent og det meste af sin lange filmkarriere på ligegyldige og dårlige film.

Nårsomhelst jeg tænker på hans intense, stærke og rørende roller i 'The Deer Hunter' og 'The Dead Zone', bliver jeg næsten helt ked af, at han ikke har fået flere gode (hoved)roller i løbet af årene. Sikke et spild!!

Jo, jeg synes, han er ret god som skurk i 'Batman Returns' og 'Nick of Time', men havde hellere set ham som 'good guy' eller hr. Almindelig-Mand i mange flere film, idet han mestrer at spille nuancerede figurer, der ikke bare er entydigt gode og heroiske. Hans nervøse type, hans stemmeføring og mimik, hans ikke grimme, men heller ikke flotte udseende, samt hans skiftevis kølige/varme væsen kunne have gjort ham til en troværdig mennesketype og hovedrolle-figur på film.

... Men i stedet har han overvejende spillet skurke, idet hans nervøse type og hans lidt stikkende øjne af diverse instruktører bare er blevet brugt på den nemme og overfladiske måde: nemlig til at udstråle upålidelighed, løgn, brutalitet og ondskab - kort sagt: de traditionelle, mere eller mindre kliché-agtige udtryk, som filmskurke forventes at have.

Og så har han ligesom Robert De Niro medvirket i en del tåbelige komedier her i de senere år - ja, når han altså ikke lige har skullet spille led gangster eller forbryder. Suk! :-(

Jeg kender kun følgende film, hvor han er hovedperson eller 'good guy' (om det så bare er i en birolle):

The Deer Hunter
The Dogs of War
The Dead Zone
Brainstorm (tåbelig handling, men godt skuespil)
Pulp Fiction
Catch Me If You Can
Click
(+ en tv-trilogi der hedder 'Sarah, Plain and Tall')

Hvis nogen kan nævne andre eksempler på film, hvori han er 'good guy', end de ovennævnte, vil jeg da gerne have et tip.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 filmz-DocDoom 16 år siden

Andre good guy-roller som Walken har haft:

Man On Fire (birolle).

Der kan slet ikke herske tvivl om Christopher Walkens bedste præstation:

Jeg synes i øvrigt ikke, at det trækker ned, at han ikke har haft så mange fede good guy-roller. Han har jo haft de fedeste skurke-roller, bl.a. i True Romance og Things To Do In Denver.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#33 BN 16 år siden

#32 - Doctor Doom:

hehe, den rolle (fra dit link) kan jeg godt huske!

Og det bedste er, at han mig bekendt selv udførte de fleste af danse-trinene og -bevægelserne. Det er vist kun et par af de mest vilde spring, hans stand-in gjorde for ham. Walken har jo også tidligere medvirket i en danse-film ('Roseland' 1977) og både sunget og danset i en musical ('Puss in Boots' - 1988).

Ikke lige den rolle jeg foretrækker ham i, men meget sjovt at se ham i.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: