“Drag Me to Hell” er klassisk Sam Raimi-horror, og filmen kan snildt måle sig med de bedste af instruktørens tidligere bloddryppende mesterværker. Fantasifuldheden og humoren er allestedsnærværende i det, der indtil videre må betegnes som årets mest vellykkede, groteske og underholdende gyserfilm. Et must for alle, der elskede Raimi, før han spandt sig selv ind i Spider-Mans net.

Læs mere om Sam Raimis film i artiklen Sam Raimi – Fra filmnørd til superhelt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 evermind 14 år siden

Det er også lidt spøjst, at Janus fremhæver anmelderens genrekendskab ved at linke til en (horrorsiden.dk-)anmeldelse af en horror-antologi, anmelderen har bidraget til. Denne anmeldelse linker til endnu en af slagsen. Begge anmeldelser fremhæver Nikolaj Højberg, og begge anmeldere er skribenter for horrorsiden.dk ...!

Possibly corrupt? Must investigate further ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#42 filmz-Bruce 14 år siden

Fed fed film. Der er alt for få af disse små gyser perler, lavet med kærlighed til genrens historie og et glimt i øjet. Det her var skingrende underholdende og blu-ray lydsporet er O.N.D.S.K.A.B.S.F.U.L.D.T

5/6

Don't quit your day job Janus!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#43 HonoDelLoce 14 år siden

Nåh, det virker da helt sikket som en af dem der skal hives hjem på BD, når tiden kommer .. Gyserfilm skal bare på ingen måde ses i biffen .. - Jo, måske når den er ved at udgå fra sortimentet og der er næsten tomt i salen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#44 filmz-Narniabæver 14 år siden

Der er noget at se frem til!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#45 Yoda 14 år siden

Har lige været inde på Horrorsiden.dk ... Jeg har på fornemmelsen, at de er blev rendt over ende af fortørnede Filmz'ere :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#46 Thomsen 14 år siden

Haha, nu har Hr. Højbjerg ændret teksten...

Dette er ikke en anmeldelse. Dette er en meningstilkendegivelse som undertegnede både står ved og står til indtægt for.

[...]

Instruktøren er ellers Sam Raimi, som med Evil Dead viste at man godt kan blande uhygge og humor.


Er det mig, eller er det ikke en lidt tynd form for damage control, når "ikke-anmeldelsen" i format ikke er til at skelne fra sidens andre anmeldelser og stadigvæk slutter af med en bedømmelse på en karakterskala?

Gad vide, hvordan man "står til indtægt" for noget? :-)

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#47 filmz-DenOndeHaandSerHvadDuGørMensDenPillerNæse 14 år siden

Det betyder at vi skal svine hr. Højberg til og ikke Horrorsiden. Hvorfor dog det? Det andet er sgu da meget sjovt.
Gravatar

#48 MOVIE1000 14 år siden

#47 og det laver du en bruger, for at vi skal læse det?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#49 filmz-DenOndeHaandSerHvadDuGør 14 år siden

Der var flere ting, der irriterede mig gevaldigt i kommentarerne fra forfatteren til "anmeldelsen" og sitets redaktør; For det første den dårligt skrevne anmeldelse i sig selv, men så sandelig også, at i stedet for at forfatteren havde indrømmet og sagt; "Hey, I har sgu ret", så blev han stædigt ved med at hævde, at det var i orden at svine en film til efter 20 minutters kigning.

Og dernæst, at redaktøren stædigt blev ved med at forsvare anmelderen ud fra (går jeg ud fra) et misforstået kollegialt sammenhold. Og at kommentarskriverne kom med gode råd prellede bare af som vand på en gås. Og da en anden af sitets bagmænd (M/K) blev personlig på trods af, at jeg havde holdt alle mine indlæg i på et seriøst plan, så... blev det bare for dumt!

Og at redaktøren absolut skulle udbasunere, at han havde regnet ud, hvem jeg var, var sgu under lavmålet. Hvis man tillader, at folk bruger pseudonym-navne på sitet, så bør man da respektere det, når de vælger at gøre det. Anyway, som G.G Allin sagde: "Fuck em".

Skriv ny kommentar: