“Drag Me to Hell” er klassisk Sam Raimi-horror, og filmen kan snildt måle sig med de bedste af instruktørens tidligere bloddryppende mesterværker. Fantasifuldheden og humoren er allestedsnærværende i det, der indtil videre må betegnes som årets mest vellykkede, groteske og underholdende gyserfilm. Et must for alle, der elskede Raimi, før han spandt sig selv ind i Spider-Mans net.

Læs mere om Sam Raimis film i artiklen Sam Raimi – Fra filmnørd til superhelt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Kviesgaard 14 år siden

#8

Takker for linket. Tråden inde på IMDB er ganske interessant læsning. Sætter filmen i et nyt lys for mig (fik først set den i dag og efterfølgende læst om teorien inde på IMDB).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#32 Thomsen 14 år siden

Ha, jeg synes lige, at jeg vil dele denne her med jer andre:

http://horrorsiden.dk/?p=1280

Seriøs (?) dansk gyserhjemmeside anmelder DRAG ME TO HELL. Det bliver først rigtigt morsomt, da anmelderen i kommentarerne forsvarer, at man sagtens kan anmelde en film ud fra filmens første 15 minutter. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#33 filmz-Utyske 14 år siden

Den anmelder er godt nok en klaphat.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#34 evermind 14 år siden

Daaaaamn, og når man så tænker på al den brok, der nogle gange er over Filmz' anmeldelser ...!

Jeg er faktisk for rystet over tåbeligheden til overhovedet at kunne se det morsomme. "Anmelderen" har i øvrigt ikke engang styr på, at Raimi selv hat siddet i instruktørstolen.

Som én af kommentarerne så rigtigt udtrykker det:

"En anmeldelse kan man under ingen omstændigheder kalde det. Lad os hellere kalde bastarden ved rette navn: et horribelt ringe indlæg."
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#35 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg går ud fra at "Janus" er en af dem bag siden, eftersom han desperat forsøger at forsvare den ringe anmeldelse og åbenbart hellere vil jage folk væk fra siden, end at indrømme at det er noget bras. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#36 Yoda 14 år siden

Hvis man giver "Drag Me to Hell" 1 ud af 10 mulige stjerner, så burde man tvinges til at se noget Uwe Boll-bras for at kunne sætte tingene i rette perspektiv!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#37 NightHawk 14 år siden

# 32 -

Det er jo pinligt ud over alle grænser det dér. Og ekstra pinligt blir det så oven i hatten, når han er "anmelder" fra Horrorsiden...:D

Efter 5 min. er han allerede ved at miste tålmodigheden? Det dur sgu bare ikke. Hvis man gerne vil tages seriøst/ha' at anmeldelsen blir taget seriøst, ja så har man en pligt til, ligegyldig hvor elendig man synes filmen måtte være, at se den fra start til slut.

Han får 0/10 for sin "anmeldelse" herfra. :P
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#38 Nicki52 14 år siden

Thomsen (32) skrev:
Ha, jeg synes lige, at jeg vil dele denne her med jer andre:

http://horrorsiden.dk/?p=1280

Seriøs (?) dansk gyserhjemmeside anmelder DRAG ME TO HELL. Det bliver først rigtigt morsomt, da anmelderen i kommentarerne forsvarer, at man sagtens kan anmelde en film ud fra filmens første 15 minutter. :-)

Han skulle tvangsindlæggelse og se Drag me to hell færdig. Den er rigtig god.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#39 wimmie 14 år siden

Han nævner "Evil Dead"-filmene men det virker ikke som om han kender meget til Sam Raimi eller forstår hans måde at lave gyser-komedier på. (Jeg tror nærmere han aldrig har set Evil Dead-filmene men ved at de er kultfilm og derfor ikke vil virke uvidende men forsøger at virke som om han ved hvad han snakker om)
Drag me to Hell er efter min mening slet ikke en kliché men nærmere en hyldest til den slags gyser-komedier der efter min mening er alt for få af; dem med sort humor og masser af ironi - og hvor det ikke bare handler om billige chok-effekter og kreative teenage-drab :)

Jeg forstår godt hvorfor filmen ikke er for alle og hvorfor nogen måske blev skuffede hvis de forventede en horror-film, men når man er anmelder på en gyserfilms-side så burde man vide bedre og have lidt bedre baggrundsviden - og som det mindste se filmen til ende.

Filmen 4½/6

Anmeldelsen 0/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#40 Billy Blaze 14 år siden

Hvordan kan det være at jeg ikke har set det link før nu, hold da helt kæft hvor er det sjovt at læse, især det ynkelige forsøg på at forsvare "anmeldelsen", som åbenbart ikke er en anmeldelse ifølge ham Janus. Men okay, han har vel på en måde ret... :)

Det sjoveste er nok den her kommentar til at "anmelderen" ikke engang aner hvem som har instrueret filmen.

Janus
"Jeg ville konstatere, at han var irriteret over en film og derfor ikke satte sig så meget ind i de formelle fakta.
Der er andet i genrekendskab end at kneppe fluer."


Hahaha så det er altså flueknepperi når man påpeger at anmelderen ikke engang har gidet at finde ud af hvem instruktøren er... det er godt humor!

Skriv ny kommentar: