Intensiteten er høj, og det er underholdningsfaktoren bestemt også. Skuddueller og snerrende skurke alene gør ikke en film spændende, og “Dredd” har da også meget mere end det. Den har en god dosis selvsatire og high-tech æstetik samt en lyst til at lege med mediet og skabe et univers, som virkelig suger sit publikum til sig. At den samtidig er interesseret i alle sine karakterer og intelligent nok til at kunne tåle en god gang filmvidenskabelig analyse kan kun betegnes som plusser. Men mest af alt er “Dredd” simpelthen bare forbandet god underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden

Ingeniosus (89) skrev:
En teori jeg aldrig nogensinde kommer til at afprøve :)

Whatever floats your boat, dude. :)
Gravatar

#92 The Insider 12 år siden

#74,
Nadia udpenslede det i sin oprindelige udgave af anmeldelsen, men jeg fjernede det, da jeg syntes, det var for afslørende. Hun refererede til de korrupte medlemmer af ordensmagten.
War. War never changes.
Gravatar

#93 duuk74 12 år siden

Ganske fin underholdning, der gør mange ting rigtigt. Specielt mestrer folkene bag begrænsningens kunst.
Der er satset på en mere realistisk og troværdig tone som hænger ret godt sammen, men man har måske begrænset sig en smule for meget for ikke at fremmedgøre det moderne publikum.
Jeg havde foretrukket en smule mere sci-fi og galskab - men filmen kunne være meget værre (jf. den gamle Dredd film).

Alt i alt en positiv omgang underholdning, der dog ikke er specielt mindeværdig.
Jeg håber den tjener nok til at en fortsættelse er mulig.

7.5/10

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#94 PredatorX 12 år siden

The Insider (70) skrev:
#69,
Jeg tror, at den etage lå langt længere nede. Det var jo før, at de fik fat i den synske rookie og tog hende med helt op til toppen. Tror de var på etage 79 eller et eller andet... i hvert fald under 100.

Etage 76 :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#95 The Insider 12 år siden

#94, nice memory! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#96 PredatorX 12 år siden

The Insider (95) skrev:
#94, nice memory! :-)

Jeg har også set den to gange hehe
Gravatar

#97 The Insider 12 år siden

Såååååådan! Jeg venter nok, til den udkommer på 3DBD. Vildt, at det kostede 115 kroner for en billet til en middagsvisning af Dredd forleden i Palads. Siger ikke, at det ikke er en film, der fortjener at indtjene en masse penge (er SÅ ærgerlig over, at den har klaret sig så skidt finansielt, så der formentlig aldrig kommer en fortsættelse), men en kulørt, "lille" genrefilm som Dredd skal ikke være så dyr at se, hvis den skal gøre sig forhåbninger om at tjene nogle skillinger herhjemme. Jeg overvejede at fange den forleden i Herning, da jeg var ovre for at lave nogle optagelser. Men den billigste billet kostede 125 kroner(!). To pladser var reserveret, et par timer før forestillingen skulle gå i gang.
War. War never changes.
Gravatar

#98 PredatorX 12 år siden

The Insider (97) skrev:
Såååååådan! Jeg venter nok, til den udkommer på 3DBD. Vildt, at det kostede 115 kroner for en billet til en middagsvisning af Dredd forleden i Palads. Siger ikke, at det ikke er en film, der fortjener at indtjene en masse penge (er SÅ ærgerlig over, at den har klaret sig så skidt finansielt, så der formentlig aldrig kommer en fortsættelse), men en kulørt, "lille" genrefilm som Dredd skal ikke være så dyr at se, hvis den skal gøre sig forhåbninger om at tjene nogle skillinger herhjemme. Jeg overvejede at fange den forleden i Herning, da jeg var ovre for at lave nogle optagelser. Men den billigste billet kostede 125 kroner(!). To pladser var reserveret, et par timer før forestillingen skulle gå i gang.

Ja, jeg synes også de nuværende billetpriser generelt er helt forrykte. Det burde fandeme ikke være SÅ dyrt! 70-80 kr er okay synes jeg (gerne lavere, men hey, vi skal jo også være realistiske). Jeg så netop Dredd to gange for at støtte den, for jeg kan næsten ikke nævne en nyere film jeg hellere så en fortsættelse til end den. Jeg ville så gerne se mere af det univers :( Det er helt deprimerende at den har klaret sig så ringe. Jeg så den også i går til halv pris, så det var lige til at overkomme. Jeg overvejer dog at se den igen, sådan bare for at støtte den :) Hvis jeg kunne se attack of the clones tre gangen i biffen, så er det jo næsten en skændsel, hvis jeg ikke ser Dredd tre gange. Eller 50 gange, hvis de sådan skal sættes op mod hinanden kvalitetsmæssigt hehe.

-og den skal naturligvis ejes på BD! :D
Gravatar

#99 Richard Burton 12 år siden

#97 Det er jo forrykt! Dropper sgu snart biffen helt og fokuserer på at få dem i hus i stedet.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#100 The Insider 12 år siden

#99, yeah, kvalitetsskellet er slet ikke så stort, at den større pris kan retfærdiggøres.

#98, jeg beundrer din entusiasme! Hvis du ser den 50 gange, vil jeg mægtig gerne have dig foran kameralinsen til en omgang Filmz TV! :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: