Intensiteten er høj, og det er underholdningsfaktoren bestemt også. Skuddueller og snerrende skurke alene gør ikke en film spændende, og “Dredd” har da også meget mere end det. Den har en god dosis selvsatire og high-tech æstetik samt en lyst til at lege med mediet og skabe et univers, som virkelig suger sit publikum til sig. At den samtidig er interesseret i alle sine karakterer og intelligent nok til at kunne tåle en god gang filmvidenskabelig analyse kan kun betegnes som plusser. Men mest af alt er “Dredd” simpelthen bare forbandet god underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 doom WAD 12 år siden

utyske (73) skrev:
eg er nu heller ikke supervild med Imperial længere, sæderne er virkelig elendige, så jeg foretrækker næsten Cinemaxx sal 1, hvis det drejer sig om store film.

100 % enig. Jeg foretrækker så bare ikke Cinemaxx's publikum. Mage til snakkende og sms'ende tågehorn skal man lede længe efter.

Alt i alt foretrækker jeg Kinopalæet, og det er samtidig så heldigt at den ligger langt tættere på min bopæl.
Gravatar

#82 MMB 12 år siden

Doc Doom (72) skrev:
utyske (71) skrev:
Spørgsmål eller konstatering?

Jeg plejer at sidde ca. midt i salen, hvis jeg kan komme til det og i Imperial plejer jeg at sidde ud til gangen, så der rent faktisk er benplads, fordi det er der ikke meget af i resten af salen.

Også her. Faktisk sidder jeg altid i den sidste halvdel af salen

Konstatering! :-D

Jeg undgår helst Imperial helt, da de der tortur-cola-holdere gør at ens lår sidder i en skruetvinge, hvis man ikke er til premiere på egen film OG det er Hobitten OG man er en af dværgene.

Say what? Deres sæder er da mere end gode nok? Og i Imperial tror jeg ikke, man kan finde en dårlig placering overhovedet.

utyske (73) skrev:
Jeg er nu heller ikke supervild med Imperial længere, sæderne er virkelig elendige, så jeg foretrækker næsten Cinemaxx sal 1, hvis det drejer sig om store film.

Mindre film kan jeg sagtens nappe andre steder og BioCity, der ligger lige i nærheden og det er helt ok sale med gode sæder.

Umiddelbart føler jeg ikke, at der sædemæssigt er den store forskel på Imperial og Cinemaxx. Jeg foretrækker klart Imperial - også pga. stemning i lobbyen, men som biograf alene foretrækker jeg den også klart. :)

Doc Doom (81) skrev:
100 % enig. Jeg foretrækker så bare ikke Cinemaxx's publikum. Mage til snakkende og sms'ende tågehorn skal man lede længe efter.

Alt i alt foretrækker jeg Kinopalæet, og det er samtidig så heldigt at den ligger langt tættere på min bopæl.

Ja, Cinemaxx er også værre end Palads mht. snak, hvis du spørger mig. :)

Der er selvfølgelig altid de mindre biografer, hvor snak ikke er det store problem. Dog er Grand lidt af en pensionistfælde. :P
Gravatar

#83 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden

Foeller (82) skrev:
Umiddelbart føler jeg ikke, at der sædemæssigt er den store forskel på Imperial og Cinemaxx. Jeg foretrækker klart Imperial - også pga. stemning i lobbyen, men som biograf alene foretrækker jeg den også klart. .9

Jeg finder lobbyen lige larmende, uanset hvilken biograf jeg går i af de to, så det er mig ligemeget. Min primære anke ved Imperial er manglen på benplads og sæderne er lidt smallere end i Cinemaxx.

Mainstreambiografer er ofte småirriterende at komme i, uanset hvad, så taler vi stemning før filmen, foretrækker jeg Grand eller lign. biografer.
Gravatar

#84 MMB 12 år siden

utyske (83) skrev:
Jeg finder lobbyen lige larmende, uanset hvilken biograf jeg går i af de to, så det er mig ligemeget. Min primære anke ved Imperial er manglen på benplads og sæderne er lidt smallere end i Cinemaxx.

Mainstreambiografer er ofte småirriterende at komme i, uanset hvad, så taler vi stemning før filmen, foretrækker jeg Grand eller lign. biografer.

Really? :) Jeg finder ellers Cinemaxx' lobby ganske forfærdelig, nok også fordi den ligger lige op af Fisketorvet og der derfor altid er overcrowded. Imperial synes jeg klart er en af de bedste mainstreambiografer at komme i. Men måske jeg bare er heldig?

Hmm, ja, benpladsen kan du måske have ret i, men jeg sørger altid for at bestille plads ved gangen, så det er sjældent et problem. :)
Gravatar

#85 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden

Foeller (84) skrev:
Hmm, ja, benpladsen kan du måske have ret i, men jeg sørger altid for at bestille plads ved gangen, så det er sjældent et problem. :)

Det samme gør jeg, som skrevet ovenfor. :)
Gravatar

#86 MMB 12 år siden

utyske (85) skrev:
Det samme gør jeg, som skrevet ovenfor. :)

Det er også genialt. Alle sæder burde have en gang foran sig. =)
Gravatar

#87 Richard Burton 12 år siden

Cinemaxx eller Imperial? Tja, deres fremvisning af 2D film er kompromitteret af sølvlærreder og deres 3D er kompromitteret af en lorteteknologi, som er UANEDE LÆNGDER EFTER kvaliteten af Dolby 3D. Jeg vil savne lyden, men sgu ikke billedet.

Der er desværre få biografer tilbage, som IKKE har sølvlærreder og kun én Dolby 3D i København. Jeg vil stadig bruge Imperial ifbm. de store premierer, hvis ikke der findes et ikke-sølvlærred etablissement med en god fremviser andetsteds. Men det er kun grundet manglen på alternativer.

Men måske man blot skal købe sine egne 3D Real D briller, fremfor at benytte sig af de billige papmaché briller, som uddeles.

http://www.oakley.com/products/6629/24783
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#88 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden

Sandt at sige, synes jeg nu at 3D'en var bedre i sal 1 i Cinemaxx, end jeg tidligere har oplevet både samme sal og andre biografer.

Dredd er en af de få film, jeg faktisk vil anbefale at man ser i 3D, jeg kan ikke lige komme på andre film, når jeg har fået dem lidt på afstand.
Gravatar

#89 Richard Burton 12 år siden

utyske (88) skrev:
Sandt at sige, synes jeg nu at 3D'en var bedre i sal 1 i Cinemaxx, end jeg tidligere har oplevet både samme sal og andre biografer.

En teori jeg aldrig nogensinde kommer til at afprøve :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#90 MMB 12 år siden

Hmm, jeg tror kun jeg har set én 3D film i Imperial og én 3D film i Cinemaxx. Den sidste Harry Potter i Imperial og Hugo i Cinemaxx. Harry Potters 3D effekter var kedelige og overflødige, mens Hugo var ret så fantastisk i 3D. Men om oplevelsen kunne have været endnu bedre i en anden biograf, det er meget muligt. ;)

Skriv ny kommentar: