Intensiteten er høj, og det er underholdningsfaktoren bestemt også. Skuddueller og snerrende skurke alene gør ikke en film spændende, og “Dredd” har da også meget mere end det. Den har en god dosis selvsatire og high-tech æstetik samt en lyst til at lege med mediet og skabe et univers, som virkelig suger sit publikum til sig. At den samtidig er interesseret i alle sine karakterer og intelligent nok til at kunne tåle en god gang filmvidenskabelig analyse kan kun betegnes som plusser. Men mest af alt er “Dredd” simpelthen bare forbandet god underholdning.
Skriv ny kommentar:
#111 Michael Andersen 12 år siden
Det kan der være noget om :)
#112 doom WAD 12 år siden
* Jeg er også så gammel, at jeg kan huske, da det rent faktisk kostede en femmer at gå i biffen :-) Da jeg var knægt i Søborg i 70'erne og 80'erne, cyklede vi om søndagen ud til Gladsaxe Bio, hvor de i perioder viste gamle westerns for en flad femkrone søndag eftermiddag.
#113 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden
For mit eget vedkommende, er det uhyrlige sjældent at, en biograftur er rent faktisk er en 100+ kr. værd, især fordi jeg kan vente nogle måneder og købe filmen på blu-ray til 100-140 kr. hos Amazon og se den i min egen stue.
Hvis man finder en given oplevelse god/fantastisk eller lign., så bøder man jo gerne pengene. Jeg forstår fx. heller ikke folk der giver over 1000 kr. for at se en eller anden superstjerne i Parken, men der tilsyneladende nok der vil give den pris, til at man ofte kan sælge alle billetter, selv til såkaldte kunstnere, der optræder til playback.
Min største anke ved biograferne i øjeblikket er ganske enkelt, at man har en ret tvivlsom måde at drive forretning på, da man forsøger at narre forbrugerne til at købe billetter til 3D. Dette gør man ved at lade være med at reklamere for 2D-udgaverne, når der dukker forudbestillinger op og vente med at sætte 2D-udgaverne op. Det er naturligvis ren spekulation fra min side, men jeg kan da godt forestille mig, at en del forbrugere, som ikke bruger meget af deres fritid på en filmside, køber de dyrere billetter til 3D-udgaverne, simpelthen fordi de ikke er klar over, at der kommer en billigere 2D-udgave og ikke fordi de nødvendigvis er interesseret i at betale ekstra.
Udover den tvivlsomme måde at drive forretning på, er der naturligvis også manglen på god opførelse blandt publikum og manglen på dendér magiske følelse der var ved at gå i biffen før i tiden, måske fordi jeg kan opnå næsten det samme derhjemme, bortset fra, at jeg kan se filmen med røven bar, drikke øl imens og ligge på sofaen, hvis jeg lyster det.
#114 duuk74 12 år siden
Jeg kan godt lide at gå i biografen, men hvis det koster hvad det koster nu, så bliver det ikke til mange film om året.
#115 Kyllingebenet 12 år siden
#116 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden
Hvis man lavede sådan et kort, kunne jeg sagtens leve med nogle begrænsninger, som fx. at betale lidt ekstra for at se 3D-forestillinger og helaftensforestillinger eller måske begrænsninger mht. hvornår på dagen man kan bruge det.
Dog skulle det ikke være begrænset til Nordisk Film, men gerne dække så mange biografer som overhovedet muligt, så man eksempelvis også kunne suse i Grand fra tid til anden.
#117 Highland Park 12 år siden
De viser ikke "Dredd" men har generelt et bredt udvalg af film på programmet, og salen er som den eneste i København udstyret med Dolby 3D.
#118 Michael Andersen 12 år siden
65kr. Det er fandeme en god pris. Den kan jeg ikke stikke :) Det beviser bare at det kan betale sig at shoppe lidt rundt.
#119 Highland Park 12 år siden
#120 PredatorX 12 år siden
Den skal da tjekkes ud.