Intensiteten er høj, og det er underholdningsfaktoren bestemt også. Skuddueller og snerrende skurke alene gør ikke en film spændende, og “Dredd” har da også meget mere end det. Den har en god dosis selvsatire og high-tech æstetik samt en lyst til at lege med mediet og skabe et univers, som virkelig suger sit publikum til sig. At den samtidig er interesseret i alle sine karakterer og intelligent nok til at kunne tåle en god gang filmvidenskabelig analyse kan kun betegnes som plusser. Men mest af alt er “Dredd” simpelthen bare forbandet god underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 11 år siden

Feeeeeeeeeedt.
War. War never changes.
Gravatar

#22 Frederik 11 år siden

Smutter nok ind og ser den, efter en del gode anmeldelser. Bare ærgerligt at filmen har klaret sig af helvede til økonomisk i USA.
Gravatar

#23 kb420 11 år siden

Minder meget om filmen: The Raid: Redemption 2011

Men husk på søndag koster det kun det halve at se film i bio!
Gravatar

#24 Morten1 11 år siden

Giver den mening at se i 3D eller kan den undværes som i 99% af tilfældende?
Gravatar

#25 bjarke 11 år siden

Morten1 (24) skrev:
Giver den mening at se i 3D eller kan den undværes som i 99% af tilfældende?

- well, kunne godt lide den i 3D - og ja, synes det giver mening, i dette tilfælde på den der gimmick-agtige måde - good stuff. Og eller kan man vente til d. 11. oktober, hvor 2D-versionen bliver mulig at se i biffen...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#26 Morten1 11 år siden

bjarke (25) skrev:
- well, kunne godt lide den i 3D - og ja, synes det giver mening, i dette tilfælde på den der gimmick-agtige måde - good stuff. Og eller kan man vente til d. 11. oktober, hvor 2D-versionen bliver mulig at se i biffen...


Bare det har en mening. Synes Jackass er fin i 3D hvorimod Alice i Eventyr er lidt unødvendig
Gravatar

#27 Slettet Bruger [814608353] 11 år siden

Som andre har skrevet, kan du evt. nappe den i 3D på søndag, så er det halv pris. Jeg regner selv med at se den i Cinemaxx.
Gravatar

#28 bjarke 11 år siden

Morten1 (26) skrev:
Bare det har en mening. Synes Jackass er fin i 3D hvorimod Alice i Eventyr er lidt unødvendig

- well, nu er filmen tænkt i 3D - og så synes jeg også, at den skal ses sådan - men ja, det giver mening at se den i 3D :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#29 Morten1 11 år siden

bjarke (28) skrev:
- well, nu er filmen tænkt i 3D - og så synes jeg også, at den skal ses sådan - men ja, det giver mening at se den i 3D :)


cool tak.
Så må jeg se den i 3d selvom jeg ikke er meget for det ;)
Jeg har et kæmpe problem med de der briller. Synes det blokere dele af min "normale" udsyn
Gravatar

#30 bjarke 11 år siden

Morten1 (29) skrev:
cool tak.
Så må jeg se den i 3d selvom jeg ikke er meget for det ;)
Jeg har et kæmpe problem med de der briller. Synes det blokere dele af min "normale" udsyn

...hmm - well, det er ikke alles øjne, der er lige gode til det der 3D-hejs, men projektionen skal også være god og ikke mindst ens placering i forhold til lærredet. Men ja, nup den i 3D, hvis muligt :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk

Skriv ny kommentar: