“Drive Angry” er ikke en Nicolas Cage-bundskraber à la “The Wicker Man” eller “Next”, men den er bestemt heller ikke på niveau med perler som “Orkidé-tyven” eller “Leaving Las Vegas”. I stedet befinder Patrick Lussiers 3D-actionbrag sig i middelmådighedens gråzone sammen med metervarer som “Bangkok Dangerous” og “Knowing”, og havde det ikke været for en tilpas dosis selvironi og en fænomenal birollepræstation af William Fichtner, var “Drive Angry” formentlig fluks røget i glemmebogen. Diskens AV-præsentation er fremragende, og ekstramaterialet er nogenlunde, men kun Cage-fans bør overveje at investere i denne Blu-ray. Nysgerrige sjæle bør lægge ud med at leje den.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Collateral 12 år siden

Thomas E. Nielsen (10) skrev:
Rigtig fin anmeldelse. Jeg er enig langt hen ad vejen, selv om jeg nok ville betone kitch-momenterne mere end du gør. Jeg begyndte som sagt blot at kede mig. Jeg gav den 4/10 på IMDb, men overvejde 5/10. Jeg kan se du i ord er meget enig med Filmz's anmelder.


Jeg har noget gladere for Cages præstation end filmz' anmelder er det :) Ikke fordi hans præstation er enormt fantastisk, men den er bare super underholdende som kun Cage kan være det IMO.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12 Hr. Nielsen 12 år siden

Collateral (11) skrev:
Jeg har noget gladere for Cages præstation end filmz' anmelder er det
Det er rigtigt nok, men jeg bemærkede især at i begge fremhævede William Fichtner, som faktisk var ret underholdende, sarkastisk, karismatisk og morsomt tvetydig:) Hans stemmeføring kunne jeg rigtigt godt lide!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13 Collateral 12 år siden

Thomas E. Nielsen (12) skrev:
Det er rigtigt nok, men jeg bemærkede især at i begge fremhævede William Fichtner, som faktisk var ret underholdende, sarkastisk, karismatisk og morsomt tvetydig:) Hans stemmeføring kunne jeg rigtigt godt lide!


Men han er også svær at komme udenom. Hans scener fik mig rent faktisk til at grine, og det tror jeg trods alt ikke der er noget andet i filmen der gør. Særligt scenen hvor han benytter sig af en meget taktisk velplaceret "kunstpause":

"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14 bjarke 12 år siden

Thomas E. Nielsen (12) skrev:
Det er rigtigt nok, men jeg bemærkede især at i begge fremhævede William Fichtner, som faktisk var ret underholdende, sarkastisk, karismatisk og morsomt tvetydig:) Hans stemmeføring kunne jeg rigtigt godt lide!


Jep, Fichtner er bestemt et lyspunkt i en desværre noget ujævnt film. Men skønt med en film, der bare giver los - også selvom skidtet ikke køres helt vellykket i mål - læs evt. lidt mere om min mening her, if interested :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#15 bjarke 12 år siden

[quote=Collateral (13)]Særligt scenen hvor han benytter sig af en meget taktisk velplaceret "kunstpause": HA :) jep - meget subtilt og kækt lavet. Han omtaler også selv netop denne kunstpause i ekstramaterialet...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#16 Hr. Nielsen 12 år siden

Collateral (13) skrev:
Særligt scenen hvor han benytter sig af en meget taktisk velplaceret "kunstpause":
Ha ha ha, fantastisk ja:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17 Hr. Nielsen 12 år siden

bjarke (14) skrev:
læs evt. lidt mere om min mening her, if interested :)
Du rammer ganske godt den oplevelse jeg havde. Jeg mistede desværre blot interessen et stykke inde i filmen.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#18 Collateral 12 år siden

bjarke (14) skrev:
Jep, Fichtner er bestemt et lyspunkt i en desværre noget ujævnt film. Men skønt med en film, der bare giver los - også selvom skidtet ikke køres helt vellykket i mål - læs evt. lidt mere om min mening her, if interested :)


Jeg kan ikke gennemskue det forvirrende layout, så kan ikke rigtig få lov at læse hele anmeldelsen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19 bjarke 12 år siden

Thomas E. Nielsen (17) skrev:
Du rammer ganske godt den oplevelse jeg havde. Jeg mistede desværre blot interessen et stykke inde i filmen.

...jep, den mister lidt pusten - men synes den får fornyet styrke i den skøre finale :)

Collateral (18) skrev:
Jeg kan ikke gennemskue det forvirrende layout, så kan ikke rigtig få lov at læse hele anmeldelsen.

"Forvirrende layout"? Der har lige været en mindre update af sitet, men desværre stadig med et par rettelser hist og her, bl.a. den op-delte overskrift - men det bliver fikset. Hvis det da er den du refererer til - ellers kan jeg nu ikke se det forvirrende :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#20 Collateral 12 år siden

bjarke (19) skrev:
"Forvirrende layout"? Der har lige været en mindre update af sitet, men desværre stadig med et par rettelser hist og her, bl.a. den op-delte overskrift - men det bliver fikset. Hvis det da er den du refererer til - ellers kan jeg nu ikke se det forvirrende :)


Der står klik videre for at læse den fulde anmeldelse, men hvor skal jeg klikke?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: