David Cronenberg spiller russisk roulette med “Eastern Promises”, hvor voldsforherligelse og hævnmotiver træder i forgrunden for filmens mere personlige islæt. Ikke desto mindre er skuespillet kompetent – dog uden at være en Oscar-nominering værdig – og så rummer den trods alt et par skarpslebne pointer foruden enkelte overraskelser gemt i instruktørens ærmer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Dragon_Claw 15 år siden

Best naked fight EVER!
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#2 filmz-smedt-meister 15 år siden

Synes da det er en herre god film... Cronbergs bedste

5/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#3 filmz-Anarion 15 år siden

Forstår ikke al hypen over denne film.. Synes bare den manglede et eller andet, der var ikke nogen vild spænding efter min mening.

Og så synes jeg det ødelagde filmen at Viggo skulle være god, altså undercover for FSB, hvorfor kunne han ikke bare være en mafia-håndlanger med samvittighed?
Gravatar

#4 Kruspe 15 år siden

Nok nærmest 2007s bedste film i mine øjne! (Kun overgået af No Country...) Viggo er supercool i denne film...
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#5 tiany 15 år siden

Super film, Viggo Mortensen spiller meget overbevisende. 5/6
Valar morghulis
Gravatar

#6 filmz-Is 15 år siden

Meget velspillet og gennemtænkt film!
Viggo Mortensen leverer nok sin bedste præstation nogensinde. :-)

5/6
Gravatar

#7 elwood 15 år siden

Som jeg skrev i What we saw tråden i sin tid, om sauna scenen.

Det var lidt ligesom når man ser en mand i tv blive ramt i skridtet af et styrt eller ligende, hvor man nærmest kan føle hvor ondt det må gøre på sig selv.

David Cronenberg er en sygg... mand 8-)

Men til det modsatte køn kan scenen både være tiltrækkene og "afskylig" på samme tid.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 The Insider 15 år siden

God film, men kan ikke komme i tanke om en mere ordinær eller traditionel Cronenberg-film. Viggo er fantastisk, men Watts er lige så uinteressant som hendes endimensionale karakter. Enig med karakteren.
War. War never changes.
Gravatar

#9 smalieux 15 år siden

Jeg synes nu Viggos oscarnominering var fuldt fortjent!
Gravatar

#10 sluppermand 15 år siden

En rigtig god film, men på ingen måde en af Cronenbergs bedste, den havde været mere min kop te, hvis det kun havde handlet om den russiske underverden.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.

Skriv ny kommentar: