Mange af de tidligere films fejl er dog stadig intakte, og ligesom den forrige film plages også “Eclipse” af at være for lang og at bruge alt for meget tid på snak. Sidstnævnte bliver ikke mindst trættende, eftersom vore hovedpersoner ikke lader til at have frygtelig meget at bidrage med andet end at gentage de samme fraser om og om igen. ”Jeg skal nok få dig,” ”Lad os vente lidt endnu,” ”Forvandl mig,” ”Nej, jeg vil ej” osv.

Alligevel formår “Eclipse” at være en ganske underholdende affære, som fortæller en mere vedkommende historie end de tidligere kapitler og endda har overskud til at pjatte lidt med sine egne konventioner. Til undertegnedes store overraskelse kunne der alligevel blæses lidt liv i de udøde.

Se også: Filmz TV: Bag om “Eclipse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 13 år siden

Billede 1
Shirtless standoff in five... four... three...


Billede 2
Dammit! I could swear there was a pair of breast right here a moment ago


Billede 3
Arrggg shit shit... no toilet paper!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 Ash 13 år siden

God anmeldelse... Fandt det ualmindeligt sjovt, at en af de mest brugte linjer i filmen er: "Nej, jeg vil ej!"

Anyway, tror heller aldrig jeg får set den her, selvom David Slade styrer løjerne...
Gravatar

#13 gizmomis 13 år siden

God anmeldelse :-) og klart den bedste af de 3 film, med god balance mellem de forskellige elementer og klart bedre skuespil .. har dog et par yngre bekendte som var skuffet, de mente der var for lidt snak om følelser.. er dog ikke enig.. filmen kan aldrig blive 100 % som bøgerne da tanker og følelser er svære at få med uden at det bliver langtrukkent og kedeligt..
Gravatar

#14 Nicki52 13 år siden

Jeg har nu set den. Det her har været seriens bedste film indtil videre for den får ikke lov til at være kedelig. Når den lige er på nippet til at blive kedelighed, sker der noget spændende.
Men jeg vi rose filmens manuskriptforfatter der har skrevet de nyfødtes synsvinkel og Victorias. Og når man har læst bogen, er alt det tilstrækkeligt at have med. Jeg håber de tager det med hvor Bella fortæller Charlie de skal giften i næste film, for det var virkeligt komisk. Da jeg læste i Eclipse at Bella gav Jacob en på hovedet, men forstuvede hånden, var jeg ved at dø af grin fordi det var så komisk. Jeg kan godt lide at Kristen Stewart laver sin egen version af Bella, ikke bogens version.
Gir den fem stjerner. Må lige ændre mine karakter ved etteren og toeren, hvis jeg har overreageret.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#15 Lady Arwen 13 år siden

Enig i at 3eren er den bedste hidtil! Noget som jeg (og mine veninder jeg så den med) var meget glade for, var at der var tid til at tage både Rosalie og Jaspers historier med og at man holdt sig ret tæt til bogen. Der er også en fin balance mellem action og "kærlighedsdramaet"! Synes i det hele taget, at filmen er vellykket og skuespillet fungerer fint :)
Nå ja og så skal man da også lige fangirle en lille smule (når det nu er Twilight, er det jo et must) : Der er jo så mange lækre fyre med i den film "iiiiiihhh" ;D Pæne varulve(shapeshifters) og dejlige vampyrer gør da ikke filmen dårligere ;)

5/6 herfra :)
Doctor Who <3
Gravatar

#16 filmz-ab 13 år siden

Pyha. Selv med de laveste forventninger stinker filmen. Den tredje del har ikke rykket sig en meter siden sidst, og det hele virker som en tam gentagelse af New Moon. Bella kæmper stadig med folkeskole problematikker, og filmen dvæler stadig ved alt for mange ligegyldigheder og ugebladsromantik. Det er så blankpoleret fremstillet, at det gør helt ondt. Kampscenerne er dog vældig underholdende i sig selv, men når de kommer så sent i filmen, så er det næsten lige meget. Godt nok er jeg heller ikke målgruppen, men folkene bag her må da kigge lidt på de mange vellykkede animations film der er udkommet de senere år, hvor der både er lidt til børn, unge og voksne. Catherine Hardwicke fik klicheerne til at glide nemmere ned i den første film, men hun forstod opgaven bedre, hvis man spørger mig.

2/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#17 filmz-Bruce 13 år siden

#16 Hvorfor kigge til animationsgenren og alle målgrupper, når (som jeg forstår det) serien er så dedikeret teenage pigerne og åbenbart succesfuldt rammer deres behov og opfylder dem?

Skulle man fjerne sig fra forlægget for at få flere til at se filmen, mainstream-ificere sagaen endnu mere?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 filmz-ab 13 år siden

#17

Hardwick forstod jo netop opgaven bedre (måske derfor hendes version ikke tjente så meget som de andre). Også med tanke på, at hun netop har arbejdet med filmen Thirteen, som virkelig er en hård film om teenagere og ikke så blankpoleret, som de ellers fremstiller det i denne serie.

Succesfuldt økonomisk, men uden værdi - ifølge mange eksperter og anmeldere, som du jo burde tage for gode varer, ik? :-)

You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#19 filmz-Bruce 13 år siden

#18 Jo og deres gennemsnitlige rating på lidt over 50% passer godt overens med min oplevelse af filmen. Jeg har ikke læst bøgerne og med det materiale der er at arbejde med og publikummet, så har jeg aldrig troet, at man fik Shakespeare ud af det. Men jeg synes, at serien succesfuldt har ramt noget, som målgruppen kan lide. Og så ser jeg ingen grund til at tilpasse indholdet til andre.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 filmz-ab 13 år siden

#19

Eclipse fik lidt over 50% og Twilight 50%, mens New Moon 27%

Tjo - målgruppen er tilfredse - og det siger meget eller? :-) Jeg synes nu stadig, at filmene kunne ha' været bedre, og det er for så vidt det jeg vil frem til. Måske mere i stil med Thirteen, og minde blankpoleret i det hele taget, så kunne man som voksen i det mindste holde dem ud.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: