Mange af de tidligere films fejl er dog stadig intakte, og ligesom den forrige film plages også “Eclipse” af at være for lang og at bruge alt for meget tid på snak. Sidstnævnte bliver ikke mindst trættende, eftersom vore hovedpersoner ikke lader til at have frygtelig meget at bidrage med andet end at gentage de samme fraser om og om igen. ”Jeg skal nok få dig,” ”Lad os vente lidt endnu,” ”Forvandl mig,” ”Nej, jeg vil ej” osv.

Alligevel formår “Eclipse” at være en ganske underholdende affære, som fortæller en mere vedkommende historie end de tidligere kapitler og endda har overskud til at pjatte lidt med sine egne konventioner. Til undertegnedes store overraskelse kunne der alligevel blæses lidt liv i de udøde.

Se også: Filmz TV: Bag om “Eclipse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Nicki52 13 år siden

Jeg har lige set Taylor Lautner i Letterman og hold kæft han var bleg. Stadig mørkere end Robert Pattinson, men han bliver i færdfald sprøjtet til med brun creme inden en film.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 13 år siden

Wow! Den var jo til at holde ud! De to første film anser jeg som pinlige forsøg på at være film... deres tempo og indhold er helt ad helvedes til, og instruktørerne har ikke kunne presse en udholdelig præstation ud af noget af castet. Eclipse har da stadig sine cringe-worthy øjeblikke.
Scenen i soveværelset hvor Bella og Edward diskuterer sex og ægteskab kører i den samme rille i hvad... 5 minutter?
Men som helhed kan den snildt sammenlignes med de andre film, blot tilsat selvironi, velfungerende spænding, acceptabelt skuespil og en fin instruktør. Der er stadig problemer med tempo hist og pist, men jeg var sgu godt underholdt alligevel. 3-4/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: