Selv om Tom Cruise ligner Tom Cruise, så stod min fordom ikke i vejen for denne uforpligter af en film, der er, hvad den er. Men det er næsten umuligt at savne dybde og refleksion, når man er så godt underholdt, som jeg var. Doug Liman kan det skidt. Og med undtagelse af en slutning uden kant, så sætter filmen næsten ikke en fod forkert. Fik jeg nævnt, at der er robotdragter, der omdanner soldaterne til masseødelæggelsesvåben?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Slettet Bruger [4120651585] 9 år siden

Og så lidt til filmen, da jeg kun havde adgang til en iPad, lige efter jeg havde set den.

De to eneste problemer ved filmen for mit vedkommende er slutningen og at man åbenbart ikke kan lave en film med to personer af modsatte køn, uden at skulle kaste et unødvendigt kærlighedsplot ind i historien.
Gravatar

#22 Ispep 9 år siden

#20 + 21

Bare i orden.

Kærlighedsplottet var også unødigt, som jeg gerne ville have været foruden (selvom det var lavmælt). Derudover, så havde jeg også et problem med den del af filmen hvor Cruise mistede sine "kræfter".
Herefter blev filmen næsten endnu "vildere" selvom hans liv var i større fare, hvilket for mig blot gjorde filmen mere standard og kedelig. Action scenerne var for det meste kedelige, rodede og ikke særligt opfindsomme, så den del trækker desværre også ned for mig. Limans styrke var at holde godt styr på fortællingen og guide os igennem plottet uden at gentage sig selv i ihjel. Derfor blev filmen ganske underholdende.


Gravatar

#23 Nagash 9 år siden

Helt enig med kærlighedspjattet. Det trak den ned på 4½ ud af 6 for mig. Ellers er jeg meget enig med anmeldelsen. Det var sgu rigtig godt action underholdning.
Gravatar

#24 voyager 9 år siden

5 ud af 6 herfra :)
Gravatar

#25 Lord Beef Jerky 9 år siden

Jeg er på Ispeps side. 6-7/10 herfra. Mine anker er ikke så meget kærlighedshistorien, men mere det Ispep nævner i sin spoiler. Første halvdel var klart bedst.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#26 Kviesgaard 9 år siden

Ganske ok film. Bestemt en biograf-tur værd, men nok heller ikke mere. Blundt gør det godt med det, hun har at arbejde med. Cruise leverer hvad han skal ( Cruise-control? ). Alt i alt en se-værdig film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#27 T. Nielsen 9 år siden

7/10 herfra. Megaunderholdende og længe lå jeg til en karakter højere. Hverken det lille ligegyldige kærlighedstwist eller det Ispep nævner i spoiler trak ned (selv om det heller ej trak op) Min største anke, er at der efter et ok medrivende klimaks, lige skal dikteres en slutning som jeg kunne tro producenten havde krævet (kender ikke bogen, så muligt den er tro mod den, men det er stadig åndssvagt:)
Baby, it's cold outside
Gravatar

#28 Giraffen 9 år siden

Kan maks snige mig op på 3/6 stjerner. Præmissen er fin og filmens første halvdel fungerer klart bedst, men jeg fandt ærlig talt ikke actionscenerne særligt medrivende, kærlighedsplottet var unødvendigt, det er dog kun et mindre kritikpunkt, og slutningen er en rigtig Hollywood slutning af den værste skuffe.

Den eneste grund til jeg så filmen var på grund af den absurd gode kritik og det kunne den bestemt ikke leve op til. Lige som jeg havde fået min tiltro til sommerblockbusteren tilbage, takket være X-Men: DOFP, viser EOT at X-Men var undtagelsen i et hav af middelmådighed.
Gravatar

#29 B.Pedersen 9 år siden

tja jo en nogenlunde film, men absolut ikke en film man gider se igen, Tom drengen gør det som han plejer, meeen den fanger ikke rigtig, 3 stjerner, lyden 4 stjerner.

Skriv ny kommentar: