“Elefantmanden” er en af filmhistoriens mest hjerteskærende og bevægende værker. Alle skuespillerne mønstrer ufejlbarlige kraftpræstationer, billedsiden er dyster og fortryllende, og replikkerne er uforglemmelige. Det er måske ikke David Lynch’ mest slagkraftige film, men det er muligvis hans bedste – et mesterværk, hvori alt går op i en højere enhed. AV-præsentationen er ikke just fantastisk, og udgivelsen indeholder næsten intet ekstramateriale. Men ligesom alle de andre film, Sandrew Metronome i øjeblikket genudgiver på dvd, er “Elefantmanden” billig, og derfor bør alle, der ikke allerede ejer filmen, øjeblikkeligt smide den i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 lagoni 16 år siden

Jeg så den for 5-6 år siden vist og den sagde mig absolut intet. Kan stort set ikke huske den, så kan ikke ha' gjort det store indtryk. Husker den lidt som kedelig og intetsigend. Kan godt være jeg burde give den en chance til, men tror ærligt talt ikke det er noegt jeg gider.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#12 Kram 16 år siden

Puha, det er jo efterhånden MANGE år siden, at jeg så den sammen med den gamle, var en meget ung knøs, og det vækker absolut minder frem at læse om filmen igen. Kan huske at den gjorde stort indtryk på mig, og den gamle var lidt urolig for om jeg måske var for ung på det tidspunkt.

Men intet mindre end en fantastisk film, som absolut kan genses.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#13 filmz-"K" 16 år siden

#11

Det er ikke dig, der skal give "Elefantmanden" een til chance, men "Elefantmanden", der skal give DIG een til chance ;-).

Gravatar

#14 filmz-DocDoom 16 år siden

11: Elefantmanden er max efter dig nu. Pas på.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#15 Skeloboy 16 år siden

#11, så må du vist hellere lige få den set igen:)

Der er rigtig mange smukke scener i den og den giver også stof til eftertanke
Gravatar

#16 lagoni 16 år siden

Jeg har lige fået lidt gratis leje hos lovefilm.dk, så ville leje den der - under 'Flere anbefalinger' står 'Babar 2: Elefantbyen'... Det er da lidt sjovt :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#17 cansi 16 år siden

Fantastik film

Men forstod aldrig blev moren voltaget af elefanterne eller hvad???

Gravatar

#18 filmz-"K" 16 år siden

#17

Seriøst?

Nej, naturligvis ikke. Hans misdannelser giver ham en smule lighed med en elefant, deraf navnet. Historien i filmen - om elefanterne (husker ikke præcist, hvordan det er) - var bare for at trække folk til det cirkus, han var i.

ps. En elefants ynglekæp er abnormt stor, og ville i tilfælde af voldtægt flække en kvindes underliv.
Gravatar

#19 Bates 16 år siden

LOL!
Gravatar

#20 chandler75 16 år siden

Er det ikke noget med, at hans mor blev trampet på af elefanter i cirkuset mens hun var gravid, og at det skyldtes hans misdannelser?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: