“Elefantmanden” er en af filmhistoriens mest hjerteskærende og bevægende værker. Alle skuespillerne mønstrer ufejlbarlige kraftpræstationer, billedsiden er dyster og fortryllende, og replikkerne er uforglemmelige. Det er måske ikke David Lynch’ mest slagkraftige film, men det er muligvis hans bedste – et mesterværk, hvori alt går op i en højere enhed. AV-præsentationen er ikke just fantastisk, og udgivelsen indeholder næsten intet ekstramateriale. Men ligesom alle de andre film, Sandrew Metronome i øjeblikket genudgiver på dvd, er “Elefantmanden” billig, og derfor bør alle, der ikke allerede ejer filmen, øjeblikkeligt smide den i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-kikuchiyo 16 år siden

En film der gør ondt i sjælen på en måde som meget få andre film er i stand til.

Det i sig selv er en bedrift og filmen fortjener at stå blandt de allerbedste nogensinde.
Gravatar

#32 Skeloboy 16 år siden

#31, så er det godt man bagefter kan se The Straight Story...den varmer en helt ind i sjælen
Gravatar

#33 filmz-moonbird 16 år siden

hvor er det trals der ikke er gjordt mere ved den DVD udgivelse for det fortjener den.

det er en af de få film jeg virkelig har grædt in lille tåre for, der er efterhånden et par år siden jeg har set den, men jeg kan bare huske den. den er så smuke, skræmmende og sørgelig på sammetid, alle burde se den, den sætter mange ting i et nyt lys
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#34 filmz-smedt-meister 16 år siden

En af de største mesterværk med den sørgligste historie... Fed anmeldse 6/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.

Skriv ny kommentar: