Glimrende udgivelse over hele linien, en udmærket film der er præsenteret på noget nær optimal vis. Godt gået af den franske instruktør der dog ikke helt formår at gentage succesen fra sit forrige værk.
Glimrende udgivelse over hele linien, en udmærket film der er præsenteret på noget nær optimal vis. Godt gået af den franske instruktør der dog ikke helt formår at gentage succesen fra sit forrige værk.
Skriv ny kommentar:
#1 myggen 19 år siden
5/6
#2 bobber 19 år siden
Det er ærgerligt, for hvis denne film ikke mindede om en kopi, ville den nemt få et stort 5/6 og være meget tæt på et 6/6. I stedet kæmper den for ikke at ryge ned på 4/6 - hvilket kun med nød og næppe lykkes.
5/6
#3 myggen 19 år siden
Men det kan jo så være, at Amélie nu er ødelagt for mig :)
#4 ks 19 år siden
5/6 Herfra, og det er mest fordi filmen holdt mig fast, og så synes jeg nærmest den visuelle stil alene skal stå for over halvdelen af de 5 stjerner, for hold da kæft! Det er sjældent man ser en film, der er fotograferet så flot!
#5 filmz-Dennis 19 år siden
Filme var en skuffelse for mig. Jeg syntes den var langtrukken og at der manglede kød på historien til at kunne retfærdigøre det meget store persongalleri.
Det føltes som om plottet "skulle" snøres en extra gang for at vildlede publikum istedet for at lade det være en naturlig del af handlingen.
Det er en flot film. Ingen tvivl om det og han bruger, som også bliver sagt, farverne og kontrasterne helt fantastisk. Ligesom Soederbergh i "Traffic".
Jeg syntes dog også alvoren i skyttegravene, forbliver lidt tragikomisk. Når folk bliver stukket ned, kaster de armene op og falder bagover, som en gammel sort/hvid film.
Krigsscenerne er under ingen omstændigheder så realistiske, som vi er vant til fra de "amerikanske" film.
3/6 herfra.
#6 filmz-erik sjon 19 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0416496/
#7 Corgan 19 år siden
Hmm... hvor finder man den danske 2-disc udgave som bliver anmeldt her? Hverken Axelmusic, Laserdisken eller TP Musik ser ud til at have den.
#8 myggen 19 år siden
#9 chandler75 19 år siden
#10 Corgan 19 år siden
#8:
Ser man på bagsiden af det link, så indeholder ekstra materialet kun: Commentary, Trailers og Soundtrack promo.
#9:
Hvis det er denne her du mener, så står der "Antal Plader: 1".