Der er mange ting man kunne slå ned på i “Eragon”, men først og fremmest viser filmen med al tydelighed, at det ikke er nok bare at have et populært forlæg. Episke fortællinger kræver troværdige og komplekse karakterer, for at vi kan føle med dem – og føle, at der er noget på spil. Måske er der noget på spil i “Eragon”, men vi har glemt det så snart filmen er færdig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#119: Det vælger jeg at tage som et kompliment ;)

#120:
Jeg synes at der er mange af dem der lyder som om, at det de mener er det rigtige.
: Er det ikke meget normalt at man synes, at det man siger er rigtig (med mindre man bevidst lyver, enten for andre eller for én selv)? Sådan har jeg det da i hvert fald som regel...

Men spøg til side, kan godt til dels følge din kritik, om at nogle folk herinde har en tendens til at præsentere ting som indiskutabelt fakta, men det må man vel så bare sætte sig ud over og forsøge at tage diskussionen alligevel.

Og så synes jeg stadig, at Eragon stinker! ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#122 duuk74 17 år siden

ERAGON STINKER, OG DET ER RIGTIGT!!!
(bemærk brugen af caps-lock og !!!, dette understreger vigtigheden og rigtigheden af mit udsagn)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#123 filmz-sarabay 17 år siden

#118...ja jeg skriver selv!
Min opstilling og tegnsæstning var ikke for god i mit indlæg, det vil jeg godt give dig ret i...men det gik også lidt stærkt da jeg skrv det:-/
Jeg plejer altså ikke være så sjusket i min måde at skrive på, vil jeg godt lige forsvare mig!
Gravatar

#124 filmz-sarabay 17 år siden

#121:
Hvor vidt Eragon er god eller ej, bliver vi vidst ikke enige om;)...men tak fordi du, til dels, kan følge min kritik!
Gravatar

#125 filmz-Bruce 17 år siden

Tror jeg har set Eragon 3-4 gange nu. Men mest fordi min datter er vild med den og så springer vi de farligste scener over. Set med de briller på, vil jeg mene Eragon er mere en børnefilm end en voksenfilm, det er blot de voldsomste scener, som falder igennem, ellers ville den blive en succes og fange en anden og mindre kritisk målgruppe :)

Malkovich rolle hele filmen igen er jo decideret patetisk, når man ser på filmens 15 rating. Man ser ham i dette mærkelige rum på et slot fra en vinkel som skal pointere mandens ondskab, i flere scener og han er nærmest karikeret som figur og med sine umådeligt ringe replikker. Har manden ikke et liv, siden han blot sidder i den skide stol og venter på informationer fra hans troldmand? Man vil kun kunne tage ham/det alvorligt, hvis det havde været en PG-7 eller PG-11 film. Men så vil jeg til gengæld også sige, at han ville være perfekt.

Jeremy Irons har adskillige replikker, hvor udtalelsen/udførelsen er stjålet fra en anden film. En af de første scener, hvor han optræder, sidder han under noget jagtbytte, døde fugle og han bliver anklaget for at have skudt kongens bytte (Robin Hood anyone?). Måden han kommenterer anklagerne på "uuhhhh", "aaaah" i tilknytning til hans ansigtsudtryk, er tyvstjålet, men kan ikke lige komme på hvorfra. Og så er der måden han skal udtale ordet Galbatorix på i indledningen, hvor han nærmest får brækfornemmelser for at gøre navnet så spændende som muligt, nu Malkovich ikke formår det.

Bottomline. Med voksenbriller på, hvis jeg så denne film alene, ville jeg nu nok ende på en 3-4/10. Hvis jeg tilgengæld skal bedømme udfra, at her er tale om en børne eventyrfilm, ja så vil jeg være langt mildere, da den vil være en succes for alle børn med høj gensynsværdi, hvis blot man lige springer en 3-4 scener over. Så vil jeg give den 7-8/10.

Men sådan er der jo så meget :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: