Der er mange ting man kunne slå ned på i “Eragon”, men først og fremmest viser filmen med al tydelighed, at det ikke er nok bare at have et populært forlæg. Episke fortællinger kræver troværdige og komplekse karakterer, for at vi kan føle med dem – og føle, at der er noget på spil. Måske er der noget på spil i “Eragon”, men vi har glemt det så snart filmen er færdig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 filmz-sarabay 17 år siden

jeg tænkte nu på de dårlige anmeldelser...dem er der stor flertal af!!!
Gravatar

#112 PredatorX 17 år siden

Men det er der vel også en grund til så?

-At du så kan være uenig er jo kun godt. Der er jo intet sjovt i altid at være enig i, hvad andre siger og mener.

Der er bestemt mange der har fået kraftige insirationer fra Tolkien, bla Dragonlance serien, men det kan jo også gøres på en ordentlig måde så det ikke bare er ren tyveri.

Btw hvis noget er sindsygt godt og originalt skrevet, så er det klart imponerende hvis det kommer fra en 15 årigs hånd, men hvis det middelmådigt og tyvagtigt, synes jeg ikke man skal have succes bare fordi man KUN er 15 år. (Nej jeg har ikke læst bøgerne).
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#113 Old Son 17 år siden

#111 Slet ikke nok - fire stjerner i både Politiken, Berlingeren og Cinemazone. Det er efter min mening tre for mange, når der er tale om en film, der ganske enkelt har været lavet før:

http://www.anti-shurtugal.com/starwars.htm

Det er da til at kaste op/dø af grin over! Og det der med at være imponeret over en bog, fordi forfatteren kun var 15 år... :P
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#114 filmz-Aras 17 år siden

Har personligt ikke selv læst bogen, så den kan jeg ikke udtale mig om. Men filmen derimod lægger altså optræk til bl.a. Ringenes Herre. Det er ikke fordi jeg bevidst sammenligner de to film med hinanden, men nærmere fordi Eragon har så mange lignende scener.
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#115 Bohemian 17 år siden

yep..så fik jeg også set den..

...........

...

.
.

Mer' har jeg ik' at sige om den film.
Free in serenity.
Gravatar

#116 filmz-sarabay 17 år siden

Det er da utroligt hvordan i kan kritisere den film...til jer som siger, at bogen kun er for børn ligesom Harry Potter vil jeg lige sige mig uenig i det! Der er da nogle voldsomme scener i begge film og mange vil faktisk slet ikke have deres børn til at læse eller se Harry Potter fordi den er blevet for uhyggelig. Nå men tilbage til Eragon...jeg vil lige sige at jeg er en stor læser og har læst mange bøger, både fantasy, historiske, kærligheds og gyserromaner og jeg skriver selv...jeg synes Eragon er skrevet godt og det er da bare skønt en gang imellem at læse en bog som har et ligetil og tilgængeligt sprog:-) Men det er selvfølgelig i orden at have forskellige meninger så lad være, alle jer kritikere, at lyde så bedrevidende og som om, at det i mener er det eneste rigtige!
Gravatar

#117 duuk74 17 år siden

Jeg synes at filmen er rigtig god og dette indlæg viser mig bare endnu engang, at man aldrig skal lytte til anmeldelser...det passer aldrig det de skriver!!!

God/ond, rigtigt/forkert. Hvem har ret? Tyg lidt på den.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#118 Spanner 17 år siden

#116 Du skriver selv? Du skal nok øve dig lidt i brug af afsnit og tegnsætning, hvis ikke folk skal blive sindssyge af at læse din prosa
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#119 Yoda 17 år siden

Men det er selvfølgelig i orden at have forskellige meninger så lad være, alle jer kritikere, at lyde så bedrevidende og som om, at det i mener er det eneste rigtige!

Jeg kender ingen anmeldere, der lyder "bedrevidende". Kritikerens mening er hans eller hendes egen - ingen andres, hvilket burde stå klart.

I øvrigt undres jeg over, at du i det hele taget læser anmeldelser, når det - som du skriver i #109 - alligevel aldrig passer, hvad der står i dem - hvad det end så skal betyde?

Det virker mest af alt, som om du harmes fordi anmelderen ikke kan li en film, du priser højt. Personligt synes jeg, at anmeldelsen sidder lige i skabet, men jeg synes så også, at filmen er det arveste lort! Men der skal jo være plads til alt - både anmeldere med velfomulerede meninger og fangirls/boys fulde af harme.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#120 filmz-sarabay 17 år siden

Kritikerne er ikke anmelderne men dem der skriver ind på denne side. Jeg synes at der er mange af dem der lyder som om, at det de mener er det rigtige. Det er ikke fordi jeg mener, at folk ikke må have deres egen mening - som jeg også skrev - det er bare måden de skriver deres mening på jeg ikke kan lide!

Til det andede du kommenterer til, så mener jeg bare, at anmelderne herinde på siden tit er meget hårde i deres kritik. Nå de rakker ned på en film er det på en meget voldsom måde...og nej jeg burde nok ikke læse anmeldelser, når jeg mange gange føler mig uenig med dem...kan bare ik lade være:)

Skriv ny kommentar: