“The Expendables 2” er bedre end sin forgænger, men det siger bestemt heller ikke meget. Karaktererne er intetsigende, humoren er ineffektiv, og det er altså anstrengende at sidde i 100 minutter og se en film, som hele tiden forsøger at undskylde sig selv med, at den blot er en pastiche over fortidens fiaskoer, men som ikke når genrens mange mindeværdige 80’er-perler (“Rambo: First Blood”, “The Terminator”, “Predator”, “Die Hard” og så videre og så videre…) til sokkeholderne. Jeg vil anbefale, at man i stedet bruger sine penge på at købe den gamle Charlie Sheen-komedie “Hot Shots! 2”, som er en langt mere hæderlig parodi på actiongenrens milepæle.

Se også: Filmz TV: Eksklusivt “The Expendables 2”-interview med Dolph Lundgren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 The Insider 12 år siden

Jeg glæder mig til din 10 timers diarré-film Insider ;-)

Den bliver DA shiiiiit!

EDIT: Det kan være, det er den, jeg skal have Liam Neeson med på, når han kommer i september.
War. War never changes.
Gravatar

#92 Hr. Nielsen 12 år siden

Jo, men sætningen virkede dog indrømmet malplaceret, særligt da den ikke var begrundet (ikke forstås som at der ikke var grund), så den fungerede i kontekst synes jeg altså. Så kom den til at fremstå som en forsøg på at strite med lillefingeren. Må han jo også gerne, hvis han vil, men det får dog ikke mig til at synes det er godt alene af den grund. Hans begrundelse for at kritisere filmen, har jeg ikke problemer med skal jeg lige sige. Jeg var selv fint underholdt, på sådan en hjerneblæst facon. Der var nok der fungerede til at jeg fik det jeg kunne håbe på (men bestemt heller ikke mere!!!).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#93 The Insider 12 år siden

Jeg ville dog virkelig ønsket, at man havde fået en fyr som Shane Black til at skrive sådan en film, når nu man fik samlet sådan et cast for første (og formentlig sidste) gang... En slags "Last Action Hero" for en ny generation :-)
War. War never changes.
Gravatar

#94 Tarantrier 12 år siden

The Insider (91) skrev:
[i]Det kan være, det er den, jeg skal have Liam Neeson med på, når han kommer i september.

se, det ville være en lortefilm, der kunne noget!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#95 Lord Beef Jerky 12 år siden

Tarantrier (63) skrev:
Epic! Har netop set det Seinfeld-afsnit i dag... :D

You can't yada yada yada sex!

I øvrigt er denne tråd blevet til pisseunderholdende læsning! Bedste udnyttelse af trolls jeg længe har været vidne til... fortsæt venligst!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#96 The Insider 12 år siden

Troldejægerne - The Internet Version
War. War never changes.
Gravatar

#97 Highland Park 12 år siden

The Insider (76) skrev:
Hehe, gad godt se en passiv anmelder.
Jeg er sikker på, at Eastwood kan udpege en for dig.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#98 Fisse 12 år siden

danish99 (70) skrev:
Ja lad os bringe the Dark knight rises på banen, jeg har været Batman fan siden start 80'erne, og må sige at nolan skuffede fælt med Batman afslutningen, komplet tåbelig slutning på filmen, plus man aner ikke hvor folk flygter hen i filmen, Batman har aldrig været så vattet som i den sidste film. Stort set alle dem jeg kender som er fan af de to første film, mener anden sidste fejlede, men nu fik den jo 5/6 stjerner fordi det er nolan. Inception er hans eneste film som skal ha 6 stjerner sammen med the Dark knight.

danish99 (70) skrev:
Ja lad os bringe the Dark knight rises på banen, jeg har været Batman fan siden start 80'erne, og må sige at nolan skuffede fælt med Batman afslutningen, komplet tåbelig slutning på filmen, plus man aner ikke hvor folk flygter hen i filmen, Batman har aldrig været så vattet som i den sidste film. Stort set alle dem jeg kender som er fan af de to første film, mener anden sidste fejlede, men nu fik den jo 5/6 stjerner fordi det er nolan. Inception er hans eneste film som skal ha 6 stjerner sammen med the Dark knight.

Jeg har nu set the Dark Knight Rises 2 gange i bio sys den er vild fed og Tom hardy er så grum at man får kuldegysninger. ja batman er vattet i filmen men nu er det jo heller ikke hr hvem som helst han står over for :) Den får ihvertfald 6/6 stjerner herfra

Om inception også fortjener 6/6 stjerner kan jeg ikke svare på da jeg stort set sov hele filmen igennem i biografen
Gravatar

#99 Kyllingebenet 12 år siden

The Insider (83) skrev:
#82, hørt! Og det herlige ved argumentet er, at det kan bruges om ALT. Hvis jeg går ud og filmer en mand, der sidder på et toilet i 10 timer med diarré, kan jeg kritisere ALLE, der ikke efterfølgende giver filmen 6 stjerner, fordi præmissen var netop at lave en film på 10 timer med endeløs diarré, og den lever da op til de præmisser fuldt ud!

Er ret sikker på at det ville blive en stinker, glæder mig dog allerede til toeren, der vil give en ende på historien, og så vil få folk op af (toilet)sæderne.

Okay... not funny!
Gravatar

#100 Kviesgaard 12 år siden

Ok nu vover jeg nu pelsen, og indrømmer, at jeg var inde og se The Expendables 2. Vel at mærke, efter at have læst den kritiske anmeldelse i går. Jeg hæftede mig ved en ting i Tarantriers anmeldelse. Expendables 2 er bedre end 1'eren.

Det var en af grundene til, at jeg valgte give filmen en chance. Den anden var vist Schwarzenegger, da jeg ikke kan prale af, at være Stallone fan.

Personligt var jeg godt underholdt, og grinede flere gange undervejs i filmen ( hvilket de 2 håndfulde andre biograf gæster også gjorde ). Derudover blev jeg positivt overrasket af Van Damme. Til gengæld syntes jeg selv, at blodet sprøjtede urealistisk meget, når diverse folk blev mejet ned, men det er måske bare en personlig smagssag.

Jeg vil ikke give filmen stjerner, da jeg aldrig har kunnet hitte ud af, hvordan man passivt ( og objektivt? ) anmelder en film. Desuden er jeg vel et eller andet sted også inhabil, hvad angår Expendables 2, da jeg selv er årgang 76, og dermed vokset op med de aldrende actionstjerner i filmen.

Dertil kommer der, at jeg er enig med Tarantrier i, at Transformers 1 var noget bras ( 2'eren var dog hestelængder dårligere end 1'eren ).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: